Publikacje

Człowiek uczy się całe życie, żeby potem móc swoją wiedzę wykorzystać i przekazać innym. Wielokrotnie dzieliłem się swoimi przemyśleniami i analizami dotyczącymi Google AdWords i Google Analytics na łamach poczytnych pism branżowych i portali internetowych. Przygotowywałem prognozy dotyczące rynku i opiniowałem nowinki branżowe.

Czym jest Google Data Studio i jak z niego korzystać?

Magazyn Online Marketing, numer 4(35) sierpień-wrzesień 2017 (s. 6-10)

„Miewasz problemy z tworzeniem raportów w panelu Google AdWords lub Google Analytics? Masz trudności z uwzględnieniem wszystkich interesujących Cię danych i przedstawieniem ich w przejrzysty sposób? Skomplikowane formuły w Excelu Cię przerażają? Koniec Twoich problemów jest bliski, a to za sprawą nowego narzędzia do wizualizacji danych.”

Przeczytaj całość

Kampanie AdWords na YouTubie – wszystko, co musisz wiedzieć

Marketer+, numer 1(5), wydanie specjalne, lipiec-wrzesień 2017 (s. 82-89)

„Społeczność serwisu YouTube to ponad miliard użytkowników, którzy oglądają dziennie setki milionów godzin zamieszczanych na stronie filmów, generując miliardy wyświetleń, co sprawia, że strona swoim zasięgiem przyćmiewa większość stacji telewizyjnych. Nie sposób przejść obojętnie obok takiego potencjału w postaci tak dużej grupy użytkowników, do których można kierować reklamy. Przed Tobą poradnik, jak przygotować kampanie wideo w Google AdWords od A do Z i w atrakcyjny sposób zaprezentować ofertę na YouTubie”

Przeczytaj całość

13 sposobów na obniżenie kosztów reklam AdWords

Magazyn Online Marketing, numer 3(34) czerwiec-lipiec 2017 (s. 62-65)

„W systemie Google AdWords możesz rozliczać się za każde kliknięcie w Twoją reklamę (CPC – cost per click), za każde tysiąc wyświetleń reklamy w sieci reklamowej (CPM – cost per mille) lub za obejrzenie reklamy wideo (CPV – cost per view). Każdy ze sposobów rozliczeń wiąże się z uszczupleniem Twojego portfela. Jak więc wykorzystać budżet w sposób maksymalnie efektywny? Dowiesz się tego z artykułu.”

Przeczytaj całość

Jak nie dać klientowi uciec i zwiększyć sprzedaż? Skuteczne techniki remarketingowe

Marketer+, Numer 2(25), maj-sierpień 2017 (s. 45-48)

„Powszechnie znana prawda marketingowa mówi, że taniej jest utrzymać klienta niż pozyskać nowego. W każdej strategii reklamowej koncentrującej działania wokół tej grupy użytkowników, która zna Twoją ofertę i/lub z niej skorzystała, powinno znaleźć się miejsce dla remarketingu w Google AdWords. Narzędzie to możesz w sposób efektywny wykorzystać na drodze do zwiększenia sprzedaży.”

Przeczytaj całość

Strategie automatycznego ustalania stawek od A do Z – jak i kiedy warto je stosować?

Magazyn Online Marketing, numer 1(32) luty-marzec 2017 (s. 55-58)

„Optymalizacja kampanii AdWords ma na celu poprawienie jej efektów i uzyskanie lepszych wyników z działań reklamowych. Jednak nie zawsze ręczna analiza danych pozwala na uzyskanie takiego efektu, jakiego oczekujemy. W tej sytuacji pomocne okazują się strategie automatycznego ustalania stawek. Jak z nich korzystać? Kiedy jest to zasadne?”

Przeczytaj całość

Zwiększ skuteczność reklam AdWords w mgnieniu oka

Marketer+, numer 1(24), luty-kwiecień 2017 (s. 88-92)

„Od skuteczności przekazu reklamowego zależy sukces każdego reklamodawcy, a zwłaszcza tego, który swoje produkty i usługi chce sprzedać drogą internetową. Mając sekundy na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów, musi się on wykazać błyskotliwością i kreatywnością, by osiągnąć swój cel.”

Przeczytaj całość

Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament

Biblia e-biznesu 2. Nowy Testament (s. 449-454 i 598-603)

„Taka forma reklamy jest znacznie lepiej widoczna niż zwykłe reklamy tekstowe przypominające budową wyniki organiczne. W przypadku reklam produktowych największą uwagę przyciąga miniaturka produktu oraz jego cena, która jest odpowiednio pogrubiona. Zanim użytkownik kliknie w reklamę, widzi wiele wartościowych informacji o danym produkcie (nazwa, cena, koszt dostawy), dzięki czemu celowe kliknięcia w reklamę są z założenia lepsze jakościowo, bo odbiorca wie dokładnie, co znajdzie na stronie docelowej.”

Przeczytaj całość

AdWords bez prawej kolumny reklam – jak radzą sobie marketerzy?

Online Marketing Polska, numer 4(29) sierpień-wrzesień 2016 (s. 28-30)

„Nowy sposób wyświetlania reklam był największą zmianą tego typu w ostatnich latach. Sytuacja ta zmusiła reklamodawców do przeorganizowania swoich strategii reklamowych, aby dostosować się do aktualnych warunków, jakie stworzył Google. Ujednolicenie wyników wyszukiwania na desktopach i urządzeniach mobilnych sprawiło, że reklamodawcy musieli położyć większy nacisk na tworzenie bardziej atrakcyjnych przekazów reklamowych, bez konieczności bezmyślnego podbijania stawek, aby utrzymać się w pierwszej czwórce wyników sponsorowanych. ”

Przeczytaj całość
Wydanie specjalne #1(4) - Marketer+

Lejek zakupowy a efektywne wykorzystanie kampanii Google AdWords

Marketer+, numer 1(4), wydanie specjalne, lipiec-wrzesień 2016 (s. 112-116)

„Podczas planowania działań reklamowych online często pomija się bardzo istotną kwestię, jaką jest miejsce użytkownika w tzw. lejku zakupowym. Może to prowadzić do szybkiego zmarnowania pieniędzy przeznaczonych na działania marketingowe, ponieważ przekaz trafia do nieodpowiednich osób w nieodpowiednim czasie. ”

Przeczytaj całość
Online Marketing Polska

10 sposobów na poprawę współczynnika klikalności w sieci wyszukiwania

Online Marketing Polska, numer 3(28) czerwiec-lipiec 2016 (s. 52-54)

„Wysoki CTR mówi o tym, że treść Twojego przekazu jest dobrze dopasowana do zapytania użytkownika. Dlaczego ten wskaźnik jest taki ważny? CTR wpływa na przewidywany współczynnik klikalności, czyli jedną ze składowych Wyniku Jakości, będący miarą opisującą w 10-stopniowej skali jakość słów kluczowych, reklam oraz stron docelowych."

Przeczytaj całość

Poznaj swoją grupę docelową – przewodnik do narzędziach Google

Marketer+, numer 2(20) maj-sierpień 2016 (s. 68-72)

„Jeśli chcesz sprzedać swoje produkty i usługi, musisz wiedzieć, kim są Twoi klienci, jakie są ich zwyczaje i motywy zakupowe oraz z kim na rynku konkurujesz. Pozyskanie informacji o grupie docelowej i otoczeniu rynkowym ułatwi Ci wiele narzędzi dostępnych w internecie. Podpowiadamy, z których warto skorzystać i dlaczego.”

Przeczytaj całość

Tips & tricks w systemie AdWords

Marketer+, numer 1(20) luty-kwiecień 2016 (s. 80-83)

„Przejrzysta struktura ułatwi odnalezienie się w gąszczu prowadzonych kampanii i pomoże poprawnie analizować dane. Dobrą praktyką jest odzwierciedlenie struktury witryny w strukturze kampanii oraz rozdzielenie od siebie poszczególnych jej typów (sieć wyszukiwania i sieć reklamowa).”

Przeczytaj całość

Jak dobrać strategię systemu Google AdWords do sklepu internetowego

Marketer+, numer 1(2) 2014, wydanie specjalne (s. 76-78)

„Bardzo ważną kwestią jest weryfikacja tego, czy nasza strategia jest prawidłowa i czy udaje się nam realizować założone cele. Świetnie pozwoli ocenić nasze działania Google Analytics – zaawansowane i darmowe narzędzie analityczne.”

Przeczytaj całość

Linki sponsorowane Google Adwords – z czym to się je?

Marketer+, numer 1(1), październik-grudzień 2013 (s. 83-88)

„W dobie powszechnego dostępu do informacji firmy muszą poważnie potraktować ten kanał jako sposób komunikacji z potencjalnym klientem. Ponadto warto skorzystać z reklamy w systemie Google Adwords, gdy korzysta już z niego nasza konkurencja.”

Przeczytaj całość

Wykorzystanie Google Analytics w kontrolingu marketingowym

Marketer+, numer 3(10), wrzesień-październik 2013 (s. 45-47)

„Po zebraniu odpowiedniej ilości danych statystycznych możemy przystąpić do analizy. Jest to najtrudniejszy krok, ponieważ to od niej zależy, czy podejmiemy trafne decyzje biznesowe.”

Przeczytaj całość

10 narzędzi pomocnych przy planowaniu i zarządzaniu kampaniami AdWords

Marketer+, numer 2(9) maj-sierpień 2013 (s. 69-73)

„W internecie można znaleźć sporo narzędzi, które w dużym stopniu ułatwiają pracę osobom zajmującym się kampaniami AdWords. Narzędzia te są wykorzystywane zarówno na samym początku procesu tworzenia kampanii reklamowych, jak i podczas ich trwania, co pozwala efektywnie je optymalizować.”

Przeczytaj całość

Remarketing w Google AdWords – jak go wykorzystać?

Marketer+, numer 3(6) wrzesień-październik 2012 (s. 56-61)

„Miarą skuteczności remarketingu są konwersje, czyli pożądana akcja w naszej witrynie, np. zakup produktu, zapisanie się na newsletter lub wysłanie formularza kontaktowego. Aby ich zliczanie było możliwe, musimy wygenerować kod konwersji w Google AdWords i wkleić go na stronę docelową (np. na stronę z podziękowaniem za zakup).”

Przeczytaj całość

Potencjał kodów QR

Marketer+, numer 2 (5) maj-sierpień 2012 (s. 48-51)

„Wraz z rozwojem telefonii komórkowej nastąpiła zmiana w zastosowaniu kodów QR. Zaczęto je wykorzystywać jako nowy środek komunikacji marketingowej z potencjalnym lub obecnym klientem. Właśnie to zastosowanie jest dla nas najbardziej rozpoznawalne w życiu codziennym. Coraz częściej widzimy kody QR na plakatach, billboardach, w czasopismach i gazetach, a nawet w telewizji.”

Przeczytaj całość

Narzędzia e-marketingu lokalnego

Marketer+, numer 3 (3) październik-grudzień 2011 (s. 56-61)

„Miejsca Google (Google Places) znane były wcześniej jako Centrum Firm Lokalnych. Każdej firmie mającej wpis w Miejscach Google zależy na dotarciu do jak najszerszej grupy odbiorców, jednak nie każda wie, jak tego dokonać. To, kiedy wyświetli się wizytówka naszej firmy, zależy od wielu czynników, do których zaliczamy przede wszystkim aktualną lokalizację internauty oraz wpisywane przez niego słowa kluczowe.”

Przeczytaj całość