Google Marketing Live 2019 – podsumowanie I dnia

Wczoraj rozpoczęła się konferencja Google Marketing Live 2019. Pojawiło się sporo nowości, a poniżej ich skondensowana (choć nadal obszerna) wersja.

Czytaj więcej

Strategie RLSA – inna strona remarketingu

Remarketing kojarzy się głównie z natrętną reklamą, która potrafi śledzić nas w nieskończoność, często nawet po dokonaniu przez nas zakupu. Istnieje jednak rodzaj remarketingu, który ma bardziej subtelną formę, a potrafi być skuteczniejszy. Mowa o RLSA (z ang. remarketing lists for search ads), czyli o listach remarketingowych dla reklam w wyszukiwarce. Jak odpowiednio je wykorzystać? O tym przeczytasz w tym artykule.

Czytaj więcej

Formularze Google Ads (AdWords) – linki

Postanowiłem zebrać wszystkie znane mi formularze dotyczące Google Ads oraz te, które udało mi się znaleźć, żeby były w jednym miejscu – myślę, że przyda się na przyszłość :)
Gdyby czegoś brakowało, dajcie proszę znać w komentarzu – dodam do listy.

Czytaj więcej

8 sposobów na wykorzystanie Google AdWords na niszowych rynkach

System Google AdWords postrzegany jest bardzo często jako jedno z głównych i podstawowych narzędzi umożliwiających dotarcie do potencjalnego klienta. Niewątpliwie tak jest, ale problem pojawia się w sytuacji, kiedy próbujesz dotrzeć do odbiorcy na rynku niszowym. Zwykła kampania kierowana na słowa kluczowe nie spełnia swojej funkcji, ponieważ mocno ogranicza ją status słów kluczowych – mała liczba wyszukiwań. Jak mimo to wykorzystać możliwości systemu AdWords, aby dotrzeć do właściwego odbiorcy? O tym przeczytasz w tym artykule.

Czytaj więcej

Czym jest Google Data Studio i jak z niego korzystać?

Miewasz problemy z tworzeniem raportów w panelu Google AdWords lub Google Analytics? Masz trudności z uwzględnieniem wszystkich interesujących Cię danych i przedstawieniem ich w przejrzysty sposób? Skomplikowane formuły w Excelu Cię
przerażają? Koniec Twoich problemów jest bliski, a to za sprawą nowego narzędzia do wizualizacji danych.

Czytaj więcej

13 sposobów na obniżenie kosztów reklam AdWords

W systemie Google AdWords możesz rozliczać się za każde kliknięcie w Twoją reklamę (CPC – cost per click), za każde tysiąc wyświetleń reklamy w sieci reklamowej (CPM – cost per mille) lub za obejrzenie reklamy wideo (CPV – cost per view). Każdy ze sposobów rozliczeń wiąże się z uszczupleniem Twojego portfela. Jak więc wykorzystać budżet w sposób maksymalnie efektywny? Dowiesz się tego z artykułu.

Czytaj więcej

Kampanie AdWords na YouTube – wszystko, co musisz wiedzieć

Społeczność serwisu YouTube to ponad miliard użytkowników, którzy oglądają dziennie setki milionów godzin zamieszczanych na stronie filmów, generując miliardy wyświetleń, co sprawia, że strona swoim zasięgiem przyćmiewa większość stacji telewizyjnych. Nie sposób przejść obojętnie obok takiego potencjału w postaci tak dużej grupy użytkowników, do których można kierować reklamy. Przed Tobą poradnik, jak przygotować kampanie wideo w Google AdWords od A do Z i w atrakcyjny sposób zaprezentować ofertę na YouTubie.

Czytaj więcej

Najlepsze praktyki prowadzenia kampanii produktowych w systemie Google AdWords

Każdy właściciel sklepu internetowego, który prowadzi dla niego działania reklamowe w Internecie powinien zainteresować się kampanią produktową w systemie Google AdWords. Ten typ kampanii ma niewątpliwą przewagę nad zwykłymi reklamami tekstowymi w wyszukiwarce – zawiera miniaturę produktu, przez co zwraca większą uwagę użytkownika. Przy miniaturce znajduje się nazwa produktu, jego cena oraz tekst promocyjny, co również podnosi atrakcyjność jednostki reklamowej. Jak zatem maksymalnie wykorzystać potencjał tej formy reklamy? O tym w artykule poniżej.

Czytaj więcej

Strategie automatycznego ustalania stawek od A do Z – jak i kiedy warto je stosować ?

Optymalizacja kampanii AdWords ma na celu poprawienie jej efektów i uzyskanie lepszych wyników z działań reklamowych. Jednak nie zawsze ręczna analiza danych pozwala na uzyskanie takiego efektu, jakiego oczekujemy. W tej sytuacji
pomocne okazują się strategie automatycznego ustalania stawek. Jak z nich korzystać? Kiedy jest to zasadne?

Czytaj więcej

AdWords bez prawej kolumny reklam – jak radzą sobie marketerzy?

W lutym tego roku nastąpiły znaczące zmiany w wyświetlaniu reklam AdWords w wyszukiwarce Google. Prawa kolumna reklam została na stałe usunięta z wyników wyszukiwania, a liczba jednostek reklamowych wyświetlanych nad wynikami organicznymi zwiększyła się z trzech do czterech. Jak ta sytuacja wpłynęła na reklamodawców oraz sposoby prowadzenia kampanii?

Czytaj więcej