Blog

Czego się dziś nauczysz?

Jeśli prowadzisz kampanie produktowe na koncie Google Ads, prawdopodobnie nie jest Ci obcy problem aktualności cen czy dostępności produktu między danymi w feedzie, a danymi na stronie internetowej. Jeśli nadal zmagasz się z takim problemem, możesz włączyć dedykowane opcje na koncie Google Merchant Center, aby system mógł automatycznie poprawić produkty z feedu, jeśli na stronie sklepu znajdzie bardziej aktualne informacje. Szczegóły poniżej. Automatyczne poprawki w Google Merchant Center

Zapewne zdarzyła Ci się kiedyś sytuacja, że strona internetowa, na którą kierowane były reklamy przestała działać, np. z powodu problemu z serwerem lub kod konwersji został przypadkowo usunięty. Jeśli awaria tego typu trwała kilka godzin, albo nawet kilka dni, mogła spowodować problem w kampaniach Google Ads, jeśli korzystały ze strategii automatycznego określania stawek. W takiej sytuacji kampanie wstrzymujemy, ale bardzo ważne jest określenie jak to wpłynęło na późniejsze działanie kampanii. Czy system ponownie wchodzi w fazę nauki? Czy wstrzymanie kampanii na kilka dni powoduje, że wyniki będę dalej stabilne, czy jednak gorsze? Na szczęście w panelu Google Ads istnieje jedna opcja, która pozwala reklamodawcom przesłać informację, że w danym okresie czasu strona lub kod konwersji nie działały poprawnie, by system nie brał tego pod uwagę przy inteligentnym ustalaniu stawek. Wykluczenia danych w Google Ads

W ostatnich tygodniach Google wysyłał do reklamodawców wiadomości mailowe o tym, że 24 października do konta Merchant Center zostaną automatycznie dodane produkty, które Google zindeksował w swojej wyszukiwarce. To oznacza, że liczba produktów w feedzie może znacząco wzrosnąć, ponieważ Google nadal widzi produkty, które są zaindeksowane w wyszukiwarce, ale nie są już widoczne w ofercie sklepie. To może powodować nieporządek na koncie Merchant Center. Poniżej przeczytasz o tym, gdzie sprawdzić, czy Google dodał takie produkty do konta GMC i jak to wyłączyć, jeśli chcesz mieć większą kontrolę nad produktami. Automatycznie dodawane produkty w Google Merchant Center

W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej pytań dotyczących grafik, które dodawane są automatycznie do reklam w wyszukiwarce. Nierzadko są one kiepskie i nie pasują do reklamy. Są 2 źródła takich obrazów i przeczytasz o nich poniżej. Przedstawię również gdzie znaleźć odpowiednie opcje i jak je wyłączyć, by mieć większą kontrolę nad zasobami, które Google wyświetla w Twoich reklamach. Szczegóły poniżej. Google automatycznie dodaje grafiki do reklam w wyszukiwarce - jak to wyłączyć?

W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej informacji na temat aktualizacji systemu operacyjnego iOS do wersji 17. Nowa aktualizacja ma na celu zwiększenie prywatności użytkowników poprzez ograniczenie informacji, które mogą być śledzone i gromadzone przez podmioty zewnętrzne, w szczególności poprzez parametry zapytań w adresach URL. Oznacza to, że niektóre mechanizmy śledzenia przestaną być skuteczne na urządzeniach z systemem iOS 17. Jednym z tych parametrów jest parametr autotagowania GCLID, używany w reklamach Google Ads. Zmiana ta spowoduje, że usunięty parametr nie przekaże informacji o kampanii do Google Analytics 4. Jak się przed tym zabezpieczyć? O tym poniżej. iOS 17 i zabezpieczenie kampanii przed utratą danych w GA4

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds

<