Google Marketing Live 2022 już za nami, więc czas na podsumowanie nowości i zmian, które nas czekają :)
Jeśli chcesz zapoznać się z poprzednimi relacjami, to znajdziesz je tutaj: relacja z 2021, relacja z 2019.
Spis treści:
1. Reklamy wideo i reklamy aplikacji w YouTube Shorts
2. Reklamy video w Discover
3. Większe możliwości kierowania reklam na telewizory
4. Eksperymenty w kampaniach Performance Max
5. Rozszerzona obsługa zarządzania kampaniami Performance Max w Search Ads 360 i aplikacji mobilnej Google Ads
6. Wsparcie dla celu ‘store sales’ w Performance Max
7. Nowy typ kampanii – Burst Campaign (w ramach Performance Max)
8. Nowe statystyki i wyjaśnienia w kampaniach Performance Max
9. Wynik optymalizacji i rekomendacje w kampaniach Performance Max
10. Performance Max dla hoteli
11. Nowe dane w zakładce Statystyki
12. Automatycznie tworzone zasoby w elastycznych reklamach w wyszukiwarce (RSA)
13. Zoptymalizowane układy elastycznych reklam displayowych (RDA) pod urządzenia mobilne
14. Biblioteka zasobów dostępna globalnie
15. Tworzenie reklam video bezpośrednio w panelu Google Ads
16. Wynik optymalizacji dostępny dla wszystkich typów kampanii
17. Rozszerzenia formularzy kontaktowych oraz nowe integracje z systemami CRM
18. Conversion Lift Testing
19. Uproszczone zarządzanie tagami
20. Nowe opcje reklam opartych na zainteresowaniach i remarketingu
21. My Ad Center
22. Visual Shopping Ads
23. Modele 3D w reklamach produktowych
24. Programy lojalności w reklamach produktowych
25. Multiwyszukiwarka
26. Uproszczenie ścieżki zakupowej dla kupujących
27. Kierowanie klientów do swojej aplikacji za pomocą Web to App Connect
28. Zakłada PRODUKTY w Google Ads
29. Konwersje rozszerzone dla dodatkowych kanałów
Poniżej krótkie info o każdej z nowości.
1. Reklamy wideo i reklamy aplikacji w YouTube Shorts
Co się zmienia? Od teraz kampanie wideo zachęcające do działania (Video Action Campaigns – VAC) i kampanie promujące aplikacje (App Campaigns) są stopniowo udostępniane w YouTube Shorts na całym świecie.
Co więcej? Jeszcze w tym roku pliki danych o produktach (z Google Merchant Center) połączone z kampaniami zaczną się również pojawiać w YouTube Shorts, dzięki czemu reklamy wideo będą miały szerszy zasięg, by dotrzeć do potencjalnych klientów.
Więcej o YouTube Shorts – https://www.youtube.com/creators/shorts/
2. Reklamy video w Discover
Co nowego? Krótkie reklamy video (w ramach zasobów video) będą pojawiać się również z feedzie Google Discover.
3. Większe możliwości kierowania reklam na telewizory
Co nowego? Display & Video 360 wkrótce pomoże reklamodawcom na całym świecie korzystać z kampanii w telewizji internetowej, by docierać do odbiorców o podobnych zainteresowaniach, odbiorców na rynku i odbiorców demograficznych w YouTube i większości innych aplikacji na telewizory z obsługą reklam.
4. Eksperymenty w kampaniach Performance Max
Co nowego? Google wprowadzi więcej narzędzi do eksperymentowania, takie jak testy A/B.
5. Rozszerzona obsługa zarządzania kampaniami Performance Max w Search Ads 360 i aplikacji mobilnej Google Ads
Co nowego? Rozszerzona obsługa zarządzania kampaniami w Search Ads 360 i aplikacji mobilnej Google Ads jest dostępna do teraz, a ustalanie stawek za konwersję Floodlight zaczyna być wprowadzane w Search Ads 360.
6. Wsparcie dla celu ‘store sales’ w Performance Max
Co nowego? Wsparcie dla celu ‘store sales’ jako dodatek do obecnie dostępnych akcji: ‘store visits’ i ‘local actions’.
Kiedy? Opcja będzie dostępna jeszcze w tym roku.
7. Nowy typ kampanii – Burst Campaign (w ramach Performance Max)
Co nowego? Nowy typ kampanii ma pomóc osiągnąć cele w sklepach podczas krótszych wydarzeń sezonowych.
Kiedy? Opcja będzie dostępna jeszcze w tym roku.
8. Nowe statystyki i wyjaśnienia w kampaniach Performance Max
Co nowego? Nowe statystyki i wyjaśnienia w kampaniach Performance Max, w tym informacje o atrybucji, odbiorcach i aukcjach, dzięki którym reklamodawca będzie wiedzieć, co wpływa na skuteczność jego reklam.
Kiedy? Opcje zostaną wprowadzane na całym świecie w tym roku.
9. Wynik optymalizacji i rekomendacje w kampaniach Performance Max
Co nowego? Wynik optymalizacji i rekomendacje w kampaniach Performance Max, dzięki którym reklamodawca będzie mógł zobaczyć, jak ulepszyć swoją kampanię.
Kiedy? Opcje zostaną dodane latem tego roku.
10. Performance Max dla hoteli
Co nowego? Rozszerzenie umożliwi hotelom wykorzystanie Performance Max do promowania usług we wszystkich kanałach Google, w tym zapytań dotyczących konkretnych usług w wyszukiwarce. Wdrożenie reklam hoteli w Performance Max będzie zawierało wstępnie wypełnione grupy zasobów dla wszystkich obiektów hotelowych, a obrazy, opisy i filmy będą generowane automatycznie. Reklamodawcy będą mogli również przeglądać i edytować te zasoby usługi.
Kiedy? W drugiej połowie 2022 r.
11. Nowe dane w zakładce Statystyki
Co nowego? Nowe możliwości identyfikacji obszarów popytu konsumentów i uzyskania spersonalizowanych danych o trendach:
- statystyki atrybucji (pokazują, jak reklamy współpracują ze sobą w różnych przestrzeniach Google, takich jak wyszukiwarka, sieć reklamowa i YouTube, pod kątem generowania konwersji)
- statystyki budżetu (znajdują nowe możliwości optymalizacji budżetu i pokazują tempo wydatków w stosunku do celów budżetowych)
- statystyki odbiorców na podstawie własnych danych (pokazują, jak segmenty klientów, takie jak te utworzone za pomocą kierowania na listę klientów (Customer Match), zwiększają skuteczność kampanii)
12. Automatycznie tworzone zasoby w elastycznych reklamach w wyszukiwarce (RSA)
Co nowego? Google wprowadzi automatycznie tworzone zasoby dla elastycznych reklam w wyszukiwarce w języku angielskim, a następnie w innych językach.
Kiedy? W tym roku.
Jak to działa? Jeśli reklamodawca wyrazi zgodzę, system automatycznie utworzy dla niego zasoby na podstawie treści ze stron docelowych i istniejących reklam. Następnie wyświetli najskuteczniejszą kombinację automatycznie utworzonych zasobów i zasobów dostarczonych przez reklamodawców, aby reklamy były z założenia bardziej trafne.
13. Zoptymalizowane układy elastycznych reklam displayowych (RDA) pod urządzenia mobilne
Co nowego? Układy elastycznych reklamy displayowych (RDA) zostają zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych. Nowe układy zorientowane na urządzenia mobilne pomogą reklamodawcom prezentować swoje marki w pełnoekranowych zasobach reklamowych w orientacji pionowej. Google wprowadza ponadto przewijane reklamy i filmy oparte na pliku danych o produktach (z Google Merchant Center), aby zakupy były bardziej angażujące.
Kiedy? Google zakłada, że globalne wdrożenie zakończy się do końca tego roku.
14. Biblioteka zasobów dostępna globalnie
Co nowego? Reklamodawcy na całym świecie mogą teraz używać nowej Biblioteki zasobów na poziomie konta do przechowywania wszystkich swoich cyfrowych zasobów kreatywnych.
Więcej o Bibliotece zasobów – https://support.google.com/google-ads/answer/11898516
15. Tworzenie reklam video bezpośrednio w panelu Google Ads
Co nowego? Wkrótce wszyscy reklamodawcy będą mogli tworzyć reklamy wideo przy użyciu szablonów zoptymalizowanych pod kątem YouTube. Opcja znajduje się w sekcji Biblioteka zasobów.
16. Wynik optymalizacji dostępny dla wszystkich typów kampanii
Co nowego? Za kilka miesięcy wynik optymalizacji obejmie każdy typ kampanii w Google Ads dla reklamodawców z całego świata.
17. Rozszerzenia formularzy kontaktowych oraz nowe integracje z systemami CRM
Co nowego? Nowe usprawnienia w rozszerzeniu formularzy kontaktowych:
- większe zaangażowanie (ponad 2500 pytań dotyczących rozszerzeń formularza kontaktowego dla kampanii w języku angielskim; w przypadku braku pytania, można teraz zasugerować jego dodanie do katalogu; wkrótce zostanie dodana obsługa dodatkowych języków)
- ulepszony pomiar (Zapier jest integrowany z Google Ads, odblokowując integrację plug-and-play z setkami systemów CRM)
- ulepszone raportowanie (nowe raportowanie lejka potencjalnych klientów ułatwi wizualizację, w jaki sposób są generowane leady i przechodzą do sprzedaży)
18. Conversion Lift Testing
Co nowego? Dzięki testom Conversion Lift można mierzyć konwersje przyrostowe na podstawie użytkowników i lokalizacji, a dzięki testom Search Lift będzie można mierzyć wpływ kampanii w YouTube na generowanie bezpłatnych wyszukiwań w Google i YouTube.
Kiedy? Testy Search Lift i Conversion Lift zostaną wprowadzone w Google Ads i Display & Video 360 w tym roku.
Więcej o Conversion Lift – https://support.google.com/google-ads/answer/12005564
19. Uproszczone zarządzanie tagami
Co nowego? W nadchodzących tygodniach globalny tag witryny stanie się tagiem Google i zyska nowe możliwości, dzięki którym tagowanie stanie się prostsze i usprawnione. Istniejące globalne implementacje tagów witryny będą nadal działać. W ramach pierwszego z wielu przyszłych ulepszeń reklamodawcy na całym świecie będą mogli używać tego pojedynczego tagu w Google Ads i Google Analytics.
Do łączenia tagów, ponownego używania tagów lub zarządzania ustawieniami tagów nie jest wymagany żaden dodatkowy kod.
20. Nowe opcje reklam opartych na zainteresowaniach i remarketingu
Co nowego? Jeszcze w tym roku Google rozpocznie ogólnoświatowe testy reklam opartych na zainteresowaniach i remarketingowych w Google Ads i Display & Video 360. Testy te będą obejmować sygnały z nowych interfejsów API w ramach Privacy Sandbox.
Więcej o Privacy Sandbox – https://privacysandbox.com/intl/en_us/
21. My Ad Center
Co nowego? Jeszcze w tym roku Google uruchomi My Ad Center, aby użytkownicy mogli wybierać typy reklam, które chcą oglądać mniej lub bardziej, i kontrolować, w jaki sposób ich dane wpływają na reklamy, które widzą w YouTube, wyszukiwarce i Discover.
22. Visual Shopping Ads
Co nowego? Jeszcze w tym roku reklamodawcy będą mogli wyświetlać klientom z USA nowe, wizualne reklamy produktowe. Zostaną one wyraźnie oznaczone jako reklamy i będą mogły pojawiać się w dedykowanych boksach reklamowych na całej stronie.
23. Modele 3D w reklamach produktowych
Co nowego? Wkrótce sprzedawcy będą mogli wyświetlać modele 3D swoich produktów bezpośrednio w wyszukiwarce Google, dzięki czemu kupujący będą mogli łatwo je zobaczyć w swoich przestrzeniach.
24. Programy lojalności w reklamach produktowych
Co nowego? W nadchodzących miesiącach reklamodawcy będą mogli promować korzyści związane z lojalnością wśród potencjalnych klientów w USA, gdy robią zakupy w Google.
25. Multiwyszukiwarka
Co nowego? Ułatwienie klientom znajdowania produktów za pomocą multiwyszukiwarki. W aplikacji Google kupujący mogą wyszukiwać, robiąc zdjęcie i jednocześnie zadając pytanie, dzięki czemu łatwiej jest znaleźć produkty, nawet jeśli nie mają odpowiednich słów, aby opisać to, czego szukają.
26. Uproszczenie ścieżki zakupowej dla kupujących
Co nowego? Osoby, które są gotowe do zakupu, będą mogły teraz przejść bezpośrednio z Google do procesu płatności w witrynie reklamodawcy. Będąc tam, zobaczą wybrany produkt już w swoim koszyku i będą mogli dokonać płatności w witrynie za pomocą wybranej przez siebie metody płatności.
Kiedy? Google prowadzi testy z wybranymi sprzedawcami i w przyszłości udostępni więcej informacji na ten temat.
27. Kierowanie klientów do swojej aplikacji za pomocą Web to App Connect
Co nowego? Jeśli klienci mają zainstalowaną aplikację reklamodawcy na swoich urządzeniach, po kliknięciu w reklamę mogą zostać przekierowani do odpowiedniej sekcji w tej aplikacji, zamiast na mobilną (przeglądarkową) stronę sklepu. Opcja dotyczy reklam w wyszukiwarce, reklam produktowych oraz reklam na YouTube.
Więcej o Web to App Connect – https://support.google.com/google-ads/answer/12131000
28. Zakłada PRODUKTY w Google Ads
Co nowego? Można teraz uzyskać dostęp do karty produktów na poziomie konta, aby łatwo wykrywać nieaktywne oferty w standardowych kampaniach produktowych, a wkrótce także w kampaniach Performance Max. Jeszcze w tym roku będzie można także identyfikować produkty z brakującymi atrybutami, sprawdzać, kiedy konkurenci prezentują lepsze oferty produktów i zauważać oferty, które mają potencjał do dalszej optymalizacji.
29. Konwersje rozszerzone dla dodatkowych kanałów
Co nowego? Nowe konwersje rozszerzone dla potencjalnych klientów (Enhanced Conversions for Leads) to bezpieczne połączenie między potencjalnymi klientami, a ścieżką zakupową poprzez importowanie konwersji offline.
Kiedy? Nowy raport Lead Funnel pojawi się w Google Ads jeszcze w tym roku, aby ułatwić wizualizację postępu potencjalnych klientów.
Co więcej? W Search Ads 360 zostanie uruchomiona wersja beta konwersji rozszerzonych dla konwersji w witrynie, a jeśli reklamodawca korzysta z usług firm zewnętrznych do zarządzania kampaniami, takimi jak Tealium, Segment, mParticle i Adobe, może już korzystać z konwersji rozszerzonych.
Źródła:
1. https://support.google.com/google-ads/answer/12158560
2. https://blog.google/products/ads-commerce/resilience-results-reinvention-google-marketing-live/
3. https://support.google.com/google-ads/answer/12172007
4. https://searchengineland.com/google-performance-max-campaigns-updates-385351
5. https://searchengineland.com/google-marketing-live-2022-recap-385367
2 komentarze
bobbyy
2 czerwca 2022 at 09:48
Super artykuł, bardzo pomocny. Doceniam Twojego bloga.
Marcin Wsół
2 czerwca 2022 at 10:14
Dzięki :)