KonferencjeGoogle Marketing Live 2024 – podsumowanie

22 maja 20242

Google Marketing Live 2024 już za nami, więc czas na podsumowanie nowości i zmian, które nas czekają :)

Jeśli chcesz zapoznać się z poprzednimi relacjami, to znajdziesz je tutaj: relacja z 2023, relacja z 2022, relacja z 2021, relacja z 2019.

Google Marketing Live 2024 – podsumowanie

Spis treści poniżej.

PERFORMANCE MAX:

1. Udoskonalanie technologii generowania obrazu w kampaniach Performance Max i Demand Gen
2. Wytyczne dotyczące marki reklamodawcy
3. Edycja obrazu oparta na sztucznej inteligencji
4. Współpraca z platformami kreatywnymi
5. Ulepszenia raportowania miejsc docelowych Performance Max i ich wykluczania
6. Raportowanie na poziomie zasobu
7. Testowanie dodania większej liczby zasobów kreatywnych do kampanii Performance Max
8. Badania wzrostu konwersji
9. Ulepszone statystyki diagnostyczne
10. Kampanie Performance Max jako domyślny typ kampanii

SIEĆ WYSZUKIWANIA:

11. Reklamy produktowe w Google Lens i Circle to Search
12. Nowe interaktywne reklamy w wyszukiwarce
13. Integracja reklam w Przeglądach AI (AI Overview)
14. Tryb konwersacyjny w Google Ads

DEMAND GEN:

15. Demand Gen w Display & Video 360 i Search Ads 360
16. Animowane reklamy graficzne w kampaniach Demand Gen w YouTube Shorts
17. Przypinanie zasobów wideo w Demand Gen
18. Segmenty Lookalike w Demand Gen

HANDEL DETALICZNY:

19. Nowe narzędzie do obróbki grafik – Product Studio
20. Wizualny profil marki w wyszukiwarce Google
21. Najważniejsze momenty wideo
22. Wirtualne przymierzanie w reklamach produktowych
23. Reklamy produktowe 360 stopni
24. Optymalizacja zysku w inteligentnym określaniu stawek
25. Programy lojalnościowe w Google Merchant Center
26. Promocje pierwszego zamówienia dla nowych klientów
27. Dynamiczne ceny sprzedaży oparte na sztucznej inteligencji
28. Kupony w reklamach produktowych
29. Statystyki dotyczące wydajności w Merchant Center Next dzięki Google AI
30. Skuteczności na poziomie kategorii i trendy popytu
31. Skalowalne zarządzanie klientami dla agencji
32. Produkty w asortymencie Discover dzięki kampaniom promującym aplikacje
33. Funkcje filtrowania plików danych grup reklam w kampaniach promujących aplikacje
34. Zasoby promocyjne za pomocą reklam w kampaniach promujących aplikacje
35. Korekty sezonowe w kampaniach promujących aplikacje
36. Sygnały odbiorców w kampaniach promujących aplikacje

YOUTUBE:

37. Naklejki w reklamach w YouTube Shorts
38. Większy zasięg reklam w YouTube Shorts
39. Program afiliacyjny YouTube Shopping
40. Promowanie filmów stworzonych przez twórców jako własne reklamy w YouTube.
41. Lepsze statystyki odnośnie miejsc docelowych w reklamach w YouTube

ANALITYKA:

42. Menedżer danych Google Ads
43. Nowy cel pozyskiwania klientów za pomocą Google Analytics
44. Budżetowanie wielokanałowe w Google Analytics
45. Nowy segment – zaangażowani odbiorcy
46. Karty analiz Google Analytics w oparciu o AI
47. Szybsze raporty i statystyki w Google Ads i Search Ads 360
48. Nowe centrum – diagnostyka pomiarów
49. Rozwiązanie MMM – Meridian
50. Porównaj swoje wyniki z podobnymi firmami.
51. Campaign Manager 360 i GA4

APLIKACJE:

52. Funkcja Web to App Connect
53. Ulepszenia SKAdNetwork
54. Mierzenie przyrostu kampanii promujących aplikacje

REKOMENDACJE:

55. Najważniejsze informacje o AI (AI Essentials) – nowa kategoria rekomendacji


 

Poniżej krótkie info o każdej z nowości.

PERFORMANCE MAX:

1. Udoskonalanie technologii generowania obrazu w kampaniach Performance Max i Demand Gen

Dostosowano modele na podstawie danych dotyczących wydajności obejmujących konkretną branżę reklamodawcy. Dzięki temu otrzyma on narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji stworzone specjalnie na potrzeby reklam. Dane reklamodawcy wraz z danymi Google to podstawowe składniki pomagające generować wysokiej jakości, wydajne zasoby.

Kiedy?

Funkcje zaczną być wdrażane w nadchodzących miesiącach.

2. Wytyczne dotyczące marki reklamodawcy

Reklamodawca będzie mógł udostępnić wytyczne dotyczące swojej marki, w tym kolory i czcionki, aby wyświetlać klientom więcej reklam związanych z marką w różnych formatach i kanałach. Zobaczy także opcje przesyłania przykładowych obrazów jako punktu odniesienia dla generatywnej sztucznej inteligencji w celu tworzenia nowych obrazów pasujących do jego stylu wizualnego. A jeśli ma już zasoby, o których wie, że dobrze się sprawdzają, utworzy dodatkowe warianty marki, korzystając z funkcji „Generuj więcej takich”.

Wytyczne dotyczące marki reklamodawcy

Kiedy?

W tym roku.

3. Edycja obrazu oparta na sztucznej inteligencji

Będzie można edytować obrazy – w tym zdjęcia produktów z kanału Google Merchant Center – w kampaniach Performance Max i innych typach kampanii. Google doda także możliwość dla wszystkich reklamodawców dodawania i usuwania obiektów, rozszerzania tła i dostosowywania obrazów w celu dopasowania ich do dowolnego rozmiaru, orientacji i proporcji. Jeśli reklamodawca potrzebuje więcej opcji, w rekomendacjach Performance Max pojawią się także obrazy wygenerowane przez sztuczną inteligencję, które pokażą produkty reklamodawcy w nowych kontekstach i scenach – w tym na zdjęciach związanych ze stylem życia.

Edycja obrazu oparta na sztucznej inteligencji

Kiedy?

Możliwość edycji obrazów w nadchodzących tygodniach. Rekomendacje zaczną być wdrażane za kilka miesięcy i będą obejmować wybrane kategorie produktów.

4. Współpraca z platformami kreatywnymi

Google nawiązał różne partnerstwa z platformami kreatywnymi, takimi jak Canva, Smartly i Pencil Pro, a w przyszłości będzie więcej takich partnerstw. Canva, Smartly i Pencil Pro zapewniają integrację z biblioteką zasobów. Teraz zespoły kreatywne reklamodawcy mogą łatwo tworzyć zasoby na innych platformach i eksportować je do Google Ads.

5. Ulepszenia raportowania miejsc docelowych Performance Max i ich wykluczania

Google w przyszłości będzie wyświetlać filmy z YouTube w raportach miejsc docelowych, aby poprawić przejrzystość tego, gdzie w YouTube wyświetlają się reklamy Performance Max reklamodawcy, a także oferować wykluczenia, dzięki którym będzie mieć kontrolę nad tym, gdzie pojawia się jego marka.

6. Raportowanie na poziomie zasobu

Reklamodawca będzie mieć możliwość sprawdzenia kluczowych danych konwersji w przypadku każdego zasobu kreacji, co pomoże mu zrozumieć, co przemawia do konsumentów.

Kiedy?

W nadchodzących miesiącach

7. Testowanie dodania większej liczby zasobów kreatywnych do kampanii Performance Max

Sprzedawcy detaliczni będą mogli testować i mierzyć wzrost konwersji dzięki uwzględnieniu w kampaniach Performance Max dodatkowych zasobów graficznych, wideo i tekstowych poza plikami danych o produktach.

Kiedy?

W tym roku.

8. Badania wzrostu konwersji

Badania wzrostu konwersji mogą pomóc odpowiedzieć na pytanie: „Czy kampania reklamodawcy naprawdę coś zmieniła, czy też klienci i tak dokonaliby konwersji?” Te eksperymenty chroniące prywatność dostarczają rygorystycznych dowodów na związek przyczynowy, dzięki czemu możesz zaufać przyrostowości swoich kampanii. Z biegiem czasu reklamodawca będzie wiedział, co działa, a co nie, i może odpowiednio inwestować środki.

Kiedy?

Badania wzrostu liczby konwersji zostaną wdrożone na całym świecie w nadchodzących miesiącach. W międzyczasie można skontaktować się ze swoim zespołem Google i poprosić o dołączenie do wersji beta.

9. Ulepszone statystyki diagnostyczne

Google wprowadzi nową funkcję diagnostyczną dla kampanii Performance Max, Demand Gen, w sieci wyszukiwania, wideo i w sieci reklamowej. Spowoduje to ujednolicenie statystyk z takich obszarów jak ustalanie stawek, zasoby, konfiguracja konwersji i rozliczenia, w jednym widoku z możliwością drążenia w celu uzyskania większej ilości szczegółów. Statystyki diagnostyczne rozszerzają się także na Przegląd na poziomie kampanii. Krytyczne problemy zostaną natychmiast oznaczone na górze strony, dzięki czemu będzie można łatwo sprawdzić, czy kampania działa zgodnie z oczekiwaniami.

Kiedy?

W tym roku.

10. Kampanie Performance Max jako domyślny typ kampanii

Performance Max może dostarczać wyniki, korzystając z najlepszych rozwiązań Google AI i łączy reklamodawcę z klientami bez względu na to, gdzie się znajdują. Dlatego jest to obecnie zalecany typ kampanii dla większości firm rozpoczynających swoją przygodę z reklamą w Google.

SIEĆ WYSZUKIWANIA:

11. Reklamy produktowe w Google Lens i Circle to Search

Reklamy produktowe zaczną wyświetlać się na górze wyników wyszukiwania wizualnego, gdy konsumenci będą korzystać z Google Lens lub Circle to Search. Ta nowa funkcja reklam w wizualnych wynikach wyszukiwania umożliwi zaprezentowanie produktów, gdy odpowiadają one zdjęciom i zrzutom ekranu, których szukają użytkownicy.

Reklamy produktowe w Google Lens i Circle to Search

 

Kiedy?

W ciągu najbliższych kilku miesięcy

12. Nowe interaktywne reklamy w wyszukiwarce

Reklamy w wyszukiwarce mogą teraz oferować więcej niż tylko oferty, oferując interaktywne, oparte na sztucznej inteligencji rozwiązania, które dostarczają spersonalizowanych rekomendacji – wyznaczając nowy poziom użyteczności reklamy. Na przykład zupełnie nowy sposób wyrażania potrzeb, dzięki któremu klienci będą mogli dzielić się więcej o tym, czego chcą, za pomocą multimodalnych danych wejściowych, takich jak zdjęcia, i otrzymywać dostosowane rekomendacje.

Kiedy?

W nadchodzących tygodniach to rozwiązanie zostanie przetestowane z wybranymi reklamodawcami w USA.

13. Integracja reklam w Przeglądach AI (AI Overview)

Wkrótce Google zacznie testować reklamy w wyszukiwarce i Google Zakupy w Przeglądach AI dla użytkowników w USA. Reklamy z istniejących kampanii w sieci wyszukiwania i Performance Max wykorzystujących sztuczną inteligencję będą mogły pojawiać się w Przeglądzie AI w sekcji wyraźnie oznaczonej jako „Sponsorowane”, gdy są one istotne zarówno dla zapytania, jak i informacji w Przeglądzie AI. Wyświetlając reklamy bezpośrednio w Przeglądach AI, konsumenci będą mieli więcej możliwości odkrywania odpowiednich produktów i usług oraz podejmowania działań, gdy dowiedzą się, w czym może pomóc firma reklamodawcy.

Integracja reklam w Przeglądach AI (AI Overview)

Kiedy?

Przeglądy AI będą dostępne dla wszystkich w USA, a wkrótce Google udostępni je w kolejnych krajach.

14. Tryb konwersacyjny w Google Ads

W zeszłym roku ogłoszono wprowadzenie funkcji konwersacyjnej w Google Ads, która pomoże stworzyć idealną konfigurację kampanii w sieci wyszukiwania z tylko jednym adresem URL w witrynie reklamodawcy – wraz z odpowiednimi słowami kluczowymi i zasobami w dopasowaniu przybliżonym. W rezultacie zaobserwowano, że reklamodawcy z małych firm korzystający z funkcji konwersacji w Google Ads są o 63% bardziej skłonni do publikowania kampanii w sieci wyszukiwania z „dobrą” lub „doskonałą” skutecznością reklamy.

DEMAND GEN:

15. Demand Gen w Display & Video 360 i Search Ads 360

Funkcja Demand Gen zostanie wprowadzona w Display & Video 360 i Search Ads 360, a optymalizacja będzie oparta na konfiguracji pomiarów Floodlight.

Kiedy?

W nadchodzących miesiącach.

16. Animowane reklamy graficzne w kampaniach Demand Gen w YouTube Shorts

Sprzedawcy posiadający konto Merchant Center mogą teraz wyświetlać animowane reklamy graficzne w YouTube Shorts oprócz reklam wideo. Animowane reklamy graficzne będą generowane automatycznie przy użyciu obrazów z plików danych o produktach, aby pomóc reklamodawcy zaprezentować odpowiednie produkty na podstawie zainteresowań klientów.

Animowane reklamy graficzne w kampaniach Demand Gen w YouTube Shorts

 

17. Przypinanie zasobów wideo w Demand Gen

Dzięki wprowadzeniu preferencji kreacji reklamodawca będzie mógł przypinać zasoby wideo do określonych powierzchni w kampaniach generujących popyt, co zapewni mu większą kontrolę nad tym, gdzie wyświetlają się zasoby wideo. Jeśli na przykład stworzył reklamę z twórcą, który cieszy się dużą popularnością w Shorts, może przypiąć ją do YouTube Shorts, aby wyświetlała się tam częściej.

Przypinanie zasobów wideo w Demand Gen

Kiedy?

W nadchodzących tygodniach

18. Segmenty Lookalike w Demand Gen

Segmenty Lookalike są dostępne tylko w kampaniach generujących popyt, a w nadchodzących tygodniach Google ułatwi ich tworzenie mniejszym firmom, obniżając minimalny wymagany rozmiar listy z 1000 do zaledwie 100 użytkowników. Już dziś można odkryć nowe informacje na temat segmentów Lookalike, takich jak kategorie podobieństwa, kategorie na rynku, wiek, płeć, położenie geograficzne, urządzenia i inne.

HANDEL DETALICZNY:

19. Nowe narzędzie do obróbki grafik – Product Studio

Twórz filmy i wizualizacje produktów w ciągu kilku sekund dzięki Google AI. Aby pomóc reklamodawcy w tworzeniu pięknych zdjęć produktów promujących markę i nawiązywać głębszy kontakt z kupującymi online, Google udostępni Product Studio do przekształcania statycznych zdjęć w przyciągające wzrok filmy.

Nowe narzędzie do obróbki grafik - Product Studio

Kiedy?

W tym roku.

20. Wizualny profil marki w wyszukiwarce Google

Możliwość wyróżnienia historii swojej marki za pomocą wizualnego profilu marki w wyszukiwarce Google, prezentując swoje zdjęcia, filmy i promocje.

Wizualny profil marki w wyszukiwarce Google

Kiedy?

W nadchodzących miesiącach wprowadzimy profil. Reklamy będą nadal pojawiać się na stronie wraz z profilem marki.

21. Najważniejsze momenty wideo

Google będzie współpracować z małą grupą reklamodawców, aby wprowadzić nowe, wciągające rozwiązanie w reklamach produktowych dla wybranych kategorii odzieży i kosmetyków. To doświadczenie zachęca kupujących do przeglądania wybranych krótkich filmów o marce reklamodawcy, odkrywania przydatnych wypowiedzi klientów na temat produktu i przeglądania dodatkowych ofert marki.

Najważniejsze momenty wideo

Kiedy?

W tym roku.

22. Wirtualne przymierzanie w reklamach produktowych

Google uruchomi wirtualne przymierzanie w reklamach produktowych topów męskich i damskich. To doświadczenie pomoże kupującym zobaczyć, jak ubrania reklamodawcy pasują do różnych typów sylwetki, co pomoże im zyskać pewność zakupu.

Wirtualne przymierzanie w reklamach produktowych

Kiedy?

W nadchodzących miesiącach.

23. Reklamy produktowe 360 stopni

Potencjalni klienci będą mogli zobaczyć buty reklamodawcy w widoku 360 stopni z reklamy produktowej. Należy przesłać kilka zdjęć produktów, a Google AI stworzy trójwymiarowy obraz obuwia. Reklamy produktowe reklamodawcy staną się bardziej informacyjne, dzięki automatycznemu wyświetlaniu kluczowych informacji o produktach z jego witryny i pozytywnych informacji z recenzji klientów.

Reklamy produktowe 360 stopni

Kiedy?

W nadchodzących miesiącach.

24. Optymalizacja zysku w inteligentnym określaniu stawek

Reklamodawca będzie mieć możliwość optymalizacji pod kątem zysku w kampaniach produktowych Performance Max i standardowych, korzystając z danych z konwersji na poziomie koszyka i kosztu towarów sprzedanych w Merchant Center. Google AI będzie priorytetowo traktować miejsca docelowe reklam, które pomogą zwiększyć zyski firmy.

Kiedy?

W nadchodzących miesiącach.

25. Programy lojalnościowe w Google Merchant Center

Dzięki kampaniom produktowym Performance Max i Standardowym reklamodawca może uczynić swój program lojalnościowy wyróżnikiem konkurencyjnym. Reklamodawca będzie mieć zupełnie nowy sposób dostosowywania promocji w reklamach produktowych, na przykład wyróżnianie ekskluzywnych ofert tylko dla członków lub specjalnych cen.

Kiedy?

W nadchodzących miesiącach.

26. Promocje pierwszego zamówienia dla nowych klientów

Dzięki nowym cenom dla klientów łatwo jest wyróżnić się i zróżnicować swoją ofertę dla potencjalnych klientów, którzy wciąż mogą się wahać. Promocje pierwszego zamówienia dla nowych klientów będą dostępne bezpośrednio w reklamach produktowych z kampanii Performance Max i standardowych kampanii produktowych.

Kiedy?

Dalsza część tego roku.

27. Dynamiczne ceny sprzedaży oparte na sztucznej inteligencji

Google wprowadzi ulepszenie, które umożliwi automatyczne aktualizowanie reklam produktowych za pomocą optymalnych cen na podstawie sprzedaży w sklepie internetowym reklamodawcy, co pomoże mu zmaksymalizować zyski i zwiększyć liczbę zakupów. Ta nowa funkcja będzie dostępna w Merchant Center i platformach innych firm, takich jak Shopify i WooCommerce.

Kiedy?

W tym roku.

28. Kupony w reklamach produktowych

Aby pomóc reklamodawcy zwiększyć liczbę wizyt w sklepie stacjonarnym i sprzedaży w sklepie, można teraz wyświetlać kupony, dodając zasoby promocyjne do kampanii Performance Max pod kątem celów związanych ze sklepem.

Kiedy?

Ta funkcja jest dostępna na całym świecie, z wyjątkiem krajów UE, terytoriów państw członkowskich UE i krajów EOG.

29. Statystyki dotyczące wydajności w Merchant Center Next dzięki Google AI

Reklamodawca zacznie widzieć dostosowane, wygenerowane statystyki w formie zwięzłych fragmentów bezpośrednio w Merchant Center Next, zawierające wskazówki dotyczące skuteczności i przedstawiające zalecane dalsze kroki. Będzie także w stanie opisać żądany raport prostym językiem i uzyskać go natychmiast dzięki wizualnym statystykom.

Kiedy?

W nadchodzących miesiącach.

30. Skuteczności na poziomie kategorii i trendy popytu

Google wprowadzi statystyki skuteczności na poziomie kategorii i trendy popytu za pomocą konkurencyjnych testów porównawczych w kampaniach produktowych Performance Max i standardowych. Te statystyki będą obejmować praktyczne rekomendacje, które pomogą reklamodawcy znaleźć możliwości optymalizacji i zwiększyć wydajność.

Kiedy?

W tym roku.

31. Skalowalne zarządzanie klientami dla agencji

Użytkownicy agencji mają teraz jeden punkt dostępu w Merchant Center, który pomaga im szybko ocenić portfel klientów, ustalić priorytety działań i zmaksymalizować skuteczność klientów.

Kiedy?

Ta funkcja jest obecnie dostępna dla wybranych agencji, a jeszcze w tym roku zostanie wprowadzona w kolejnych agencjach.

32. Produkty w asortymencie Discover dzięki kampaniom promującym aplikacje

Gdy reklamodawca połączy swoje kanały Merchant Center z kampaniami promującymi aplikacje, jego reklamy będą mogły wyświetlać się w formacie karuzelowym w zasobach Discover, co pomoże mu dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.

33. Funkcje filtrowania plików danych grup reklam w kampaniach promujących aplikacje

Aby ułatwić tworzenie grup reklam o wąskiej tematyce zawierających trafniejsze i bardziej dostosowane reklamy, Google wprowadzi funkcje filtrowania plików danych grup reklam w interfejsie Google Ads.

Kiedy?

W ciągu najbliższych kilku tygodni.

34. Zasoby promocyjne za pomocą reklam w kampaniach promujących aplikacje

Można teraz umieszczać w reklamach kampanii aplikacji zasoby promocyjne, które pomogą wyróżnić promocje i wyprzedaże. Te zasoby będą wyświetlane w reklamach, gdy będą wyświetlane w zasobach reklamowych w sieci reklamowej i YouTube.

35. Korekty sezonowe w kampaniach promujących aplikacje

Aby zwiększyć skuteczność kampanii promujących aplikacje, można teraz automatycznie stosować zmiany stawek na podstawie podanych przez reklamodawcę informacji o nadchodzących wydarzeniach promocyjnych.

Kiedy?

Korekty sezonowe są obecnie dostępne na poziomie kampanii, a w nadchodzących miesiącach zostaną wprowadzone na poziomie grupy reklam.

36. Sygnały odbiorców w kampaniach promujących aplikacje

Aby pomóc znaleźć więcej wartościowych klientów, można teraz połączyć różne listy odbiorców, w tym własne listy odbiorców, ze swoimi kampaniami promującymi aplikacje. Google AI będzie uczyć się na podstawie danych reklamodawcy i wyświetlać reklamy klientom, którzy są bardziej skłonni do konwersji.

YOUTUBE:

37. Naklejki w reklamach w YouTube Shorts 

Google wprowadzi naklejki do reklam w Shorts, które pomogą uczynić reklamy bardziej interaktywnymi i zwiększyć potencjał konwersji w sposób typowy dla filmów Short. Google pobierze istniejące elementy z pliku danych o produktach, informacji o sklepie z aplikacjami lub informacji z kampanii reklamowych i wyświetlimy je jako klikalne naklejki nad reklamami w Shorts.

Kiedy?

W ciągu najbliższych kilku miesięcy.

38. Większy zasięg reklam w YouTube Shorts

Google umożliwi wyświetlanie reklam dostosowanych do sposobu myślenia widzów oglądających filmy Short, np. możliwość przesunięcia palcem w lewo w celu przejścia do strony docelowej w YouTube lub opcję dwukrotnego kliknięcia, aby polubić. Google da też widzom reklam Short szansę na odkrycie dłuższych treści reklamodawcy w innych miejscach w YouTube.

Kiedy?

W nadchodzących miesiącach.

39. Program afiliacyjny YouTube Shopping

Dzięki temu programowi kwalifikujący się twórcy YouTube mogą z łatwością oznaczać produkty w swoich filmach, filmach Short i transmisjach na żywo, dzięki czemu widzowie mogą robić zakupy podczas oglądania.

Rozszerzony program partnerski Zakupy w YouTube

Kiedy?

Jeszcze w tym roku sprzedawcy Shopify Plus i Advanced w USA będą mogli dołączyć do programu, bezproblemowo synchronizować swoje produkty z YouTube i uzyskać dostęp do statystyk pokazujących, którzy twórcy i treści generują sprzedaż.

40. Promowanie filmów stworzonych przez twórców jako własne reklamy w YouTube.

Dzięki nowym reklamom partnerskim obsługiwanym przez BrandConnect w ciągu najbliższych kilku miesięcy reklamodawca będzie mógł przenieść emocje i innowacyjność twórców bezpośrednio do swoich kampanii. Będziesz także mieć możliwość tworzenia nowych segmentów odbiorców na podstawie widzów tych filmów.

41. Lepsze statystyki odnośnie miejsc docelowych w reklamach w YouTube

W oparciu o branżowe standardy dopasowania można teraz zobaczyć treści, w których wyświetlają się reklamy reklamodawcy, w różnych środowiskach YouTube – w tym w filmach Short. Ponadto zaufani i niezależni partnerzy zewnętrzni mogą teraz uzyskiwać dostęp do miejsc docelowych reklam w Shorts w przypadku różnych typów kampanii i tworzyć raporty na ich temat. Można także zarządzać miejscami wyświetlania swoich reklam, korzystając z udoskonalonych miejsc docelowych i wykluczeń tematycznych w YouTube In-Stream, a teraz w YouTube Shorts.

ANALITYKA:

42. Menedżer danych Google Ads

Można teraz użyć Menedżera danych Google Ads, aby uprościć proces korzystania z danych własnych. Za pomocą kilku kliknięć możesz nawiązać kontakt z partnerami takimi jak Salesforce, BigQuery i Google Cloud Storage, aby udostępnić rozwiązania takie jak konwersje ulepszone lub kierowanie na listę klientów.

Menedżer danych Google Ads

43. Nowy cel pozyskiwania klientów za pomocą Google Analytics

Kampanie, których celem jest pozyskanie nowego klienta, opierają się na szeregu sygnałów Google Ads umożliwiających rozróżnienie nowych i istniejących klientów. Będzie można automatycznie dodawać do miksu sygnały Google Analytics, aby ulepszyć modele realizujące ten cel, co ułatwi rozpoczęcie pracy i zwiększenie wydajności.

Kiedy?

W tym roku.

44. Budżetowanie wielokanałowe w Google Analytics

Aby lepiej zrozumieć, w co inwestować swoje budżety, Google wprowadzi budżetowanie wielokanałowe w Google Analytics w wersji beta. Dzięki tej aktualizacji reklamodawca będzie mógł śledzić tempo kampanii i przewidywaną skuteczność w różnych kanałach, a także uzyskiwać rekomendacje.

Kiedy?

W tym roku.

45. Nowy segment – zaangażowani odbiorcy 

Google wprowadzi odbiorców zaangażowanych w Google – nowy segment danych składający się z osób, które odwiedziły witrynę reklamodawcy ze strony wyników wyszukiwania lub z reklam w przestrzeni Google. Ten segment odbiorców stanie się automatycznie dostępny na kwalifikujących się kontach.

Kiedy?

W tym roku.

46. Karty analiz Google Analytics w oparciu o AI

Karty analiz Google Analytics będą wyposażone w generatywną sztuczną inteligencję, która będzie pozwalać na ujawnianie trendów i znaczących zmian w danych, proaktywnie oferując pomocne wyjaśnienia i rekomendacje prostym językiem.

Kiedy?

W ciągu najbliższych kilku miesięcy.

47. Szybsze raporty i statystyki w Google Ads i Search Ads 360

Aby szybciej uzyskiwać odpowiedzi w Google Ads i Search Ads 360, będzie można za pomocą prostego monitu filtrować dane i bez wysiłku tworzyć raporty z elementami wizualnymi.

Kiedy?

Za kilka miesięcy dla użytkowników anglojęzycznych.

48. Nowe centrum – diagnostyka pomiarów

Spersonalizowane rekomendacje dzięki diagnostyce pomiarów – nowemu centrum, w którym będzie można weryfikować konfigurację pomiarów i rozwiązywać problemy bezpośrednio w Google Ads i Campaign Managerze 360.

Kiedy?

W ciągu najbliższych kilku miesięcy.

49. Rozwiązanie MMM – Meridian

Meridian, rozwiązanie MMM o otwartym kodzie źródłowym, zostanie wprowadzone, aby pomóc pewniej mierzyć wpływ strategii marketingowej i podejmować bardziej świadome decyzje.

Kiedy?

Na całym świecie jeszcze w tym roku.

50. Porównaj swoje wyniki z podobnymi firmami.

Google wprowadzi w Google Analytics 4 nową funkcję, która pomoże zrozumieć, jak wyniki reklamodawcy wypadają na tle firm podobnych do jego. Dzięki tym spostrzeżeniom będzie mógł podejmować świadome decyzje dotyczące tego, gdzie zainwestować swój czas i zasoby.

Kiedy?

W tym roku.

51. Campaign Manager 360 i GA4

Usługa Google Analytics 4 zostanie zintegrowana z połączonymi kontami Campaign Managera 360, aby zapewnić zbiorcze wyświetlenia w obszarze roboczym reklamy i zapewnić lepszy wgląd w skuteczność marki na całej ścieżce. Dodatkowo Google ułatwi importowanie do Analytics danych kampanii spoza Google. Oznacza to, że reklamodawca będzie mógł uwierzytelniać interfejsy API raportowania z Pinteresta, Reddita i Snapa bezpośrednio w swojej usłudze Analytics za pomocą importu danych o kosztach.

Kiedy?

W tym roku.

APLIKACJE:

52. Funkcja Web to App Connect

Usługa Web to App Connect zapewnia średnio 2 razy wyższy współczynnik konwersji w przypadku kliknięć prowadzących do aplikacji reklamodawcy w porównaniu z witryną mobilną. Aby ułatwić wdrożenie Web to App Connect, Google Ads będzie teraz udostępniać dostosowane podpowiedzi i rekomendacje podczas tworzenia kampanii w wyszukiwarce, Performance Max lub kampanii produktowych.

Funkcja Web to App Connect

Kiedy?

W ciągu najbliższych kilku miesięcy funkcja Web to App Connect zostanie wprowadzona także w przypadku reklam wideo, hoteli i reklam generujących popyt na urządzeniach z Androidem i iOS.

53. Ulepszenia SKAdNetwork

Aby pomóc ulepszyć atrybucję podróży użytkowników z Internetu do aplikacji, nowe aktualizacje raportów SKAdNetwork są teraz dostępne w interfejsie API Google Ads, zewnętrznych partnerach atrybucji aplikacji i interfejsie Google Ads. Ponadto dostępna jest teraz wersja beta, która umożliwia integrację schematu wartości konwersji SKAdNetwork z Google Ads w celu zwiększenia skuteczności kampanii promujących aplikacje na iOS przy użyciu ustalania stawek tCPA i tROAS.

54. Mierzenie przyrostu kampanii promujących aplikacje

Można teraz konfigurować kontrolowane eksperymenty geograficzne, aby dokładniej mierzyć przyrostowy zwrot z inwestycji w wydatki na kampanie promujące aplikacje na iOS i Androida. Eksperymenty te zorientowane na prywatność można łatwo skonfigurować w Google Ads i bezproblemowo powiązać z Google Analytics 4 lub przesłane dane własne w celu raportowania wyników.

REKOMENDACJE

55. Najważniejsze informacje o AI (AI Essentials) – nowa kategoria rekomendacji

Teraz na stronie Rekomendacje dostępna jest nowa kategoria „najważniejsze informacje o AI”, której zadaniem jest podkreślanie możliwości poprawy wyniku optymalizacji za pomocą kilku kliknięć.

Najważniejsze informacje o AI - nowa kategoria rekomendacji

Źródła:

1. https://support.google.com/google-ads/answer/14835145

2. https://support.google.com/youtube/answer/13376398

3. https://blog.google/intl/pl-pl/nowosci-firmie/technologie/generatywna-ai-w-wyszukiwarce-pozwol-google-wyszukiwac-za-ciebie/

4. https://blog.google/products/ads-commerce/ai-creativity-google-marketing-live/

5. https://www.youtube.com/watch?v=feezAE_YAmc

6. https://blog.google/products/shopping/google-generative-ai-marketing-features-may-2024/

7. https://support.google.com/merchants/answer/13671720

8. https://developers.google.com/meridian

2 komentarze

  • Roman

    20 czerwca 2024 at 17:10

    Jestem pełen uznania dla Twojej pracy nad przygotowaniem tego zestawienia.
    Dzięki!

    Reply

    • Marcin Wsół

      21 czerwca 2024 at 08:54

      dziękuję :)

      Reply

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds