Dzisiejszy wpis chciałbym poświecić ustawianiu list remarketingowych w oparciu o konkretne konwersje. Jeśli interesuje Cię dotarcie do użytkowników, którzy zrealizowali określoną konwersję i nie chcesz tworzyć listy remarketingowej z poziomu Google Analytics, poniższe informacje okażą się pomocne. Sprawdź, jak możesz to zrobić z poziomu panelu Google Ads.
Na początek kilka słów o tym, dlaczego warto tworzyć listy remarketingowe w oparciu o konkretne konwersje. Załóżmy, że prowadzisz firmę, która specjalizuje się w sprzedaży gotowych projektów domów. Na swojej stronie internetowej masz wiele materiałów PDF z darmowymi poradami lub wstępnymi planami domów, z którymi mogą zapoznać się użytkownicy. Konwersją główną jest wypełnienie formularza kontaktowego, ale ustawione są również mikrokonwersje takie jak pobranie pliku PDF.
Jeśli utworzysz listę remarketingową w oparciu o osoby, które wykonały tą konkretną akcję (pobranie PDF-a), dotrzesz do osób, które z większym prawdopodobieństwem skonwertują, bo były bardziej zaangażowane podczas swojej wizyty na stronie. Taką listę możesz utworzyć w Google Analytics 4, ale jeśli będzie ona niewielka (ze względu na małą liczbę zrealizowanych konwersji), Google nie zbierze jej ze względu na próbkowanie danych. Rozwiązaniem jest ustawienie listy w Google Ads. Pamiętaj tylko, że konwersja w Google Ads musi być dodana w formie tagu Google lub za pośrednictwem Google Tag Managera. Jeśli importujesz konwersje z Google Analytics 4, nie będziesz mieć możliwości utworzenia listy remarketingowej w oparciu o importowaną konwersję.
Jak ustawić listę remarketingową w oparciu o konkretną konwersję?
Przejdź do zakładki ZARZĄDZANIE ODBIORCAMI (sekcja NARZĘDZIA I USTAWIENIA). Następnie kliknij niebieską ikonkę z plusem i wybierz UŻYTKOWNICY WITRYNY.
Następnie z sekcji UŻYTKOWNICY NALEŻĄCY DO SEGMENTU wybierz UŻYTKOWNICY STRONY Z OKREŚLONYMI TAGAMI. Nazwij swój segment i poniżej z sekcji z tagami wybierz konwersję lub konwersje, których realizacja ma być podstawą zbierania użytkowników na liście remarketingowej.
W powyższym przykładzie ustawiłem listę remarketingową, która będzie zbierać użytkowników, którzy skopiowali elementy kontaktowe ze strony (e-mail i numer telefonu). Taką listę mogę wykorzystać następnie w kampanii, by wyświetlić tym użytkowników informacje o potencjalnym rabacie, jeśli zdecydują się nawiązać współpracę np. w ciągu tygodnia.
Listę tego typu możesz wykorzystać do tworzenia kombinacji niestandardowych, wykorzystując reguły w oparciu o różne (wcześniej utworzone) listy remarketingowe. Opcję znajdziesz klikając w przycisk + KOMBINACJA NIESTANDARDOWA.
Przykładowo może to być kombinacja tego typu:
Możliwości jest sporo, więc na pewno znajdziesz sposób, aby wykorzystać to w swoich działaniach.
Analogiczną listę remarketingową możesz ustawić w odniesieniu do konwersji, jaką jest np. dodanie produktu do ulubionych (bez finalizacji zakupu). Zachęcam Cię do przetestowania powyższego rozwiązania, ponieważ może być bardzo pomocne w efektywnym dotarciu do potencjalnych klientów :)
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |
4 komentarze
Adi
29 czerwca 2023 at 07:45
W segmentach będziemy mieć informację że lista jest za mała, czy na pewno ten sposób zadziała?
Marcin Wsół
29 czerwca 2023 at 13:17
powinno działać, trzeba poczekać, aż lista się zbierze
Marcin
10 czerwca 2024 at 22:26
Czy listę remarketingową można wykorzystywać do remarketingu w sieci reklamowej w przypadku gdy witryna z tagiem remarketningowym ruch zdobywa tylko organicznie a nie poprzez klikniecia a z reklam?
Jeśli tak to na jakiej zasadzie google ads przypisuje odwiedziny organiczne do sieci reklamowej?
Marcin Wsół
11 czerwca 2024 at 13:09
tak, można – listy remarketingowe zbierają się z wejść ze wszystkich źródeł, nie tylko z kampanii Google Ads