Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (02.06.2022 – 15.06.2022).
✔️ Reklama na Facebooku w raportach Google Ads (13.06.2022)
Co nowego?
W sekcji RAPORTY pojawił się nowy typ reklamy (Reklama na Facebooku). Póki co brak informacji, czy to pierwszy krok ku poszerzeniu zasięgu reklam Google Ads o platformę jaką jest Facebook.
✔️ Zmiany w funkcjach związanych z odbiorcami w Google Ads (06.06.2022)
Co się zmienia?
Google wprowadza funkcje, które pozwolą uprościć kierowanie na odbiorców i tworzenie raportów o odbiorcach w Google Ads.
1. Udostępniono uproszczony widok raportów o odbiorcach – ujednolicono szczegółowe raporty obejmujące grupy demograficzne, segmenty odbiorców i wykluczenia na wspólnej karcie „Odbiorcy”, którą znajdują się w menu nawigacyjnym po lewej stronie. Wszystkie wcześniejsze funkcje raportowania są nadal dostępne.
2. Zmieniono częściowo nazewnictwo typów odbiorców w raporcie Odbiorcy i na koncie Google Ads.
Przykład – „typy odbiorców” (obejmujące podobnych odbiorców, niestandardowe listy odbiorców, odbiorców na rynku i odbiorców o podobnych zainteresowaniach) nazywane są teraz „segmentami odbiorców”, a zamiast określenia „odbiorcy remarketingu” używane jest określenie „Twoje dane”.
3. Można teraz ponownie wykorzystywać listy odbiorców w różnych kampaniach. Lista odbiorców, która zostanie utworzona do użycia w kampanii, zostanie teraz zapisana do późniejszego wykorzystania w następnej uruchamianej kampanii.
Funkcja ta działa już w kampaniach Performance Max (sygnały), a w najbliższych miesiącach zostanie wprowadzona w kampaniach Discovery, kampaniach wideo zachęcających do działania i kampaniach promujących aplikacje.
⇒ Źródło: mailing Google
⇒ Materiał supportu 1: https://support.google.com/google-ads/answer/10566573
⇒ Materiał supportu 2: https://support.google.com/google-ads/answer/11421388
✔️ Kliknięcia reklam generujących połączenia i rozszerzeń połączeń automatycznie uwzględniane w raportach i strategiach automatycznego określania stawek (03.06.2022)
Co się zmienia?
Kliknięcia reklam generujących połączenia i rozszerzeń połączeń będą teraz uwzględniane w raportach jako konwersje z możliwością określenia stawki.
Jak wyłączyć?
Aby wyłączyć optymalizację stawek pod kątem działań powodujących konwersję „Kliknięcia reklam prowadzące do połączenia”, należy wykonać poniższe czynności:
– wchodzimy w menu NARZĘDZIA I USTAWIENIA
– w kolumnie POMIAR SKUTECZNOŚCI klikamy KONWERSJE
– edytujemy ustawienia KLIKNIĘCIA REKLAM PROWADZĄCE DO POŁĄCZENIA
– w sekcji OPTYMALIZACJA CELÓW I DZIAŁAŃ wybieramy DODATKOWE DZIAŁANIE NIEWYKORZYSTANE DO OPTYMALIZACJI USTALANIA STAWEK
– klikamy ZAPISZ
Jeśli w ogóle nie chcemy, aby te konwersje były uwzględniane w raportach, należy wykonać poniższe czynności.
– wchodzimy w menu NARZĘDZIA I USTAWIENIA
– w kolumnie POMIAR SKUTECZNOŚCI klikamy KONWERSJE
– w sekcji POŁĄCZENIA TELEFONICZNE – KONTAKTY DO POTENCJALNYCH KLIENTÓW wybieramy KLIKNIĘCIA REKLAM GENERUJĄCYCH POŁĄCZENIA PROWADZĄCE DO POŁĄCZENIA i klikamy USUŃ
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Nowe funkcje w Google Ads dotyczące turystyki (02.06.2022)
Co nowego?
1. Aktywne wsparcie standardowych protokołów branżowych (https://opentravel.org/), które pozwalają udostępniać online informacje o dostępności hoteli, cenach oraz zasobach.
2. Uproszczony proces wdrażania, oferujący hotelarzom możliwość dodawania cen i dostępności obiektu do Profilu Firmy Google z pominięciem technicznych arkuszy kalkulacyjnych i plików.
Poszczególne hotele, które spełniają wymagania kwalifikacyjne, mogą bezpośrednio wprowadzić swoje stawki w profilu firmy Google, aby korzystać z bezpłatnych linków do rezerwacji hoteli.
3. Otwarty dostęp do Hotel Ads, umożliwiający reklamodawcom tworzenie w nadchodzących miesiącach kampanii hoteli bez konieczności posiadania konta Hotel Center.
Każdy reklamodawca Google Ads będzie mógł wyświetlać reklamy witryny hotelu, korzystając z ustalonych przez Google stawek.
Reklamodawca może wskazać „Nie mam konta Hotel Center” podczas tworzenia kampanii. Umożliwi to reklamodawcy wyszukanie i wybranie interesujących hoteli. W przypadku hoteli, w których Google ma dostępne stawki, Google automatycznie wybierze dla hotelu kanał najwyższej jakości.
4. Skalowanie reklam hoteli w usługach Google dzięki Performance Max. Uproszczona zostaje konfiguracja kampanii reklamowej dzięki wstępnie wypełnionym grupom zasobów dla każdego obiektu hotelowego, z automatycznie generowanymi obrazami, opisami i filmami, które możesz przeglądać i edytować.
Kampania rozszerza również zasięg na zapytania dotyczące konkretnych obiektów w wyszukiwarce, a także promuje obiekty hotelowe w kanałach reklamowych Google, które są dostępne w Performance Max.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12237341?dark=0
✔️ Przypomnienie: wsparcie dla tworzenia i edycji rozszerzonych reklam tekstowych zakończy się 30 czerwca 2022 r. (02.06.2022)
Co się zmienia?
Od 30 czerwca 2022 r. elastyczne reklamy w wyszukiwarce (RSA) będą jedynym typem reklamy w wyszukiwarce, który będzie można tworzyć i edytować w standardowych kampaniach w sieci wyszukiwania.
W ramach tej zmiany nie będzie już można tworzyć ani edytować rozszerzonych reklam tekstowych (ETA). Istniejące rozszerzone reklamy tekstowe będą nadal wyświetlane razem z elastycznymi reklamami w wyszukiwarce, a raporty o ich skuteczności będą nadal wyświetlane. Dodatkowo będzie można wstrzymywać i wznawiać rozszerzone reklamy tekstowe lub w razie potrzeby je usuwać.
Bez zmian pozostaje możliwość tworzenia i edytowania reklam generujących połączenia oraz dynamicznych reklam w wyszukiwarce.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12169708?dark=0