Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (02.11.2023 – 15.11.2023).
✔️ 5 grafik jednocześnie w reklamie tekstowej (15.11.2023)
Co nowego?
Google testuje wyświetlania 5 grafik jednocześnie w jednej reklamie tekstowej.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7130481711619923968
✔️ Statystyki tempa wydawania budżetu (15.11.2023)
Co nowego?
W sekcji Statystyki na poziomie konta pojawiła się nowa sekcja – Statystyki tempa wydawania budżetu. Znajdują się tam informacje na temat tego, czy budżet w danej kampanii został wykorzystany czy nie oraz rekomendacje działań.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Nowa wersja Edytora Google Ads – 2.5 (14.11.2023)
Co nowego?
Pojawiła się nowa wersja Edytora Google Ads. Lista zmian poniżej.
1. Adres URL aplikacji dla reklam zachęcających do zainstalowania aplikacji
Można teraz dodawać precyzyjne linki do aplikacji w reklamach promujących instalację aplikacji w polu adresu URL aplikacji, podobnie jak w reklamach angażujących w aplikację.
2. Automatycznie utworzone zasoby uwzględniane w metryce Skuteczność reklamy w elastycznych reklamach w wyszukiwarce
Skuteczność reklamy w przypadku elastycznych reklam w wyszukiwarce uwzględnia automatycznie utworzone zasoby, aby zapewnić dokładność wyników skuteczności reklamy.
3. Źródło zasobu w raporcie o zasobach
Kolumna „Źródło zasobów” jest teraz dostępna dla raportów o zasobach na poziomie kanału, grupy zasobów i reklamy. Ta kolumna pozwala rozróżnić zasoby utworzone automatycznie od zasobów dostarczonych przez reklamodawcę.
4. Dodatkowe pola w reklamach produktów Discovery
Reklamy produktów Discovery obsługują teraz następujące dodatkowe pola:
– filmy
– długi nagłówek
– ścieżka 1
– ścieżka 2
5. Reklamy wideo In-Feed
Edytor obsługuje teraz reklamy wideo In-Feed w kampaniach Discovery. Reklamy wideo In-Feed mają funkcje zarówno reklam Discovery, jak i elastycznych reklam displayowych.
6. Tryb tekstowy do wybierania filmów
W bibliotece zasobów wideo możesz teraz przełączać się między selektorem wideo a trybem tekstowym. W Edytorze 2.4 do wybierania filmów, które mają zostać dodane do reklam, użyto selektora wideo. W trybie tekstowym możesz teraz wprowadzać nieprzetworzone identyfikatory wideo, aby wybierać filmy.
7. Dopasowanie przybliżone na poziomie kampanii
Edytor obsługuje teraz ustawienia kampanii ze słowami kluczowymi w dopasowaniu przybliżonym. Po włączeniu tej opcji w kampanii można dodawać tylko słowa kluczowe w dopasowaniu przybliżonym. Wszystkie istniejące słowa kluczowe inne niż w dopasowaniu przybliżonym zostaną zmienione na dopasowanie przybliżone.
8. Kampanie typu Wyświetlenia filmów
Edytor obsługuje teraz kampanie Wyświetlenia filmów, czyli kampanie wideo ze strategią ustalania stawek Docelowy CPV i wieloformatowymi reklamami wideo.
9. Motywy wyszukiwania w kampaniach Performance Max
Edytor obsługuje teraz motywy wyszukiwania w kampaniach Performance Max. Motywy wyszukiwania umożliwiają dostarczenie Google AI informacji o tym, czego szukają klienci i które tematy prowadzą do konwersji.
10. Narzędzie Zamień tekst dla grup produktów
Można teraz użyć narzędzia Zamień tekst, aby zastąpić fragmenty tekstu we wszystkich komponentach grupy produktów. Można to na przykład wykorzystać do szybkiego naprawienia nazwy marki, która konsekwentnie była błędnie wpisana, niezależnie od tego, gdzie występuje w zestawie grup produktów.
11. Targetowanie na urządzenia w kampaniach Discovery
W kampaniach Discovery można teraz włączyć kierowanie na operatorów komórkowych i dostosowywanie stawek według urządzeń na poziomie kampanii dla komputerów, telefonów komórkowych, tabletów i telewizorów. W przypadku dostosowań stawek dozwolone są jedynie korekty 0% i -100%.
12. Wykluczenia marek w kampaniach w sieci wyszukiwania i Performance Max
Edytor obsługuje teraz ustawienia marki w kampaniach w sieci wyszukiwania i Performance Max.
13. Funkcje związane z dynamicznymi reklamami w wyszukiwarce w kampaniach Performance Max
Edytor obsługuje teraz funkcje związane z dynamicznymi reklamami w wyszukiwarce w kampaniach Performance Max, w tym:
– dodawanie dynamicznych reklam w wyszukiwarce w kampaniach Performance Max
– określanie kanałów stron do wykorzystania w kampaniach Performance Max
– wspieranie kierowania na strony internetowe dla grup zasobów
14. Kontrola formatu reklam w kampaniach wideo typu „Zasięg”.
Można teraz wybrać formaty reklam wyświetlane w kampaniach wideo typu „Zasięg”, w tym:
– reklamy typu In-Stream
– reklamy In-Feed
– shorts
15. Kierowanie na lokalizację i język na poziomie grupy reklam w kampaniach generujących popyt
Można teraz skonfigurować kierowanie na język i lokalizację w kampaniach generujących popyt na poziomie grupy reklam. Poziom kierowania można wybrać jedynie podczas tworzenia kampanii i nie można go później zmienić.
16. Narzędzie do uaktualnienia kampanii dynamicznych reklam w wyszukiwarce do Performance Max
Edytor wyświetla teraz zalecenia dotyczące uaktualnienia kampanii dynamicznych reklam w wyszukiwarce do Performance Max. Po zastosowaniu tej rekomendacji uruchomi się specjalne narzędzie, które utworzy przeniesioną kampanię Performance Max.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/editor/answer/14086566
✔️ Wyjaśnienia oznaczone kolorem (13.11.2023)
Co nowego?
Przy porównywaniu danych z zakresów dat Google wyświetla różne odcienie koloru niebieskiego, aby łatwiej móc zidentyfikować zmiany, które nastąpiły. Po najechaniu kursorem można przejść do szczegółów wyjaśnień.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Aktualizacja zasad: złośliwe lub niechciane oprogramowanie (10.11.2023)
Co się zmienia?
10 listopada 2023 Google zaktualizuje w Zakupach Google zasady dotyczące nadużywania sieci bezpłatnych informacji przez złośliwe lub niechciane oprogramowanie.
Zasady „Złośliwe lub niechciane oprogramowanie” zostaną podzielone na 3 oddzielne zbiory zasad: „Złośliwe oprogramowanie”, „Zaatakowane witryny” i „Niechciane oprogramowanie”.
Zasady te będą stosowane globalnie na wszystkich kontach wyświetlających reklamy i informacje o produktach.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Ścieżka potencjalnego klienta w sekcji Przegląd (08.11.2023)
Co nowego?
Ścieżka potencjalnego klienta zawiera dane z kampanii służących do zdobywania potencjalnych klientów. Nowa sekcja pojawiła się w sekcji Przegląd.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ The Holiday 100 (07.11.2023)
Co nowego?
Google udostępnił “Holiday 100”, coroczną listę 100 pomysłów na prezenty opartych na popularnych wyszukiwaniach w ciągu roku. Znajdziemy tam trendy zakupowe i inspiracje na prezenty w kategoriach takich jak dom i ogród, odzież i akcesoria, elektronika, uroda, zabawki i gry oraz zdrowie i dobre samopoczucie.
⇒ Źródło: https://shopping.google.com/m/holiday100
✔️ Nowości w Google Zakupy (07.11.2023)
Co nowego?
W Google Zakupy pojawiły się nowe funkcje:
1. Nowe miejsce z ofertami promocyjnymi, które pomoże użytkownikowi znaleźć w jednym miejscu produkty objęte wyprzedażą z całego internetu.
Na stronie z ofertami znajdą się promocje i obniżki w najważniejszych kategoriach wakacyjnych, takich jak odzież, elektronika, zabawki i kosmetyki, obejmą oferty różnych sprzedawców, w tym sklepy wielkopowierzchniowe, marki skierowane bezpośrednio do konsumentów, luksusowe sklepy wielomarkowe, marki znanych projektantów i sklepy lokalne.
Użytkownik może przeglądać karuzele ofert według kategorii, które uwzględniają to, co zwykle lubi robić po zalogowaniu się w Google, i przeglądać popularne sklepy, które mają oferty na to, czego szuka.
2. Zniżki w Chrome
Chrome może aktywnie wyszukiwać kody rabatowe, które pomogą użytkownikowi zaoszczędzić pieniądze podczas zakupów.
Od teraz, gdy otworzy nową kartę w Chrome na komputerze, na karcie „Wznów przeglądanie” Google pokaże mu produkty, które ostatnio oglądał w witrynach handlowych i poinformuje go, czy dostępna jest aktywna promocja.
Może też kliknąć nową ikonę tagu rabatu na pasku adresu przeglądarki Chrome, odwiedzając stronę produktu w witrynie zakupów, aby wyświetlić dostępne kody kuponów z odwiedzanej witryny. Sprzedawcy mogą zarządzać wyświetlaniem swoich ofert w Google w ustawieniach Merchant Center.
3. Statystyki cen w Chrome
Google wprowadza funkcje analizy cen, dostępne już w wyszukiwarce, do przeglądarki Chrome na komputery.
Gdy statystyki te będą dostępne w witrynie zakupów, na pasku adresu przeglądarki Chrome pojawi się etykieta „Statystyki zakupów”. Należy w nią kliknąć, aby otworzyć nową sekcję w panelu bocznym Chrome, która pokaże typowy przedział cenowy tego produktu oraz wykres historii cen do ostatnich 90 dni.
4. Alerty cenowe
Google ułatwia także ustawianie alertów o spadku cen w wyszukiwarce i przeglądarce Chrome. Gdy na urządzeniu mobilnym użytkownik przegląda produkt w wyszukiwarce w przeglądarce Chrome, może teraz kliknąć ikonę dzwonka obok nazwy produktu, aby otrzymywać powiadomienia e-mail i powiadomienia push, jeśli cena produktu u sprzedawców detalicznych w internecie spadnie.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/shopping/google-shopping-best-holiday-deals-2023
✔️ Generatywna sztuczna inteligencja w Performance Max (07.11.2023)
Co nowego?
W Performance Max pojawią się nowe funkcje oparte na sztucznej inteligencji, które pomogą generować i ulepszać zasoby kreatywne.
Możliwości generowania zasobów pozwalają tworzyć nagłówki, opisy i obrazy.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/get-creative-with-generative-ai-in-performance-max
✔️ Czas oczekiwania na rozmowę w reklamie tekstowej (07.11.2023)
Co nowego?
W reklamach tekstowych pojawiła się adnotacja o średnim czasie oczekiwania na rozmowę telefoniczną.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7127272182757388290