Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (11.01.2023 – 24.01.2024).
✔️ Połączone cele dotyczące marki (24.01.2024)
Co się zmienia?
Aby ułatwić reklamodawcomw wybór celów dotyczących marki, wszystkie opcje, które były dostępne w przypadku celów „Rozważenie zakupu produktu danej marki” oraz „Świadomość i zasięg marki”, znajdują się teraz w sekcji „Zwiększenie świadomości marki i szansy na rozważenie zakupu”.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Podobne wyniki produktowe (24.01.2024)
Co nowego?
Google testuje nową sekcję w reklamach produktowych, która wyświetla produkty podobne do klikniętego produktu.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-93b048a9_ppc-sea-ads-activity-7155466977124184064-gK7M
✔️ Gemini w Google Ads (23.01.2024)
Co nowego?
Gemini, model sztucznej inteligencji, w nadchodzących miesiącach zostanie rozszerzony na więcej podstawowych produktów Google, w tym Google Ads.
Dostęp w wersji beta do funkcji konwersacyjnej w Google Ads jest teraz w pełni dostępny dla reklamodawców anglojęzycznych w USA i Wielkiej Brytanii.
W ciągu najbliższych kilku tygodni Google zacznie go udostępniać na całym świecie wszystkim reklamodawcom posługującym się językiem angielskim.
Jak to działa?
Proces konwersacji ma na celu pomóc reklamodawcy w tworzeniu lepszych kampanii w sieci wyszukiwania za pomocą czatu. Łączy jego wiedzę z Google AI. Na początek wystarczy adres URL jego witryny, a Google AI pomoże stworzyć zoptymalizowane kampanie w sieci wyszukiwania, generując odpowiednią treść reklam, w tym kreacje i słowa kluczowe.
Co więcej?
Nowa funkcja będzie sugerować obrazy dostosowane do kampanii reklamodawcy przy użyciu generatywnej sztucznej inteligencji i obrazów ze strony docelowej. Ta funkcja zostanie dodana w nadchodzących miesiącach. Reklamodawcy zatwierdzają zasoby – w tym obrazy – przed rozpoczęciem kampanii.
Wszystkie obrazy utworzone za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji w Google Ads, w tym obrazy konwersacyjne, zostaną jako takie zidentyfikowane. Google używa SynthID do niewidocznego znaku wodnego na tych obrazach. Będą one zawierać metadane w otwartym standardzie wskazujące, że obraz został wygenerowany przez sztuczną inteligencję.
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/put-google-ai-to-work-with-search-ads
✔️ Statystyki zmiany skuteczności – wybór kategorii (22.01.2024)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads w Statystykach w sekcji „Statystyki zmiany skuteczności” pojawiły się nazwy kategorii:
– campaigns
– porfolios
– conversions goals
– landing pages
– targeted locations
– when your ads showed
– devices
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-93b048a9_ppc-sea-ads-activity-7155182323246768128-OBwf
✔️ Ulepszenie skalowania obrazu (21.01.2024)
Co nowego?
Podczas wgrywania zbyt małego obrazu w reklamie Google może zastosować funkcję ulepszenia skalowania obrazu, która za pomocą sztucznej inteligencji zwiększa rozmiar obrazu bez utraty jego jakości.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12508575
✔️ Zmiany w zakresie prywatności i przepisów dotyczących trybu uzyskiwania zgody (18.01.2024)
Co się zmienia?
Począwszy od tego roku, Google wzmocni egzekwowanie unijnych przepisów dotyczących nieuczciwych praktyk handlowych w zakresie rozwiązań dotyczących odbiorców i pomiarów. Aby zachować skuteczność kampanii wyświetlających reklamy konsumentom z Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), reklamodawcy aplikacji i witryn internetowych muszą wysyłać do Google możliwe do zweryfikowania sygnały zgody. W miarę ewolucji ekosystemu regulacyjnego Google ogłosił aktualizacje trybu uzyskiwania zgody w Google Ads, Google Marketing Platform i Google Analytics, które mogą wymagać natychmiastowych działań, aby zachować funkcje personalizacji reklam przed marcem 2024 r.
Co więcej?
Przygotowując się do tych zmian, Google zaktualizował interfejs API trybu uzyskiwania zgody, dodając dwa nowe parametry, które zapewniają dodatkową kontrolę nad zbieraniem zgód.
Ponadto Google współpracuje z platformami zarządzania zgodą (CMP), aby włączyć tryb zgody w programie partnerskim CMP.
Partnerzy mogą pomóc zaoszczędzić czas poprzez:
– wdrożenie lub aktualizację banera zgody na witrynę / aplikację
– zarządzanie treścią banera zgody
– przekazywanie sygnałów zgody z powrotem do Google (w trybie uzyskiwania zgody), aby zapewnić weryfikowalną zgodę na pomiar konwersji i kierowanie na odbiorców
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/14505993
✔️ Możliwość usunięcia automatycznie tworzonych materiałów video z kampanii Performance Max (16.01.2024)
Co nowego?
W sieci pojawiła się informacja, że za pomocą specjalnego formularza i opiekuna Google można usunąć automatycznie tworzone materiały video w kampanii Performance Max.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/adriaan-dekker-93b048a9_ppc-sea-ads-activity-7152694663324311552-vsgo