Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (11.11.2021 – 24.11.2021)

25 listopada 20210

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (11.11.2021 – 24.11.2021).

Nowości i zmiany w Google Ads (11.11.2021 – 24.11.2021)

✔️ Nowe sekcje w zakładce STATYSTYKI (20.11.2021)

Co nowego?

1. Prognozy popytu (beta)

Wcześniej strona Statystyki koncentrowała się na skuteczności historycznej. Teraz zobaczymy bardziej wybiegające w przyszłość trendy dzięki prognozom popytu (beta). Dane będą dotyczyć rosnącego zainteresowania wyszukiwaniem w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Te statystyki są dostosowane do firmy reklamodawcy, co oznacza, że zobaczy on trendy w oparciu o kategorie, w których się reklamuje.

2. Analiza zainteresowań konsumentów (beta)

Statystyki zainteresowań konsumentów (beta) agregują i anonimizują najskuteczniejsze motywy wyszukiwanych haseł, które zwiększają skuteczność kampanii. Reklamodawca zobaczy liczbę osób, które szukały konkretnego motywu (haseł), ich wzrost i potencjalną skuteczność na koncie.

3. Statystyki odbiorców (beta)

Dzięki statystykom odbiorców można dowiedzieć się więcej o zainteresowaniach i upodobaniach swoich klientów, w tym o tym, która kreacja najbardziej z nimi rezonuje.

4. Statystyki historii zmian i analizy aukcji (beta)

Na stronie Statystyki można znaleźć zarówno statystyki historii zmian, jak i analizy aukcji. Pomoże to zrozumieć, jak zmiany w rywalizacji na aukcjach lub zmiany wprowadzone na koncie wpłynęły na skuteczność.

Kiedy?

Powyższe aktualizacje zostaną wprowadzone w nadchodzących tygodniach zarówno na poziomie kampanii, jak i konta.

⇒ Źródło: https://www.blog.google/products/ads-commerce/holiday-consumer-trends-and-insights/

✔️ Nowe funkcje w aplikacji mobilnej Google Ads (20.11.2021)

Co nowego?

1. Możliwość przeglądania wyjaśnień na podstawie zmian w strategiach ustalania stawek i budżetu, zmian w zainteresowaniach wyszukiwania i nie tylko.

2. Trendy wyszukiwania, które pozwolą szybko zidentyfikować zmieniające się zapotrzebowanie na dane produkty/usługi.

Można utworzyć niestandardowe powiadomienie, które powiadomi reklamodawcę o nowych trendach wyszukiwania, które mogą być dla niego istotne.

3. Możliwość tworzenia nowej kampanii w sieci wyszukiwania z poziomu aplikacji.

Nowe funkcje w aplikacji mobilnej Google Ads

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11348808?dark=0

✔️ Rozszerzenie połączeń jako nagłówek w RSA (19.11.2021)

Co się zmienia?

Reklamy RSA zyskują możliwość automatycznego wyświetlania rozszerzenia połączeń bezpośrednio w treści reklamy (jako nagłówek). Aby tak się stało trzeba spełnić poniższe wymagania:

– wykorzystujemy elastyczne reklamy w wyszukiwarce

– mamy aktywne rozszerzenie połączeń, które może się wyświetlać

– stosujemy optymalizację stawek pod kątem konwersji telefonicznych

– wykorzystujemy strategie inteligentnego określania stawek, np. Docelowy CPA lub Maksymalizacja liczby konwersji

Jeśli prowadzimy kampanie w oparciu o ręczne ustalanie stawek, powyższa opcja nie będzie aktywna.

Jak to wyłączyć?

Jeśli spełniamy wszystkie powyższego wymagania, ale nie chcemy wyświetlać numeru telefonu w nagłówku reklamy RSA, należy zmienić dowolne z powyższych kryteriów w kampanii. Najprościej będzie zmienić cel w ustawieniach kampanii. Zamiast „użyj ustawień na poziomie konta” należy wybrać „użyj ustawień na poziomie kampanii”, a następnie wybrać konwersje inne niż połączenia telefoniczne. Screen w komentarzu pod wpisem.

Jak sprawdzić, czy moja reklama ma takie rozszerzenie?

Jeśli reklama wyświetla się z rozszerzeniem połączeń w nagłówku, wizyty na stronie docelowej wyświetlają się w raportach jako typ kliknięcia „Strona docelowa reklamy generującej połączenia”.

Rozszerzenie połączeń może się wyświetlać jako nagłówek w elastycznej reklamie w wyszukiwarce (RSA)

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/2453991?hl=pl

✔️ Nowe dane w planerze słów kluczowych (18.11.2021)

Co nowego?

Pojawiła się nowa kolumna z danymi dotyczącymi zmiany liczby wyszukiwań rok do roku. Niedawno została dodana kolumna ze zmianami w ciągu ostatnich 3 miesięcy, więc mamy więcej danych do analizy poszczególnych słów kluczowych.

Nowe dane w planerze słów kluczowych

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Reklamy Discovery w YouTube zmieniają nazwę (18.11.2021)

Co się zmienia?

Google zmienia nazwę „Reklamy wideo YouTube Discovery” na „Reklamy wideo In-Feed”.

Reklamy Discovery w YouTube zmieniają nazwę na reklamy wideo In-Feed

Ich działanie pozostaje bez zmian, czyli nadal pozwalają na umieszczenie marki, produktu lub usługi obok treści YouTube. Reklamy mogą pojawiać się w kanale głównym YouTube, kanale oglądania i kanale wyszukiwania. Ta zmiana nie wpłynie na funkcje ani funkcje kampanii, a w przypadku istniejących kampanii nie są wymagane żadne działania.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11372787?dark=0

✔️ Łatwiejsze kierowanie na listę klientów (18.11.2021)

Co się zmienia?

W nadchodzących tygodniach wszyscy przestrzegający zasad reklamodawcy będą mogli korzystać z kierowania na listę klientów.

Wymagania na screenie poniżej.

Łatwiejsze kierowanie na listę klientów

Co więcej?

Google wprowadza narzędzie podglądu przesyłania listy klientów w Google Ads. Teraz można zobaczyć wszelkie problemy z formatowaniem i zastosować sugerowaną poprawkę bezpośrednio w interfejsie.

Łatwiejsze kierowanie na listę klientów

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11129174?dark=0

✔️ Feedy produktowe w kampaniach video (18.11.2021)

Co nowego?

Feedy produktowe są teraz dostępne dla większej liczby typów kampanii wideo.

Do tej pory reklamodawcy mogli dodawać pliki danych o produktach ze swojego konta Merchant Center tylko do kampanii wideo zachęcających do działania (Video Action Campaigns).

Feedy produktowe są teraz dostępne dla większej liczby typów kampanii wideo

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11371384?dark=0

✔️ Nowa zakładka w panelu Google Ads – Treść (17.11.2021)

Co nowego?

Zakładki dot. kierowania w sieci reklamowej (miejsca docelowe, tematy, słowa kluczowe w reklamach displayowych/wideo, wszystkie wykluczenia treści oraz „gdzie wyświetlają się reklamy”) zostały zgrupowane w jednej sekcji o nazwie TREŚĆ.

Nowa zakładka w panelu Google Ads - Treść

⇒ Źródło: panel Google Ads

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds