Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (11.11.2021 – 24.11.2021).
✔️ Nowe sekcje w zakładce STATYSTYKI (20.11.2021)
Co nowego?
1. Prognozy popytu (beta)
Wcześniej strona Statystyki koncentrowała się na skuteczności historycznej. Teraz zobaczymy bardziej wybiegające w przyszłość trendy dzięki prognozom popytu (beta). Dane będą dotyczyć rosnącego zainteresowania wyszukiwaniem w ciągu najbliższych sześciu miesięcy. Te statystyki są dostosowane do firmy reklamodawcy, co oznacza, że zobaczy on trendy w oparciu o kategorie, w których się reklamuje.
2. Analiza zainteresowań konsumentów (beta)
Statystyki zainteresowań konsumentów (beta) agregują i anonimizują najskuteczniejsze motywy wyszukiwanych haseł, które zwiększają skuteczność kampanii. Reklamodawca zobaczy liczbę osób, które szukały konkretnego motywu (haseł), ich wzrost i potencjalną skuteczność na koncie.
3. Statystyki odbiorców (beta)
Dzięki statystykom odbiorców można dowiedzieć się więcej o zainteresowaniach i upodobaniach swoich klientów, w tym o tym, która kreacja najbardziej z nimi rezonuje.
4. Statystyki historii zmian i analizy aukcji (beta)
Na stronie Statystyki można znaleźć zarówno statystyki historii zmian, jak i analizy aukcji. Pomoże to zrozumieć, jak zmiany w rywalizacji na aukcjach lub zmiany wprowadzone na koncie wpłynęły na skuteczność.
Kiedy?
Powyższe aktualizacje zostaną wprowadzone w nadchodzących tygodniach zarówno na poziomie kampanii, jak i konta.
⇒ Źródło: https://www.blog.google/products/ads-commerce/holiday-consumer-trends-and-insights/
✔️ Nowe funkcje w aplikacji mobilnej Google Ads (20.11.2021)
Co nowego?
1. Możliwość przeglądania wyjaśnień na podstawie zmian w strategiach ustalania stawek i budżetu, zmian w zainteresowaniach wyszukiwania i nie tylko.
2. Trendy wyszukiwania, które pozwolą szybko zidentyfikować zmieniające się zapotrzebowanie na dane produkty/usługi.
Można utworzyć niestandardowe powiadomienie, które powiadomi reklamodawcę o nowych trendach wyszukiwania, które mogą być dla niego istotne.
3. Możliwość tworzenia nowej kampanii w sieci wyszukiwania z poziomu aplikacji.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11348808?dark=0
✔️ Rozszerzenie połączeń jako nagłówek w RSA (19.11.2021)
Co się zmienia?
Reklamy RSA zyskują możliwość automatycznego wyświetlania rozszerzenia połączeń bezpośrednio w treści reklamy (jako nagłówek). Aby tak się stało trzeba spełnić poniższe wymagania:
– wykorzystujemy elastyczne reklamy w wyszukiwarce
– mamy aktywne rozszerzenie połączeń, które może się wyświetlać
– stosujemy optymalizację stawek pod kątem konwersji telefonicznych
– wykorzystujemy strategie inteligentnego określania stawek, np. Docelowy CPA lub Maksymalizacja liczby konwersji
Jeśli prowadzimy kampanie w oparciu o ręczne ustalanie stawek, powyższa opcja nie będzie aktywna.
Jak to wyłączyć?
Jeśli spełniamy wszystkie powyższego wymagania, ale nie chcemy wyświetlać numeru telefonu w nagłówku reklamy RSA, należy zmienić dowolne z powyższych kryteriów w kampanii. Najprościej będzie zmienić cel w ustawieniach kampanii. Zamiast „użyj ustawień na poziomie konta” należy wybrać „użyj ustawień na poziomie kampanii”, a następnie wybrać konwersje inne niż połączenia telefoniczne. Screen w komentarzu pod wpisem.
Jak sprawdzić, czy moja reklama ma takie rozszerzenie?
Jeśli reklama wyświetla się z rozszerzeniem połączeń w nagłówku, wizyty na stronie docelowej wyświetlają się w raportach jako typ kliknięcia „Strona docelowa reklamy generującej połączenia”.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/2453991?hl=pl
✔️ Nowe dane w planerze słów kluczowych (18.11.2021)
Co nowego?
Pojawiła się nowa kolumna z danymi dotyczącymi zmiany liczby wyszukiwań rok do roku. Niedawno została dodana kolumna ze zmianami w ciągu ostatnich 3 miesięcy, więc mamy więcej danych do analizy poszczególnych słów kluczowych.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Reklamy Discovery w YouTube zmieniają nazwę (18.11.2021)
Co się zmienia?
Google zmienia nazwę „Reklamy wideo YouTube Discovery” na „Reklamy wideo In-Feed”.
Ich działanie pozostaje bez zmian, czyli nadal pozwalają na umieszczenie marki, produktu lub usługi obok treści YouTube. Reklamy mogą pojawiać się w kanale głównym YouTube, kanale oglądania i kanale wyszukiwania. Ta zmiana nie wpłynie na funkcje ani funkcje kampanii, a w przypadku istniejących kampanii nie są wymagane żadne działania.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11372787?dark=0
✔️ Łatwiejsze kierowanie na listę klientów (18.11.2021)
Co się zmienia?
W nadchodzących tygodniach wszyscy przestrzegający zasad reklamodawcy będą mogli korzystać z kierowania na listę klientów.
Wymagania na screenie poniżej.
Co więcej?
Google wprowadza narzędzie podglądu przesyłania listy klientów w Google Ads. Teraz można zobaczyć wszelkie problemy z formatowaniem i zastosować sugerowaną poprawkę bezpośrednio w interfejsie.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11129174?dark=0
✔️ Feedy produktowe w kampaniach video (18.11.2021)
Co nowego?
Feedy produktowe są teraz dostępne dla większej liczby typów kampanii wideo.
Do tej pory reklamodawcy mogli dodawać pliki danych o produktach ze swojego konta Merchant Center tylko do kampanii wideo zachęcających do działania (Video Action Campaigns).
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11371384?dark=0
✔️ Nowa zakładka w panelu Google Ads – Treść (17.11.2021)
Co nowego?
Zakładki dot. kierowania w sieci reklamowej (miejsca docelowe, tematy, słowa kluczowe w reklamach displayowych/wideo, wszystkie wykluczenia treści oraz „gdzie wyświetlają się reklamy”) zostały zgrupowane w jednej sekcji o nazwie TREŚĆ.
⇒ Źródło: panel Google Ads