Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (15.06.2023 – 28.06.2023).
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących formatów i funkcji reklam podlegających ograniczeniom (27.06.2023)
Co się zmienia?
Od 28 sierpnia konta reklamodawców korzystających z modułów do śledzenia kliknięć po raz pierwszy będą mogły używać tylko certyfikowanych modułów do śledzenia kliknięć w funkcji szablonu śledzenia, w przeciwnym razie ich reklamy mogą zostać odrzucone.
Obecnie reklamodawcy, którzy korzystali z modułów do śledzenia kliknięć przed 28 sierpnia, mogą nadal bez ograniczeń korzystać z funkcji szablonu śledzenia.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/13690010
✔️ Reklamy pojazdów dostępne w nowej lokalizacji (27.06.2023)
Co nowego?
Reklamy pojazdów mogą teraz być wyświetlane zarówno dla nowych, jak i używanych samochodów w stanie Wirginia.
Dzięki temu reklamodawcy pojazdów w stanie Wirginia mogą promować cały swój asortyment nowych i używanych pojazdów wśród zainteresowanych klientów kupujących online następny pojazd.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/13725930
✔️ Przypomnienie – wycofanie modeli atrybucyjnych (22.06.2023)
Co się zmienia?
W połowie lipca Google usunie możliwość wyboru modeli atrybucyjnych (liniowy, spadek udziału z upływem czasu, uwzględnienie pozycji, pierwsze kliknięcie) dla wszystkich konwersji w Google Ads.
Oznacza to, że nowo utworzone konwersje nie będą już miały opcji wyboru wspomnianych modeli atrybucyjnych.
Istniejące konwersje, które nie korzystają z tych modeli, również nie będą już mogły przełączać się na te modele.
Jeśli konto Google Ads ma konwersje korzystające z tych modeli atrybucji, mogą one nadal z nich korzystać, dopóki nie zostaną całkowicie usunięte we wrześniu.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13695100
✔️ Nowy filtr statystyk promocji w Google Merchant Center (21.06.2023)
Co nowego?
Od teraz można skorzystać z filtra, aby wyświetlić produkty promowane przez innych sprzedawców oraz popularne typy promocji, które można wdrożyć.
Filtr dostępny jest na koncie Google Merchant Center w zakładce KONKURENCYJNOŚĆ CENOWA.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Rekomendacje w podglądzie i diagnostyce reklam (21.06.2023)
Co nowego?
W podglądzie i diagnostyce reklam została dodana sekcja z rekomendacjami. Istnieje możliwość zastosowania danej rekomendacji z tego poziomu. Nie można jej natomiast odrzucić, a jedynie ukryć.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Raporty o sprzedaży w sklepie i określanie stawek w kampaniach Performance Max (20.06.2023)
Co nowego?
Kampanie Performance Max otrzymuję dodatkowe funkcje i możliwości:
– funkcje inteligentnego określania stawek, które optymalizują reklamy Google pod kątem konwersji polegających na sprzedaży w sklepie stacjonarnym
– całościowy pomiar z obliczeniami zwrotu z nakładów na reklamę (ROAS) dla konwersji online i offline
– ujednolicenie metodologii raportowania dotyczącej wizyt w sklepie stacjonarnym i sprzedaży w sklepie stacjonarnym, dzięki czemu reklamodawcy mogą uzyskać wgląd w współczynnik odwiedzin w sklepie do zakupu w poszczególnych kampaniach
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13653562
✔️ Nowa kolumna – Keyword Creation Source (20.06.2023)
Co nowego?
W raporcie słów kluczowych pojawił się nowy atrybut, który pozwala na szybkie sprawdzenie, czy dane słowo kluczowe zostało dodane przez reklamodawcę czy za pomocą rekomendacji Google Ads.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7076800887280553984
✔️ Nowe miejsce docelowe w Google Merchant Center – Cloud Retail (19.06.2023)
Co nowego?
Na kontach Google Merchant Center w Stanach Zjednoczonych pojawiło się nowe miejsce docelowe – Cloud Retail.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7076438463557857280
✔️ Automatyczne lokalizacje – zdjęcia z Profilu Firmy w Google (17.06.2023)
Co nowego?
W automatycznych rozszerzeniach lokalizacji pojawiła się opcja przyznania Google Ads licencji na wykorzystywanie zdjęć sprzedawców i innych multimediów z połączonych Profili Firmy w Google w kampaniach reklamowych na koncie Google Ads.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Nowa metryka w Google Merchant Center – współczynnik reklam / bezpłatnych wyświetleń (17.06.2023)
Co nowego?
Nowa metryka pokazuje, jaki jest stosunek wyświetleń reklam do bezpłatnych wyświetleń w przypadku danego sprzedawcy.
Jeśli na przykład sprzedawca ma 10 razy więcej wyświetleń reklam niż bezpłatnych wyświetleń, współczynnik reklam / bezpłatnych wyświetleń wyniesie 10.
Metryka znajduje się w raporcie FIRMY O PODOBNEJ WIDOCZNOŚCI w sekcji KONKURENCYJNA WIDOCZNOŚĆ na koncie Google Merchant Center.
⇒ Źródło: merchants.google.com
✔️ Rekomendacja dotycząca migracji kampanii DSA do Performance Max (15.06.2023)
Co nowego?
W dynamicznych kampaniach w wyszukiwarce (DSA) wyświetla się rekomendacja, która zachęca do migracji do kampanii Performance Max.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/thomaseccel_googleads-ppc-sem-activity-7075022333249269761-P9cf
✔️ Aktualizacja programu weryfikacji reklamodawców (15.06.2023)
Co się zmienia?
W czerwcu 2023 r. Google zaktualizuje program weryfikacji reklamodawców, aby poprawić jego przejrzystość i czytelność. Aktualizacja ta została wprowadzona w celu bardziej szczegółowego wyjaśnienia terminów procesu weryfikacji i dodania szczegółowych instrukcji, jak przeprowadzić weryfikację w ramach produktu przez agencję.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/13700058
✔️ Ulepszenia kampanii promujących aplikacje (15.06.2023)
Co nowego?
1. Google inwestuje w nowe formaty reklam przekazujących treści w wyszukiwarce, Play, Discover, AdMob i YouTube, w tym w ulepszone wezwanie do działania w wyszukiwarce i rozbudowane listy w Play (wkrótce pojawi się więcej formatów).
2. Google rozszerza wyświetlanie reklam w YouTube Shorts, dodając nakładkę instalacyjną, aby pobieranie aplikacji było łatwiejsze i bardziej kontekstowe dla użytkowników. Aby lepiej wykorzystać te zasoby reklamowe, rozważ przesłanie większej liczby zasobów wideo w pionie w ramach kampanii promujących aplikacje.
3. Podobnie jak w przypadku App Discovery dla ogólnych wyszukiwań w Google Play, jeszcze w tym roku u góry strony wyników wyszukiwania pojawią się reklamy dla zapytań dotyczących aplikacji, pomagając programistom dotrzeć do odpowiednich odbiorców w kluczowym momencie.
4. Można teraz włączyć filtrowanie pliku danych grupy reklam, zasoby promocyjne i dostosowania sezonowe, aby zarządzać momentami szczytu i zaspokajać potrzeby użytkowników.
5. Można korzystać ze statystyk, takich jak wynik optymalizacji i statystyki aukcji, aby poprawić skuteczność na poziomie kampanii i konta.
6. Wprowadzono ulepszenia odroczonego precyzyjnego linkowania (DDL), dzięki czemu można teraz dołączać DDL na poziomie grupy reklam, umożliwiając użytkownikom tworzenie precyzyjnych linków do aplikacji zgodnych z tematyką konkretnej grupy reklam.
7. Włączono automatyczną instalację dla użytkowników, którzy dokonali rejestracji wstępnej, aby zmniejszyć problemy z instalacją, umożliwiając użytkownikom dostęp do tytułu w momencie jego uruchomienia, bez konieczności instalowania go w Google Play.
8. W tym roku Google wprowadzi nowe narzędzie do testowania kreacji, które pozwoli porównywać skuteczność różnych zasobów wideo. Ta funkcja jest obecnie dostępna w fazie testów beta.
9. Google Ads udoskonalił dopasowanie zapytań i aplikacji za pomocą dynamicznych reklam w wyszukiwarce, aby poprawić trafność reklam i automatyzację kreacji w wyszukiwarce Google. W przyszłości Google rozszerzy tę aktualizację, aby poprawić ogólny zasięg i jakość w ramach automatycznego generowania zasobów, zapewniając użytkownikom bardziej dopasowane środowisko.
10. Udoskonalono modele inteligentnego wyboru zasobów w Google Play, co pozwala dynamicznie wyświetlać najtrafniejsze i najskuteczniejsze zasoby dla danego użytkownika lub zapytania.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13685893
✔️ Coroczna aktualizacja specyfikacji danych produktów w Merchant Center (15.06.2023)
Co się zmienia?
Zmiany wprowadzane natychmiast (15.06.2023)
1. Rozszerzenie listy krajów, w których wymagany jest koszt dostawy. Oferty bez kosztu dostawy będą obecnie odrzucane w następujących krajach:
– Dania
– Portugalia
– Szwecja
– Finlandia
– Norwegia
– Słowacja
– Grecja
– Węgry
– Rumunia
Google rozszerza powyższą listę o następujące kraje: Brazylia, Indie, Nowa Zelandia.
2. Nowy atrybut certyfikat: atrybut certyfikat [certification], używany do podawania informacji o certyfikatach, takich jak np. certyfikat oceny efektywności energetycznej.
3. W przypadku reklam lokalnego asortymentu produktów i bezpłatnych lokalnych informacji wymagana jest dostępność, a nie ilość.
Wcześniej w przypadku plików danych o asortymencie lokalnym wymagany był atrybut ilość [quantity], a atrybut dostępność [dostępność] był opcjonalny.
4. Zaktualizowane wskazówki dotyczące kilku cen na stronach produktów.
Jeśli na stronie docelowej znajduje się kilka cen, np. ceny innych wersji produktu, cena w oryginalnej walucie lub ceny promocyjne, te ceny dodatkowe muszą się wyraźnie różnić od reklamowanej ceny podstawowej.
Zmiany od 18.07.2023
1. Wydłużenie ważności ofert na podstawie indeksowania witryn.
Google regularnie indeksuje strony produktów na urządzenia mobilne i komputery, aby sprawdzić, czy nie występują problemy z jakością. Google zacznie automatycznie przedłużać ważność ofert produktów, które wkrótce wygasną, jeśli podczas indeksowania stron docelowych wykryje, że wciąż są dostępne w sprzedaży.
Zmiany od 01.09.2023
1. Produkty, które niewłaściwie używają obsługiwanej wartości out_of_stock atrybutu dostępność, zostaną odrzucone.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/13648265
10 komentarzy
Pawel
12 września 2023 at 13:02
Takie pytanie, w którym miejscu można zrobic zmiany w tej nowości:Automatyczne lokalizacje – zdjęcia z Profilu Firmy w Google (17.06.2023)
Marcin Wsół
12 września 2023 at 13:56
Cześć. Przejdź do zakładki REKLAMY I KOMPONENTY -> ZASOBY. Następnie w prawym górnym rogu tabeli kliknij ikonkę z trzema kropkami i wybierz „Komponent utworzony automatycznie na poziomie konta”. Następnie ponownie kliknij ikonkę z trzema kropkami po prawej stronie i wybierz „Ustawienia zaawansowane”. Tam znajdziesz opcję AUTOMATYCZNE LOKALIZACJE :)
Pawel
14 września 2023 at 10:40
Dziękuję bardzo za wskazówkę, bo po przeszukaniu konta nie znalazłem tego i pewnie bym nie znalazł. Jeszcze raz dziękuję.
Marcin Wsół
14 września 2023 at 10:49
Proszę bardzo :)
Niestety Google mocno ukrył tą opcję, więc ciężko ją znaleźć.
Pawel
14 września 2023 at 11:09
Marcinie, mam jeszcze jedno pytanie: W reklamach DSA zasysało mi zdjęcia z profilu firmy zamiast zdjęć z kategorii. Te zdjęcia nie miały nic wspólnego ze zdjęciami z kategorii wiec zacząłem szukać i tutaj trafiłem. Teraz wyłączyłem pobieranie zdjęć z profilu firmy, ale dalej widzę te zdjęcia przy reklamach DSA.
Długo trzeba czekać aż zostaną wyświetlone poprawne zdjęcia?
Czy może coś jeszcze zostało włączone automatycznie? I teraz trzeba to zmienić.
PS. od wyłączenia minęło już całe 30 min ;)
Marcin Wsół
14 września 2023 at 11:16
Zapewne Google automatycznie dodał grafiki, więc sprawdź czy w sekcji poniżej (screen) masz jakieś grafiki. Jeśli tak, usuń je i dodaj te zdjęcia, które chciałbyś, aby były widoczne w reklamach (zasoby – PLIK GRAFICZNY). Powinno rozwiązać problem :) https://uploads.disquscdn.com/images/ce8a2c6ca7810c42be7e66541d033255cee7e4bd9746edfecd0c8f4863c6a15f.jpg
Pawel
14 września 2023 at 11:24
Nic tam nie dodał. Ale do pewnego momentu Google sam pobierał zdjęcia do reklam dynamicznych, a od pewnego czasu pokazywał te z profilu. Myślałem, że jak je teraz wyłączyłem to znów zacznie wyświetlać właściwe zdjęcia. Poczekam troszkę i zobaczę.
Czy zdjęcia w Webp które mam na stronie mogą być problemem nie wyświetlania ich w reklamach DSA? Pytam bo zdjęć w formacie Webp Google Ads nie przyjmuje jako plik graficzny.
Marcin Wsół
14 września 2023 at 11:42
Odczekaj z 1-2 dni – jak sytuacja się nie poprawi proponuję kontakt z supportem, być może to coś po ich stronie,
Możliwe, że WEBP tak na to wpływa, ale nie mogę tego potwierdzić na 100%. Google niby sam używa tego formatu na swoich stronach, ale w Google Ads to nie działa jeszcze.
Pawel
14 września 2023 at 11:52
Dziękuje i pozdrawiam
Marcin Wsół
14 września 2023 at 11:55
No problem, powodzenia!