Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (30.06.2022 – 13.07.2022)

13 lipca 20220

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (30.06.2022 – 13.07.2022).

Nowości i zmiany w Google Ads (30.06.2022 – 13.07.2022)

✔️ Nowe funkcje w kampaniach Performance Max (12.07.2022)

Co nowego?

1. Wynik optymalizacji
Wynik optymalizacji pomaga znaleźć nowe sposoby na poprawę skuteczności kampanii i jest teraz w pełni dostępny w kampaniach Performance Max. Korzystając z wyniku optymalizacji reklamodawca może znaleźć rekomendacje, które pomogą mu podjąć szybkie działania w celu uzyskania lepszych wyników. Przykład: optymalizacja pod kątem pozyskiwania nowych klientów lub zastosowanie docelowego ROAS-u.

Z czasem zostaną dodane nowe rekomendacje.

2. Korekty sezonowe
Dostępne są teraz dostosowania według sezonowości, które pomogą informować strategię ustalania stawek Performance Max o przewidywanych zmianach współczynników konwersji dla przyszłych wydarzeń, takich jak promocje lub wyprzedaże.

Google zaleca, aby korzystać z korekt sezonowych dla krótkich okresów i wydarzeń, zwykle trwających od 1 do 7 dni.

Nowe funkcje w kampaniach Performance Max - korekty sezonowe

3. Wykluczenia danych
Narzędzie informuje inteligentne określanie stawek, by ignorowało dane z dat, w których wystąpiły problemy ze śledzeniem konwersji, które wpłynęły na dokładność raportowanych konwersji lub wartości konwersji, takich jak problemy z tagowaniem lub przerwy w działaniu witryny.

4. Zaawansowane opcje kierowania na lokalizację
W ustawieniach kampanii w sekcji „Opcje lokalizacji” znajdziemy teraz możliwość kierowania na podstawie fizycznej „obecności” lub „obecności lub zainteresowania”.

Nowe funkcje w kampaniach Performance Max - opcje lokalizacji

5. Wyjaśnienia
Wyjaśnienia pojawią się we wszystkich kampaniach Performance Max w nadchodzących tygodniach. Ułatwiają one identyfikowanie wahań wydajności i diagnozowanie problemów. Mogą również przedstawiać zalecenia, które pomogą poprawić wydajność kampanii w przyszłości.

W kampaniach Performance Max dotyczących sprzedaży online za pomocą pliku danych o produktach zobaczymy wyjaśnienia, które oferują analizę stanu produktu oraz produktów, które są najbardziej popularne, grup list i typów produktów. To produkty, które odnotowały największe zmiany w wydajności.

Nowe funkcje w kampaniach Performance Max - wyjaśnienia

6. Statystyki diagnostyczne
Statystyki diagnostyczne to prosty sposób sprawdzenia, czy kampanie działają płynnie. Pozwalają szybko zidentyfikować potencjalne problemy związane z zasadami reklamowymi, rozliczeniami, budżetem i nie tylko.

Reklamodawca otrzyma również dostosowane zalecenia, które pomogą mu rozwiązać wszelkie problemy, które mogą się pojawić.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12351101?dark=0

 

✔️ Nowa wersja Edytora Google Ads – 2.1.1 (07.07.2022)

Standardowo zachęcam do pozostawienia starej wersji, bo aktualizacje tego typu mają w zwyczaju zawierać błędy.

Co nowego?
1. Rekomendacje na poziomie elementu
Rekomendacje dotyczące poszczególnych elementów znajdują się teraz również nad tabelą główną. istnieje możliwość ich bezpośrednio zastosowania z tego poziomu.

Rekomendacje na poziomie elementu
2. Primary Display Status (PDS)
Główny stan wyświetlania (PDS) zawiera więcej informacji o kampaniach. m.in. powody, dla których kampania może nie być wyświetlana.

3. Nowa sekcja PRZEGLĄD
Zawiera podsumowanie kampanii oraz wyszczególnione błędy w kampaniach.

Nowa sekcja PRZEGLĄD
4. Nowe podsumowanie kart z rekomendacjami
W sekcji z rekomendacjami znajdziemy podsumowanie o najlepszych rekomendacjach, skuteczności zasobów oraz statusie grupy zasobów.

5. Dodano obsługę większej liczby typów rekomendacji
Wśród nich m.in.:
– ustaw docelowy ROAS, aby uchwycić nadchodzący wzrost ruchu
– ustaw docelowy CPA
– uaktualnij swoje kampanie lokalne do Performance Max
– użyj rozszerzenia wyświetlania

6. Ostrzeżenie dotyczące kopiowania i wklejania na wielu kontach
Edytor obsługuje kopiowanie elementów na jednym koncie, a następnie wklejanie ich do innego. Nie może jednak powielić niektórych informacji związanych z konkretnym kontem. Gdy skopiowane elementy zawierają odniesienia do danych specyficznych dla konta i reklamodawca wkleja je do innego konta, Edytor usunie te dane, a wynikowa kopia będzie niekompletna.

Edytor wyświetla teraz szczegółowe ostrzeżenie z listą wszystkich typów danych, które zostaną usunięte, gdy reklamodawca zainicjuje operację wklejania na wielu kontach.

Ostrzeżenie dotyczące kopiowania i wklejania na wielu kontach
7. Walidacja dostosowanego budżetu lub strategii ustalania stawek
Aby zapobiec usunięciu dostosowanego budżetu wspólnego, Edytor wyświetla teraz błąd, gdy kampania korzysta z budżetu wspólnego, ale nie jest z nią powiązana strategia portfolio ustalania stawek, lub odwrotnie.

W oknie edycji budżetu Edytor wyświetla teraz nazwę powiązanej strategii po wybraniu dopasowanego budżetu. W oknie dialogowym określania stawek po wybraniu dopasowanej strategii wyświetla się teraz nazwa powiązanego budżetu.

8. Obsługa kampanii video zachęcających do konwersji z zakupami
Edytor obsługuje teraz ustawienia zakupów (plik danych o produktach) i grupy produktów w kampaniach video zachęcających do konwersji.

9. Rozszerzenie końcowego adresu URL
Dodano obsługę ustawienia „Rozszerzenie końcowego adresu URL” w kampaniach Performance Max.

Rozszerzenie końcowego adresu URL
10. Wstępny widok startowy
Edytor umożliwia teraz określenie jednego z następujących widoków po otwarciu nowego okna:
– Przegląd
– Kampanie
– Widok pokazany po wcześniejszym zamknięciu Edytora

Wstępny widok startowy
Niestety sekcja Przegląd powoduje spowolnienie Edytora Google Ads, więc warto się zastanowić, czy powinna to być sekcja startowa.

11. Oferty globalne
W ustawieniach zakupów w kampaniach produktowych i kampanii Performance Max można teraz wybrać:
– Ustaw kraj sprzedaży (opcjonalnie)
– Uwzględnij obsługę opcjonalnej etykiety pliku danych

Oferty globalne
12. Formularz kontaktowy: pytania niestandardowe, pytanie dotyczące wieku
W rozszerzeniach formularzy kontaktowych Edytor obsługuje teraz pytania niestandardowe (tekst dowolny), zamiast ograniczać się do wstępnie zdefiniowanego zestawu pytań.

Edytor pozwala teraz w dowolnym wieku od 18 do 65 lat na pytanie „Czy masz więcej niż X lat?” Wcześniej było to ograniczone do 3 opcji: 18, 21 i 25.

Formularz kontaktowy: pytania niestandardowe, pytanie dotyczące wieku
13. Rozszerzenia formularza kontaktowego na poziomie konta
Edytor umożliwia teraz dołączanie rozszerzeń formularzy kontaktowych na poziomie konta i wyłączanie ich na poziomie kampanii. Wcześniej można je było dołączać tylko na poziomie kampanii.

14. Eksplorator budżetu
Edytor zapewnia teraz 3 możliwe budżety podczas tworzenia sugestii w okienku edycji, w tym potencjalne ulepszenia statystyk. Jeśli z kampanią lub budżetem wspólnym jest powiązana rekomendacja zwiększenia budżetu, w oknie edycji budżetu będą teraz wyświetlane 3 wstępnie obliczone punkty budżetu ze statystykami i automatycznie zostaną obliczone statystyki dla budżetu wprowadzonego ręcznie.

15. Wycofana rekomendacja
Opcja „Uwzględnij sieć reklamową” nie jest już dostępna w standardowych kampaniach produktowych.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/editor/answer/12265287

✔️ Aktualizacja zasad: strona wymaga ulepszenia (06.07.2022)

Co się zmienia?
Wcześniej konta Merchant Center ze stanem „Strona wymaga ulepszenia” były automatycznie odrzucane. Obecnie konta z tym komunikatem, wyświetlające produkty w bezpłatnych informacjach, będą nadal aktywne, ale widoczność produktów w Google będzie ograniczona.

Ta zmiana dotyczy tylko bezpłatnych aukcji.

Co oznacza ten status?
Status problemu „Witryna wymaga poprawy” oznacza, że witryna reklamodawcy nie spełnia podstawowych wymagań, aby zapewnić klientom bezproblemowe zakupy.
Zasady mają na celu ochronę klientów przed złymi doświadczeniami zakupowymi, takimi jak niekompletne witryny, mylące lub niedokładne informacje o produktach, uszkodzone linki w witrynie itp.

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/12285959

✔️ Więcej źródeł konwersji obsługiwanych przez automatyczne tagowanie (06.07.2022)

Co się zmienia?
Reklamodawca może teraz korzystać z automatycznego tagowania, aby wyświetlać konwersje dla wszystkich bezpłatnych informacji i bezpłatnych informacji lokalnych w Google.

Wcześniej automatyczne tagowanie było dostępne tylko w przypadku aukcji na karcie Zakupy.

Jak aktywować?
Jeśli reklamodawca korzysta już z automatycznego tagowania, nie musi nic robić: dodatkowe dane konwersji z bezpłatnych informacji i bezpłatnych informacji lokalnych zostaną automatycznie uwzględnione w raportach.

Jak włączyć funkcję autotagowania?
Należy zalogować się na konto Merchant Center i przełączyć ustawienie „Automatyczne tagowanie” na „WŁ.”.

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/12123358

✔️ Statystyki diagnostyczne (06.07.2022)

Co nowego?
W sekcji STATYSTYKI oraz PRZEGLĄD znajdziemy teraz statystyki diagnostyczne.

Pozwalają na sprawdzenie, na jakim etapie procesu wyświetlania kampanii znajduje się reklamodawca. Ponadto mogą automatycznie identyfikować problemy, które obejmują zasady reklamowe, rozliczenia, budżet, stawki i inne.

Kliknięcie „Wyświetl wszystkie diagnostyki kampanii” zapewnia bardziej szczegółowy podział na następujące elementy:

  • stan konta
  • stan płatności
  • weryfikacja zgodności z zasadami reklamowymi
  • śledzenie konwersji
  • budżet kampanii
  • cel strategii ustalania stawek
  • stan kampanii
  • skuteczność reklamy

Statystyki diagnostyczne są póki co dostępne tylko dla kampanii Performance Max. Zostaną one rozszerzone na inne typy kampanii w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Statystyki diagnostyczne

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12330274?dark=0

✔️ Szablony skryptów Google Ads (30.06.2022)

Co nowego?
Google wprowadza szablony skryptów, które są szybkim i łatwym sposobem na rozpoczęcie pracy ze skryptami w Google Ads.
Zamiast zaczynać skrypt od zera, można wybierać z listy szablonów, edytować je tak, aby pasowały do ​​konta Google Ads i wdrażać je.

Aby rozpocząć, w zakładce SKRYPTY należy kliknąć przycisk plus (+), a następnie ZACZNIJ OD SZABLONU.

Szablony skryptów Google Ads

⇒ Źródło: https://ads-developers.googleblog.com/2022/06/get-started-scripting-with-google-ads.html

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds