Linki sponsorowane (standardowe kampanie w sieci wyszukiwania po słowach kluczowych)
Reklama w sieci wyszukiwania to najpopularniejszy rodzaj kampanii Google Ads (AdWords). Dzięki zastosowaniu tego typu kampanii zyskujemy kontrolę nad słowami kluczowymi, budżetem, harmonogramem wyświetlania reklam i czasem trwania działań. Umożliwia nam to dotarcie do bardzo dużej liczby odbiorców w krótkim czasie – kampania linków sponsorowanych przynosi pierwsze wyświetlenia zaraz po jej uruchomieniu. Reklamy w sieci wyszukiwania mają przewagę nad wynikami organicznymi, a system umieszcza je tuż nad wynikami naturalnymi. Żeby zwiększyć przewagę na konkurentami i wyróżnić się w wyszukiwarce, do kampanii Google Ads (AdWords) koniecznie należy dodać rozszerzenia, które pozwalają obudować reklamę dodatkowymi informacjami, jak lokalizacja firmy, dodatkowe linki do podstron, czy numer telefonu.
Remarketing w wyszukiwarce (RLSA)
Jeśli chcemy zwiększyć efektywność kampanii Google Ads (AdWords) w wyszukiwarce, warto przyjrzeć się listom remarketingowym dla reklam w wyszukiwarce. Opcja ta pozwala kierować reklamę tylko do tych osób, które wcześniej odwiedziły Twoją witrynę (tak samo jak w remarketingu w sieci reklamowej). Użytkownik, który trafi w wyszukiwarce na kilka reklam interesującego go produktu, będzie bardziej skłonny kliknąć w link prowadzący do strony firmy już mu znanej. Co więcej, treść reklamy nie musi ogólnie opisywać produktu, a może zostać spersonalizowana pod kątem wcześniejszych zachowań użytkownika na stronie.
Kampanie produktowe
Im bardziej atrakcyjna i wyróżniająca się jest reklama, tym większe będzie zainteresowanie użytkowników przekładające się na częste konwersje. Taki efekt pozwalają uzyskać kampanie produktowe w wyszukiwarce, które umożliwiają wyświetlanie użytkownikowi reklam produktu z jego ceną, obrazkiem i opisem zachęcającym do kupna. Statystyki pokazują, że ten typ kampanii przynosi bardzo dobre wyniki sprzedażowe.
Promowanie aplikacji mobilnych w sieci wyszukiwania
Telefony komórkowe są urządzeniami, które z powodzeniem można wykorzystać do promocji aplikacji mobilnych. Pozwala to użytkownikom na bezpośrednie podjęcie działań, do których reklama aplikacji zachęca. Cele promocji aplikacji mobilnych to zwiększenie zaangażowania w aplikację mobilną, zwiększenie liczby pobrań lub uniwersalna reklama informująca o istnieniu aplikacji.