Zmiany dotyczące konwersji offline w kampaniach Smart i Performance Max

4 marca 2025
Od 28 lutego 2025 Google Ads wprowadza zmiany w sposobie mierzenia i optymalizacji konwersji offline w kampaniach Smart i Performance Max dla Store Goals.
Kluczowe zmiany
1. Większy nacisk na użytkowników lokalnych o wysokim zamiarze zakupowym
– Google skupi się na osobach aktywnie szukających lokalnych firm, szczególnie w wyszukiwarce Google i na Mapach Google
– reklamy w Display i YouTube będą miały mniejszy udział w generowaniu konwersji offline (spadek liczby view-through conversions – VTCs)
2. Możliwy spadek liczby konwersji i wzrost kosztu za konwersję
– ze względu na większą selektywność reklamowania, Google przewiduje, że całkowita liczba konwersji może się zmniejszyć
– możliwy wzrost kosztu za konwersję (CPA), ale za to konwersje mają być wyższej jakości
3. Cel zmian
 lepsza efektywność kampanii – optymalizacja konwersji na dłuższą metę
• większa wartość konwersji offline – Google chce, aby więcej konwersji prowadziło do realnych zakupów
• lepszy zwrot z inwestycji (ROI) – budżet reklamowy ma generować lepsze wyniki