Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (01.12.2022 – 14.12.2022)

14 grudnia 20220

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (01.12.2022 – 14.12.2022).

Nowości i zmiany w Google Ads (01.12.2022 – 14.12.2022)

✔️ Nowe funkcje w sekcji STATYSTYKI (14.12.2022)

Co nowego?

1. Statystyki wyszukiwanych haseł
Pomagają szybko zrozumieć, czego szukają klienci, bez konieczności sprawdzania każdego wyszukiwanego hasła z osobna.
Grupując te terminy w szersze kategorie oparte na zamiarach, można łatwo określić, które motywy są najbardziej popularne wśród klientów, wraz z danymi takimi jak wydajność konwersji, liczba operacji wyszukiwania i wzrost liczby operacji wyszukiwania.

Statystyki wyszukiwanych haseł

2. Statystyki zasobów (komponentów)
Pomogą dowiedzieć się więcej o zasobach kreacji, które przemawiają do potencjalnych klientów.
Jest to łatwy sposób identyfikacji wysoce zaangażowanych odbiorców i może być wykorzystany do informowania o zasobach i stronach docelowych tworzonych dla tych grup, a nawet do zmiany całej strategii marketingowej i produktowej.

Statystyki zasobów (komponentów)

3. Statystyki odbiorców
Niedawno opublikowane na poziomie konta, pomagają zrozumieć cechy osób, które zaangażowały się w firmę reklamodawcy.
Dzięki tym statystykom można lepiej zrozumieć, na czym zależy klientom, co ułatwi dostosowanie kreacji do ich unikalnych zainteresowań i cech.

4. Statystyki zmian
Pomagają określić, w jaki sposób zmiany wprowadzone na koncie mogą wpłynąć na wydajność.
Gdy nastąpi znacząca zmiana kluczowych danych kampanii, ta wiedza pomoże dowiedzieć się, jakie zmiany mogły spowodować tę zmianę w skuteczności, a następnie dowiedzieć się, jak postępować.

Statystyki zmian

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/new-holiday-insights/

✔️ Aktualizacja zasad: zawieszenie połączonego konta (14.12.2022)

Co się zmienia

Google aktualizuje zabronione praktyki, dodając nowy status problemu z kontem: „Zawieszenie połączonego konta”.

Ten stan problemu oznacza, że zawieszone konto Google Ads jest połączone z kontem Merchant Center. Zawieszenie Google Ads musi zostać naprawione, zanim będzie można zweryfikować zawieszenie Merchant Center.

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/13050275

✔️ Aktualizacja raportu o kombinacjach w elastycznych reklamach displayowych (14.12.2022)

Co się zmienia?

Aby raport o kombinacjach był bardziej przydatny, Google dodaje nowe funkcje. W związku z tym od 15 stycznia 2023 r. w raporcie będą widoczne tylko kombinacje z bieżącego miesiąca oraz z poprzednich 11 miesięcy. Wszystkie starsze kombinacje będą usuwane.
Google informował o tym we wrześniu (https://blog.google/products/ads-commerce/create-engaging-ads/), a obecnie wysyła maile z przypomnieniem o nadchodzących zmianach.

⇒ Źródło: mailing Google

✔️ Narzędzie symulacyjne – atrybucja oparta na danych (13.12.2022)

Co nowego?

Google udostępni wkrótce kwalifikującym się reklamodawcom narzędzie symulacyjne, które pozwoli sprawdzić, jak automatyczne określanie stawek zareagowałoby na atrybucję opartą na danych w ciągu ostatnich 7 dni. Pomoże to zrozumieć wpływ atrybucji opartej na danych na konto reklamowe przed dokonaniem zmiany.

Co więcej?

W przeszłości atrybucja oparta na danych obsługiwała reklamy w sieci wyszukiwania, produktowe, displayowe i YouTube. Google rozszerza obsługę konwersji z aplikacji i zacznie obsługiwać formaty Discovery (w tym w Performance Max) w przyszłym roku.

Narzędzie symulacyjne - atrybucja oparta na danych

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/turning-data-into-results-with-data-driven-attribution

✔️ Logo i nazwa firmy w reklamach Discovery (13.12.2022)

Co nowego?

W reklamach Discovery pojawiła się nazwa firmy oraz logo, co zostało ostatnio wprowadzone w reklamach tekstowych.

Zmieniło się również oznaczenie reklam, z „Ad” na „Sponsored”.

Logo i nazwa firmy w reklamach Discovery

⇒ Źródło: https://twitter.com/gregfinn/status/1602513651407196160

✔️ Więcej linków do podstron pod reklamą (13.12.2022)

Co nowego?

Google testuje wyświetlanie większej liczby linków do podstron pod pojedynczą reklamą. Na screenie widać ich aż 10.

Więcej linków do podstron pod reklamą

⇒ Źródło: Google.com

✔️ Nowe powiadomienie dot. ograniczenia budżetowego (09.12.2022)

Co nowego?

Google testuje nowe powiadomienie w kolumnie STAN, które informuje, że kampania niedługo będzie ograniczona ze względu na budżet.

Nowe powiadomienie dot. ograniczenia budżetowego

⇒ Źródło: https://twitter.com/AlfredSimon/status/1600498942562783234

✔️ Możliwość pobrania danych w zakładce PRODUKTY w kampanii Performance Max (09.12.2022)

Co nowego?

W zakładce PRODUKTY pojawiła się możliwość pobrania danych o produktach. Może je pobrać w standardowych formatach: csv, pdf, tsv, xlsx, xml oraz Arkusze Google.

Możliwość pobrania danych w zakładce PRODUKTY w kampanii Performance Max

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Nowe plakietki w Skillshop (09.12.2022)

Co nowego?

Pojawiły się nowe plakietki i wygląd certyfikatów. Są one dostępne na platformie skillshop.credential.net (Google wysyła maila z linkiem do profilu).

Nowe plakietki w Skillshop

⇒ Źródło: mailing Google

✔️ Nowe rodzaje wykresów w sekcji RAPORTY (07.12.2022)

Co nowego?

W sekcji RAPORTY pojawiło się pięć nowych typów wykresów:
– jeden kolumnowy
– jeden słupkowy
– trzy serie czasowe

Nowe rodzaje wykresów w sekcji RAPORTY

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Continuous scrolling na urządzeniach desktopowych i koniec paginacji w wynikach wyszukiwania (05.12.2022)

Co się zmienia?

Google wprowadza continuous scrolling na urządzenia desktopowe, dzięki czemu można wyświetlać wyniki wyszukiwania przy mniejszej liczbie kliknięć. Tym samym znika paginacja w wynikach wyszukiwania.

Zmiana dotyczy póki co tylko rynku amerykańskiego.

Dla przypomnienia, rok temu w październiku Google wprowadził zmianę tego typu, ale na urządzeniach mobilnych.

Continuous scrolling na urządzeniach desktopowych i koniec paginacji w wynikach wyszukiwania

⇒ Źródło: https://searchengineland.com/google-brings-continuous-scroll-to-desktop-search-results-390004

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds