Blog

Czego się dziś nauczysz?

Jeśli prowadzisz kampanie kierowanie po słowach kluczowych na pewno chcesz wiedzieć, ile średnio kosztuje kliknięcie w reklamę na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, górnych pozycjach lub na pierwszej pozycji. Można to sprawdzić w dwóch miejscach w panelu Google Ads. Niestety w obu przypadkach szacunkowe stawki potrafią się bardzo mocno różnić. Które są bardziej miarodajne i z których lepiej korzystać? O tym przeczytasz poniżej. Szacunkowe stawki dla słów kluczowych - gdzie sprawdzić

Jeśli prowadzisz kampanię video w Google Ads, zapewne chcesz wiedzieć, czy dany materiał jest chętnie oglądany oraz które jego elementy wzbudzają największe zainteresowanie. W systemie Google Ads znajdziesz sekcję z analityką materiałów video, która pozwoli znaleźć potrzebne informacje. Jeśli jeszcze o niej nie wiesz, poniżej znajdziesz mini poradnik na ten temat. Analityka materiałów video w Google Ads

Jeśli prowadzisz kampanie Google Ads oparte na strategiach automatycznego ustalania stawek, na pewno zaskoczyło i zaniepokoiło Cię to, że niektóre kliknięcia są bardzo drogie, czasami wręcz bliskie progu rentowności. O ile w maksymalizacji liczby konwersji (z docelowym CPA) i maksymalizacji wartości konwersji (z docelowym ROAS-em) nie można ustawić limitu maksymalnej stawki za kliknięcie, o tyle już w strategiach portfolio taka możliwość istnieje. Szczegóły poniżej. Strategie automatycznego ustalania stawek, a limit maksymalnej stawki za kliknięcie

Prowadząc kampanię w sieci wyszukiwania na pewno dodajesz rozszerzenia reklam, aby uatrakcyjnić przekaz, który kierujesz do potencjalnych klientów. Jednym z takich elementów są rozszerzenia linków do podstron, które kierują użytkowników do innych sekcji witryny, które z biznesowego punktu widzenia są istotne. W panelu Google Ads znajdziesz sekcję z rozszerzeniami reklam oraz statystyki ich skuteczności. Jeśli korzystasz z tego raportu, możliwe że źle go analizujesz. Dlaczego? O tym poniżej. Jak NIE czytać raportu skuteczności linków do podstron

Standardowa kampania w sieci wyszukiwania kierowana jest na słowa kluczowe i analogiczny odpowiednik takiej kampanii mamy również w serwisie YouTube. Są to tzw. reklamy In-Feed i wyświetlają się w wynikach wyszukiwania YouTube, na karcie "Warte obejrzenia" oraz na stronie głównej aplikacji YouTube. Jeśli mowa o kierowaniu po słowach kluczowych, to z punktu widzenia optymalizacji istotny będzie raport wyszukiwanych haseł. Gdzie go znaleźć oraz dlaczego koszty wyszukiwanych haseł nie zgadzają się z całościowymi kosztami kampanii In-Feed? O tym poniżej. Reklamy wideo In-Feed - gdzie znaleźć raport wyszukiwanych haseł - wykluczanie miejsc docelowych

Kampanie Performance Max stają się coraz popularniejsze w użytku, głównie za sprawą nadchodzącej aktualizacji inteligentnych kampanii produktowych oraz kampanii lokalnych, co jakby nie patrzeć, jest wymuszone przez Google. Pojawiają się pytania odnośnie tego, jak optymalizować takie kampanie. W tym wpisie znajdziesz informacje jak porównać skuteczność poszczególnych grup zasobów w ramach jednej kampanii typu Performance Max. Kampanie Performance Max - jak porównać skuteczność grup zasobów

<