Kierowanie zoptymalizowane w sieci reklamowej to funkcja Google Ads, która automatycznie dostosowuje targetowanie, aby zwiększyć zasięg kampanii. Chociaż może być pomocne, najczęściej nie przynosi pożądanych rezultatów, dlatego warto wiedzieć, jak i gdzie je wyłączyć. W artykule przedstawię kroki, które pozwolą Ci zyskać pełną kontrolę nad kampaniami i wyłączyć kierowanie zoptymalizowane, aby lepiej dostosować reklamy do swoich potrzeb i grupy docelowej.
Na początku warto sprawdzić, czy masz włączone kierowanie zoptymalizowane. Zaloguj się do panelu Google Ads i przejdź do kampanii w sieci reklamowej, do zakładki ODBIORCY:
W raporcie odbiorców znajdziesz wiersz podsumowania o nazwie Łącznie: poszerzenie zasięgu i kierowanie zoptymalizowane. Będą tam zagregowane statystyki dotyczące poszerzonego zasięgu i może to wyglądać następująco:
Jak widać poszerzone kierowanie może skutkować znacznie większym ruchem niż kierowanie pierwotne. Jeśli te ruch nie przynosi efektów, lepiej kierowanie zoptymalizowane wyłączyć. W tym celu przejdź do grupy reklam w kampanii w sieci reklamowej i kliknij USTAWIENIA:
Na dole znajdziesz opcję Edytuj kierowanie grupy reklam. Kliknij w to. Poniżej znajdziesz ramkę z ustawienia kierowania zoptymalizowanego.
Odznacz Korzystaj ze zoptymalizowanego kierowania, dzięki czemu zablokujesz szerszy zasięg i będziesz mieć większą kontrolę nad odbiorcami Twoich reklam.
Jeśli masz sporo kampanii w sieci reklamowej i chcesz zbiorczo zmienić te ustawienia, najlepiej skorzystać z Edytora Google Ads. Zaznacz wybrane grupy reklam i w ustawieniach grup reklam znajdź opcję KIEROWANIE ZOPTYMALIZOWANE, a następnie ją wyłącz :)
Podsumowując, kierowanie zoptymalizowane w sieci reklamowej Google Ads może zwiększyć zasięg Twoich kampanii, ale jeśli nie przynosi oczekiwanych rezultatów, warto je wyłączyć, aby uzyskać pełną kontrolę nad targetowaniem. Proces ten jest prosty i wymaga kilku kroków w ustawieniach kampanii lub przy użyciu Edytora Google Ads. Dzięki temu Twoje reklamy będą lepiej dostosowane do zamierzonych odbiorców, co może przełożyć się na lepsze wyniki i efektywniejsze wykorzystanie budżetu reklamowego.
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |