Blog

Czego się dziś nauczysz?

Jeśli prowadzisz kampanie produktowe na koncie Google Ads, prawdopodobnie nie jest Ci obcy problem aktualności cen czy dostępności produktu między danymi w feedzie, a danymi na stronie internetowej. Jeśli nadal zmagasz się z takim problemem, możesz włączyć dedykowane opcje na koncie Google Merchant Center, aby system mógł automatycznie poprawić produkty z feedu, jeśli na stronie sklepu znajdzie bardziej aktualne informacje. Szczegóły poniżej. Automatyczne poprawki w Google Merchant Center

W ostatnich tygodniach Google wysyłał do reklamodawców wiadomości mailowe o tym, że 24 października do konta Merchant Center zostaną automatycznie dodane produkty, które Google zindeksował w swojej wyszukiwarce. To oznacza, że liczba produktów w feedzie może znacząco wzrosnąć, ponieważ Google nadal widzi produkty, które są zaindeksowane w wyszukiwarce, ale nie są już widoczne w ofercie sklepie. To może powodować nieporządek na koncie Merchant Center. Poniżej przeczytasz o tym, gdzie sprawdzić, czy Google dodał takie produkty do konta GMC i jak to wyłączyć, jeśli chcesz mieć większą kontrolę nad produktami. Automatycznie dodawane produkty w Google Merchant Center

Jeśli prowadzisz sklep internetowy i korzystasz z reklam produktowym, na pewno spotkała Cię sytuacja, że pojawił się problem z feedem produktowym, który przestał działać, albo zniknęło z niego część produktów, co było wynikiem błędu po stronie sklepu. Każda taka sytuacja powoduje, że kampanie produktowe w Google Ads nie mogą wyświetlać produktów, które dotychczas były w feedzie. Do Google Merchant Center zapewne nie zaglądasz codziennie, więc taka sytuacja może się rzucić w oczy po kilku dniach, kiedy kampanie produktowe zanotują spory spadek ruchu. Jak się przed tym zabezpieczyć? O tym przeczytasz poniżej. Zabezpieczenie produktów w Google Merchant Center

Wyobraźmy sobie sytuację, że z dnia na dzień z feedu produktowego znika ponad 95% produktów, a inteligentne kampanie produktowe zaczynają wariować dostosowując stawki pod pozostałe produkty, aby zrealizować cel kampanii, czyli zmaksymalizować wartość sprzedaży. Sytuacja nie należy do najprzyjemniejszych, ale trzeba sobie z nią jakoś poradzić. Problem z feedem nierzadko wynika z problemów po stronie systemu, na którym oparty jest sklep, a w takiej sytuacji potrzebna jest pomoc supportu. Ta z kolei może potrwać nawet kilka dni. Jak wrócić do starej wersji feedu (sprzed spadku), aby nie tracić potencjału kampanii czekając, aż problem zostanie rozwiązany?

 

W tym miesiącu produkty z naszego sklepu będą się pojawiać w zakładce GOOGLE ZAKUPY za darmo. Domyślnie takie przekierowania będą widoczne w Google Analytics jako ruch organiczny, więc nie można sprawdzić ile faktycznie wejść pochodziło właśnie z darmowych wyników zakupowych (w całej tzw. przestrzeni Google, w skład której wchodzi m.in. zakładka Google Zakupy). Jak odkryć te dane? O tym poniżej.

<