W najbliższym czasie nastąpi migracja standardowych kont Google Merchant Center do wersji Google Merchant Center Next. Jeśli w nowej wersji brakuje Ci niektórych funkcji, poniżej przedstawię, gdzie możesz je znaleźć. Mowa o wykresie diagnostyki oraz o regułach atrybutów i dodatkowych źródłach danych.
W standardowej wersji Google Merchant Center na pewno pomocy jest wykres diagnostyki, który pozwala szybko ocenić, czy z pojawiają się problemy z feedem. Wygląda on następująco:
W Google Merchant Center domyślny widok jest następujący:
Po prawej stronie znajduje się sekcja ze stanem produktów, co z założenia miało być bardziej czytelne, ale według mnie nie jest. Na wykresie wyglądało to zdecydowanie lepiej. Na szczęście wykres nie został usunięty, ale trzeba trochę poszukać, aby go znaleźć. Przejdź do zakładki PRODUKTY, a następnie do sekcji WYMAGA UWAGI. Tam znajdziesz link o nazwie WYŚWIETL HISTORIĘ.
Gdy to zrobisz, przejdziesz do sekcji z wykresem, podobnym do tego z klasycznej wersji Google Merchant Center:
Kolejną brakującą funkcją są dodatkowe źródła danych oraz reguły atrybutów. Aby je znaleźć musisz dodać dodatek do konta Google Merchant Center Next. W tym celu kliknij w ikonkę z kołem zębatym (prawy górny róg w panelu), a następnie wybierz DODATKI.
Pojawi się sekcja z dodatkami, w niej dodatek “Zaawansowane zarządzanie źródłami danych”.
Kliknij DODAJ. Wszystkie dodane dodatki znajdziesz w zakładce TWOJE DODATKI. Przejdź teraz do zakładki ŹRÓDŁA DANYCH.
Pojawi się tam zakładka z dodatkowymi źródłami danych, znana z klasycznej wersji Google Merchant Center.
W tej samej sekcji kliknij w nazwę głównego feedu produktowego.
Przejdziesz do szczegółów i ustawień feedu produktowego. Pojawi się tam nowa zakładka TWOJE REGUŁY ATRYBUTÓW.
Gdy w nią klikniesz pojawi się okno edycji reguł, tak samo jak w przypadku klasycznej wersji Google Merchant Center.
Dzięki powyższym funkcjom korzystanie z nowej wersji Google Merchant Center powinno być prostsze :)
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |