Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (25.07.2024 – 07.08.2024)

7 sierpnia 20240

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (25.07.2024 – 07.08.2024).

Nowości i zmiany w Google Ads (25.07.2024 – 07.08.2024)

✔️ Nowa sekcja z reklamami – wyróżnione opcje (07.08.2024)

Co nowego?

Google testuje nowy format reklam w wyszukiwarce o nazwie „opcje wyróżnione”. Wyświetla on oferty reklam w układach kart, które są powiązane z wydarzeniami.

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-featured-options-37842.html

✔️ Automatyczne wybieranie zdjęć z profilu Reklam Usług Lokalnych (07.08.2024)

Co się zmienia?

Od dziś Google zacznie wybierać zdjęcia z profilu Reklam Usług Lokalnych reklamodawcy, które będą wyświetlane w reklamach. Zdjęcia będą wybierane na podstawie prawdopodobieństwa zwiększenia zaangażowania w reklamę reklamodawcy.

Automatyczne wybieranie zdjęć z profilu Reklam Usług Lokalnych

⇒ Źródło: https://x.com/adsliaison/status/1821260391378215134

✔️ Awaria – reklamy produktów z innych konto Google Merchant Center (06.08.2024)

Co się stało?

Podczas ostatniej awarii Google Ads niewielka część reklamodawców zaczęła wyświetlać reklamy produktów z innych kont Google Merchant Center i mogła zobaczyć te produkty w swoich raportach dotyczących reklam. Problem z wyświetlaniem został rozwiązany 31 lipca, 11:27:35 czasu PST.

Wydatki na produkty z innych kont GMC zostaną zwrócone na konta reklamodawców.

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-served-ads-for-products-others-issue-credits-37846.html

✔️ Wymuszone przejście na fakturowanie miesięczne (06.08.2024)

Co się zmienia?

Na niektórych kontach Google Ads pojawił się komunikat o konieczności zmiany formy płatności na fakturowanie miesięczne. W przeciwnym wypadku konto Google Ads zostanie zawieszone.

Wymuszone przejście na fakturowanie miesięczne

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Reklamy wideo z przewijalnymi linkami do podstron (05.08.2024)

Co nowego?

Google testuje nowy format YouTube z reklamami wideo z linkami do podstron wyświetlanymi w formie karuzeli.

Reklamy wideo z przewijalnymi linkami do podstron

⇒ Źródło: https://x.com/AnthonyHigman/status/1820202437786919074

✔️ Kampanie inteligentne znikają z interfejsu Google Ads (04.08.2024)

Co się zmienia?

Na niektórych kontach Google Ads podczas tworzenia nowej kampanii nie pojawia się już opcja tworzenia kampanii inteligentnych, które docelowo zostaną zastąpione kampaniami Performance Max.

Kampanie inteligentne znikają z interfejsu Google Ads

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/vishal-nihalani-a36007237_end-of-an-era-performance-max-replaces-smart-activity-7226269866360467457-4Ynp

✔️ Zautomatyzowany system rozstrzygania sporów dotyczących klientów w reklamach usług lokalnych (02.08.2024)

Co nowego?

Kilka tygodni temu Google ogłosiło, że rezygnuje ze sposobu, w jaki przyznaje kredyty i rozstrzyga spory dotyczące reklam usług lokalnych i przechodzi na zautomatyzowany system.

Zastąpi to ręczne metody przyznawania kredytów i będzie wykorzystywać uczenie maszynowe do przetwarzania tych kredytów w przyszłości.

Zautomatyzowany system rozstrzygania sporów dotyczących klientów w reklamach usług lokalnych

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-local-service-ads-automated-lead-disputes-system-37833.html

✔️ Nowa zakładka w Menedżerze Danych – Consent Settings (02.08.2024)

Co nowego?

Na niektórych kontach Google Ads w Menedżerze Danych pojawiła się nowa zakładka Consent Settings, w której można dostosować opcje trybu uzyskiwania zgody.
Nowa zakładka w Menedżerze Danych - Consent Settings
 
⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Awaria Google Ads (02.08.2024)

Co się dzieje?

1 sierpnia nastąpiła awaria Google Ads. Edytor raportów, pulpity nawigacyjne i zapisane raporty w interfejsie internetowym Google Ads nie były dostępne. Google pracuje nad pełnym rozwiązaniem problemu.

Awaria Google Ads

⇒ Źródło: https://ads.google.com/status/publisher/incidents/Dgkp6kgKHeiuDaUXBa5Q

✔️ Nazwa firmy w rozszerzeniu połączeń (01.08.2024)

Co nowego?

Google testuje wyświetlanie nazwy firmy w rozszerzeniu połączeń.

Nazwa firmy w rozszerzeniu połączeń

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7224230364095950849

✔️ Aktualizacja opłat za wyświetlanie reklam w Kanadzie (01.08.2024)

Co się zmienia?

Od 1 października 2024 roku Google doda nową „kanadyjską opłatę DST” za reklamy wyświetlane w Kanadzie. Pojawi się ona na następnej fakturze lub następnym wyciągu. Oznacza to, że na fakturach lub wyciągach za wyświetlanie reklam otrzymanych od 1 października 2024 roku będzie widoczna opłata dodatkowa w wysokości 2.5% za reklamy wyświetlane w Kanadzie.

⇒ Źródło: mailing Google

✔️ Aktualizacja zasad dotyczących treści seksualnych: zabiegi kosmetyczne dla dorosłych (01.08.2024)

Co się zmienia?

Zasady dotyczące treści seksualnych w Google Ads – zabiegi kosmetyczne dla dorosłych zostaną zaktualizowane, aby umożliwić wyświetlanie reklam pielęgnacji włosów łonowych w sieci reklamowej Google (w tym w sieci reklamowej Display i YouTube) w Australii, Brazylii, Kanadzie, Francji, Niemczech, Indiach, Japonii, Polsce, Korei Południowej, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych.

Kiedy?

3 września 2024 r.

⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/15147865

✔️ Powiadomienie o reklamach Click-To WhatsApp (31.07.2024)

Co nowego?

Google na niektórych kontach Google Ads wyświetla nowe powiadomienie: „Zdobywaj leady za pośrednictwem reklam click-to-WhatsApp: Zasoby wiadomości pomagają generować leady, umożliwiając użytkownikom czatowanie z Twoją firmą za pośrednictwem WhatsApp bezpośrednio w reklamie. Podaj swój numer i wiadomość, aby rozpocząć”

Google Ads umożliwia skonfigurowanie zasobów wiadomości, aby kliknąć do WhatsApp dla niektórych reklamodawców. Zasoby wiadomości umożliwiają skonfigurowanie zasobu reklamy lub przycisku z responsywnymi reklamami wyszukiwania w Google Ads, które mogą prowadzić niektórych użytkowników do WhatsApp.

Powiadomienie o reklamach Click-To WhatsApp

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-click-to-whatsapp-message-assets-37818.html

✔️ Nowe narzędzia do raportowania i genAI (30.07.2024)

Co nowego?

Google dodaje raportowanie konwersji na poziomie zasobów do Performance Max, rozszerza generowanie zasobów na kampanie aplikacji i reklamy displayowej oraz ulepsza edycję obrazów.

Nowe narzędzia do raportowania i genAI

Nowe narzędzia do raportowania i genAI

Nowe narzędzia do raportowania i genAI

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/creative-reporting-and-genai-tools

✔️ Flaga w reklamach produktów oraz nowe oznaczenie reklam (30.07.2024)

Co nowego?

Google przypisał południowoafrykańskie identyfikatory do organicznych wyników wyszukiwania w postaci flagi kraju i tagu „za South African”, promując lokalne platformy e-commerce w wyszukiwarce.

Jest to następstwem orzeczenia Komisji ds. Konkurencji z 2023 r., która stwierdziła, że ​​dominacja Google i platforma modelu biznesowego zakłócają konkurencję w Republice Południowej Afryki.

Flaga w reklamach produktów oraz nowe oznaczenie reklam

Flaga w reklamach produktów oraz nowe oznaczenie reklam

⇒ Źródło: https://mybroadband.co.za/news/internet/552896-google-is-tagging-south-african-search-results.html

✔️ Nowy format reklam – “For Your Consideration” (30.07.2024)

Co nowego?

Google testuje nowy format reklamy w wyszukiwarce o nazwie “For Your Consideration” (do rozważenia). Reklamy te pokazują witryny hoteli, które można odwiedzić, aby znaleźć hotele w okolicy. Może to działać w przypadku innych kategorii zapytań, poza hotelami, ale brak więcej informacji na ten temat.

Nowy format reklam - "For Your Consideration"

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-for-your-consideration-37810.html

✔️ Automatyczne wstrzymywanie grup reklam o niskiej aktywności (27.07.2024)

Co się zmienia?

Google zacznie automatycznie wstrzymywać grupy reklam o niskiej aktywności na kontach Google Ads. Grupy reklam są uważane za grupy o niskiej aktywności, jeśli zostały utworzone ponad 13 miesięcy temu i nie miały żadnych wyświetleń w ciągu ostatnich 13 miesięcy.

Kiedy?

Od września 2024 r.

Automatyczne wstrzymywanie grup reklam o niskiej aktywności

⇒ Źródło: mailing Google

✔️ “More found by Google” w Google Merchant Center (26.07.2024)

Co nowego?

Google Merchant Center niedawno dodał do raportu o produktach liczbę produktów znalezionych przez Google, nie za pośrednictwem dostarczonego lub ręcznie przesłanego feedu, ale automatycznie znalezionych za pomocą indeksowania lub innych środków.

"More found by Google" w Google Merchant Center

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/caseywebbgill_gmc-ppc-seo-activity-7222020785836605441-PgFO

✔️ Reklamy w streszczeniach wygenerowanych przez AI (25.07.2024)

Co nowego?

Google zapowiada, że wkrótce przetestuje reklamy w ramach swoich streszczeń wygenerowanych przez AI (AI Overviews).

Reklamy w streszczeniach wygenerowanych przez AI

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-to-test-ads-in-ai-overviews-37787.html

✔️ Reklamy usług lokalnych i nowy sposób wyświetlania numeru telefonu (25.07.2024)

Co nowego?

Reklamy usług lokalnych mogą teraz wyświetlać numer telefonu firmy w jednostce reklamowej po najechaniu przez kursor myszy nad reklamą. Następnie dynamicznie rozszerzy reklamę, aby pokazać numer telefonu reklamodawcy.

Reklamy usług lokalnych i nowy sposób wyświetlania numeru telefonu

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-local-service-ads-phone-number-hover-37780.html

✔️ Migracja do Google Merchant Center Next (25.07.2024)

Co nowego?

Do września wszystkie standardowe konta Google Merchant Center zostaną zmigrowane do wersji Google Merchant Center Next, które obejmuje nowe raporty, generatywne narzędzia do zdjęć AI i bardziej intuicyjny interfejs.

Co więcej?

1. Product Studio w Google Merchant Center Next

Narzędzie do tworzenia treści zasilanych przez sztuczną inteligencję, pomaga tworzyć więcej treści marketingowych przy mniejszej liczbie zasobów. Można generować dostosowane zasoby produktów, a wkrótce będzie można animować obrazy lub dostosować istniejący obraz produktu, aby pasował do unikalnego stylu wizualnego marki. Można także łatwo zadbać o proste zadania, takie jak usuwanie tła lub zwiększenie rozdzielczości obrazu.

Migracja do Google Merchant Center Next

2. Statystyki

Nowa karta Analityka umieszcza wszystkie statystyki w jednym miejscu – od raportów cenowych, które pomagają uzyskać wgląd w wycenę opartych na danych, po konkurencyjne narzędzia widoczności, które pomagają lepiej zrozumieć swoją pozycję wśród konkurencyjnego zestawu.

Migracja do Google Merchant Center Next

3. Łatwiejsza nawigacja

Łatwiej jest zarządzać swoimi produktami i kontrolować, jak pojawiają się w Google. Można zobaczyć status swoich produktów na pierwszy rzut oka, wyszukając określone produkty i łatwo kontrolować miejsca, gdzie pojawiają się produkty. Dodatkowo można dostosować Google Merchant Center Next do własnej firmy za pomocą dodatków.

Migracja do Google Merchant Center Next

⇒ Źródło: https://blog.google/products/shopping/tips-for-new-merchant-center

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds