Blog

Czego się dziś nauczysz?

Niedawno w panelu Google Ads pojawiła się nowa zakładka w sekcji z działaniami zbiorczymi - Rozwiązania. Pozwala ona na automatyzację niektórych działań dotyczących raportowania czy wykrywania anomalii na koncie. Rozwiązania oparte są na technologii Apps Script, czyli popularnych skryptach, które można dodawać do konta Google Ads. Jest to krok w kierunku uproszczenia korzystania ze skryptów, ponieważ nie są wymagane żadne umiejętności programistyczne. Jestem pewny, że sekcja z rozwiązaniami zostanie w najbliższym czasie rozbudowana o nowe możliwości. Poniżej opiszę jak możesz skorzystać z rozwiązań. Rozwiązania - nowa opcja w Google Ads

W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej pytań dotyczących grafik, które dodawane są automatycznie do reklam w wyszukiwarce. Nierzadko są one kiepskie i nie pasują do reklamy. Są 2 źródła takich obrazów i przeczytasz o nich poniżej. Przedstawię również gdzie znaleźć odpowiednie opcje i jak je wyłączyć, by mieć większą kontrolę nad zasobami, które Google wyświetla w Twoich reklamach. Szczegóły poniżej. Google automatycznie dodaje grafiki do reklam w wyszukiwarce - jak to wyłączyć?

Jeśli prowadzisz kampanie Google Ads oparte na strategiach automatycznego ustalania stawek, na pewno zaskoczyło i zaniepokoiło Cię to, że niektóre kliknięcia są bardzo drogie, czasami wręcz bliskie progu rentowności. O ile w maksymalizacji liczby konwersji (z docelowym CPA) i maksymalizacji wartości konwersji (z docelowym ROAS-em) nie można ustawić limitu maksymalnej stawki za kliknięcie, o tyle już w strategiach portfolio taka możliwość istnieje. Szczegóły poniżej. Strategie automatycznego ustalania stawek, a limit maksymalnej stawki za kliknięcie

Prowadząc kampanie Google Ads najczęściej korzystamy z automatycznego tagowania, które przekazuje wszystkie informacje z kampanii Google Ads do konta Google Analytics. Jednak jeśli korzystasz w zewnętrznego systemu analitycznego, w którym chcesz zbierać szczegółowe dane o kliknięciach w reklamy, musisz zastosować tagowanie ręczne (manualne). W przypadku wielu kampanii, ręczne dodawanie parametrów tagowania do każdego adresu URL w reklamie jest uciążliwe i bardzo czasochłonne. Jak zatem to usprawnić? O tym poniżej. Tagowanie ręczne (manualne) - sposoby dodawania oraz automatyzacji

<