AutomatyzacjaTips&TricksJak monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymane z powodu małej aktywności

24 lipca 20240

Od czerwca 2024 roku Google wstrzymuje słowa kluczowe, które mają małą aktywność, co w praktyce oznacza, że w ciągu ostatnich 13 miesięcy nie wygenerowały żadnych wyświetleń. Niestety Google nie wysyła żadnego powiadomienia o akcji tego typu, więc łatwo można to przeoczyć. Jak zatem monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymywane z powodu małej aktywności? Dominik Myślak podzielił się informacją o regule w Google Ads, które pozwala śledzić takie akcje. Szczegóły poniżej.

Jak monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymane z powodu małej aktywności

Regułę możesz ustawić na poziomie pojedynczego konta Google Ads lub na poziomie Mojego Centrum Klienta, jeśli zarządzasz wieloma kontami reklamowymi. Na potrzeby przykładu będzie to pojedyncze konto Google Ads. Przejdź do sekcji NARZĘDZIA -> REGUŁY.

Jak monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymane z powodu małej aktywności

Kliknij niebieski przycisk z plusem.

Jak monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymane z powodu małej aktywności

Wybierz REGUŁY SŁÓW KLUCZOWYCH.

Jak monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymane z powodu małej aktywności

Następnie określ nazwę reguły, np. Wstrzymanie z powodu małej aktywności, wybierz właściciela reguły (pojedyncze konto Google Ads). W sekcji DZIAŁANIE wybierz:

  • zastosuj do: słowa kluczowe na wybranych kontach
  • warunki: Słowo kluczowe: stan słowa kluczowego: Włączone, Wstrzymane
  • warunki: Słowo kluczowe: Uzasadnienie stanu zawiera dowolną z tych wartości: Słowo kluczowe wstrzymane z powodu małej aktywności
  • działanie: Wyślij e-mail

Jak monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymane z powodu małej aktywności

W sekcji CZĘSTOTLIWOŚĆ wybierz Codziennie oraz określ w jakich godzinach chcesz otrzymywać maila z informacją o słowach kluczowych, które zostały automatycznie wstrzymane. Najlepiej wybrać godziny nocne, np. 02:00 – 03:00 oraz zakres danych branych do analizy Wczoraj. Dzięki temu system będzie codziennie sprawdzał dane za poprzedni dzień i rano będzie czekać na Ciebie mail z ewentualnymi wynikami działania reguły. Wtedy możesz się zalogować na konto Google Ads i z poziomu sekcji ze słowami kluczowymi przefiltrować te, które zostały wstrzymane i zdecydować, czy je na nowo aktywować, czy pozostawić jako wstrzymane.

W ostatniej sekcji zaznacz opcję Tylko jeżeli będą zmiany lub błędy. Na końcu pozostaje zapisać regułę.

Jak monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymane z powodu małej aktywności

 

Jeśli chcesz, aby automatycznie wstrzymane słowa kluczowe były na nowo aktywowane, wybierz działanie Włącz słowa kluczowe.

Jak monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymane z powodu małej aktywności

Dzięki temu szybko cofniesz zmiany wprowadzone przez system Google Ads.

Analogiczną regułę możesz utworzyć na poziomie konta zbiorczego MCK (Moje Centrum Klienta), jeśli chcesz dostawać zbiorczego maila dotyczącego wszystkich swoich kont. Jest to bardzo wygodne rozwiązane dla agencji i osób, które zajmują się wieloma kontami Google Ads.

Nie zapominajmy również o tym, że Google może wstrzymywać całe grupy reklam ze względu na małą aktywność, o czym była mowa tutaj – https://support.google.com/google-ads/answer/14637426. Jeśli chcesz monitorować takie grupy reklam, możesz to również zrobić za pomocą reguły, tym razem dotyczącej właśnie grup reklam.

Jak monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymane z powodu małej aktywności

Jej ustawienie wygląda dokładnie tak samo, jak w przypadku reguły dotyczącej słów kluczowych. Wystarczy wybrać Uzasadnienie stanu zawiera dowolną z tych wartości: Grupa reklam wstrzymana z powodu małej aktywności.

Jak monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymane z powodu małej aktywności

Mam nadzieję, że powyższe wskazówki okażą się pomocne :) Chciałbym jeszcze raz podziękować Dominikowi za podzielenie się powyższym rozwiązaniem. Zapraszam również na jego blog – https://www.internetowe-pogotowie-reklamowe.pl/blog/.

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds