Blog

Czego się dziś nauczysz?

Google mocno promuje automatyczne strategie ustalania stawek oraz tzw. kampanie inteligentne, w których w zasadzie wystarczy dodać reklamę, określić podstawowe ustawienia, a system znajdzie za nas potencjalnych klientów. Brzmi idealnie, ale praktyka często pokazuje co innego, dlatego lepiej jest dokładnie sprecyzować swoją grupę docelową i do niej skierować odpowiedni przekaz. Takie działanie sprawdzi się nie tylko w akacjach promocyjnych.

 

Każdy właściciel sklepu internetowego chce zwiększać sprzedaż swoich produktów przy jednoczesnej poprawie satysfakcji klientów z zakupów. Nie każdy jednak wie, ile wysiłku trzeba włożyć, aby efekty były zadowalające, a nie jedynie przeciętne. Z pomocą przychodzi szereg narzędzi, które pozwolą skutecznie analizować zachowania użytkowników w sklepie, ich intencje oraz możliwości zrealizowania potencjalnej transakcji. Oto przegląd najciekawszych z nich.

Narzędzia analityczne

Kampanie Google Ads (AdWords) dla sklepów internetowych należą do najbardziej czasochłonnych pod względem optymalizacji i zarządzania. W wypadku dużego oraz zróżnicowanego asortymentu mało realne staje się ręczne zarządzanie stawkami i tekstami reklam lub chociażby sprawdzanie, czy reklamowany produkt faktycznie jest nadal dostępny w ofercie. Z pomocą przychodzi wiele opcji oferowanych przez system Google Ads (AdWords), które pozwalają usprawnić i zautomatyzować pracę.

Remarketing kojarzy się głównie z natrętną reklamą, która potrafi śledzić nas w nieskończoność, często nawet po dokonaniu przez nas zakupu. Istnieje jednak rodzaj remarketingu, który ma bardziej subtelną formę, a potrafi być skuteczniejszy. Mowa o RLSA (z ang. remarketing lists for search ads), czyli o listach remarketingowych dla reklam w wyszukiwarce. Jak odpowiednio je wykorzystać? O tym przeczytasz w tym artykule.

 

System Google AdWords postrzegany jest bardzo często jako jedno z głównych i podstawowych narzędzi umożliwiających dotarcie do potencjalnego klienta. Niewątpliwie tak jest, ale problem pojawia się w sytuacji, kiedy próbujesz dotrzeć do odbiorcy na rynku niszowym. Zwykła kampania kierowana na słowa kluczowe nie spełnia swojej funkcji, ponieważ mocno ogranicza ją status słów kluczowych – mała liczba wyszukiwań. Jak mimo to wykorzystać możliwości systemu AdWords, aby dotrzeć do właściwego odbiorcy? O tym przeczytasz w tym artykule.

W systemie Google AdWords możesz rozliczać się za każde kliknięcie w Twoją reklamę (CPC – cost per click), za każde tysiąc wyświetleń reklamy w sieci reklamowej (CPM – cost per mille) lub za obejrzenie reklamy wideo (CPV – cost per view). Każdy ze sposobów rozliczeń wiąże się z uszczupleniem Twojego portfela. Jak więc wykorzystać budżet w sposób maksymalnie efektywny? Dowiesz się tego z artykułu.

<