Blog

Czego się dziś nauczysz?

Korekty sezonowe to zaawansowane narzędzie umożliwiające optymalizację stawek podczas nadchodzących wydarzeń, takich jak wyprzedaże czy promocje. Inteligentne określanie stawek automatycznie uwzględnia sezonowe zmiany, dlatego zaleca się stosowanie dostosowań sezonowych wyłącznie w sytuacjach, gdy przewidujesz istotne wahania współczynnika konwersji. Jak korzystać w korekt sezonowych? O tym poniżej. Korekty sezonowe w Google Ads

Jeszcze do niedawna kopiowanie raportów i eksploracji między różnymi usługami w Google Analytics 4 było niemożliwe. Użytkownicy, którzy chcieli przenieść swoje analizy, musieli ręcznie odtwarzać raporty i konfiguracje, co było czasochłonne i podatne na błędy. Na szczęście Google wprowadził funkcję, która znacznie ułatwia ten proces. Teraz, w zaledwie kilku krokach możesz skopiować raporty oraz eksploracje między usługami GA4, oszczędzając czas i zachowując spójność swoich danych W poniższym artykule pokażę Ci, jak skorzystać z tej nowej opcji, na co zwrócić uwagę podczas kopiowania oraz jak uniknąć najczęstszych błędów. Jak skopiować raporty i eksploracje między usługami w Google Analytics 4

Początek nowego roku to idealny moment, aby odświeżyć swoje kampanie Google Ads i dostosować je do aktualnych realiów. Kluczowym krokiem jest aktualizacja lat doświadczenia oraz odniesień do czasu w treściach reklam. Używanie przestarzałych dat w tekstach może sprawiać wrażenie, że firma nie dba o szczegóły, co może negatywnie wpływać na wizerunek i efektywność kampanii. W poniższym wpisie pokażę jak znaleźć i szybko podmienić takie elementy w treściach reklam.

Noworoczna aktualizacja kampanii Google Ads

Od niedawna Google wstrzymuje grupy reklam, które w ciągu ostatnich 13 miesięcy nie generowały żadnej aktywności. Prawdopodobnie o tym nie wiesz, ponieważ Google nie wysyła w tej kwestii żadnych powiadomień. Informację o takiej akcji znajdziesz jedynie w historii zmian, ale jej ręczne monitorowanie jest bardzo czasochłonne. W artykule wskażę jak zautomatyzować sprawdzanie, czy takie zmiany miały miejsce i jak szybko je cofnąć. Grupy reklam wstrzymane z powodu małej aktywności - jak ponownie aktywować

W Google Analytics 4 (GA4) często występuje problem z oznaczeniem kampanii Google Ads jako "(organic)", co utrudnia śledzenie danych. Aby temu zapobiec, konieczne jest odpowiednie skonfigurowanie szablonu śledzenia kampanii Google Ads. W artykule omówię kroki, które pozwalają rozwiązać ten problem i poprawić dokładność raportów, co ma kluczowe znaczenie dla monitorowania wyników kampanii reklamowych. google / cpc (organic) - jak poprawić jakość raportów w GA4

Kierowanie zoptymalizowane w sieci reklamowej to funkcja Google Ads, która automatycznie dostosowuje targetowanie, aby zwiększyć zasięg kampanii. Chociaż może być pomocne, najczęściej nie przynosi pożądanych rezultatów, dlatego warto wiedzieć, jak i gdzie je wyłączyć. W artykule przedstawię kroki, które pozwolą Ci zyskać pełną kontrolę nad kampaniami i wyłączyć kierowanie zoptymalizowane, aby lepiej dostosować reklamy do swoich potrzeb i grupy docelowej. Kierowanie zoptymalizowane w sieci reklamowej - jak i gdzie wyłączyć

W dzisiejszym dynamicznym świecie marketingu cyfrowego, precyzyjne śledzenie wyników kampanii reklamowych jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Jednym z narzędzi, które umożliwia dokładne monitorowanie skuteczności reklam Google Ads, jest parametr GCLID (Google Click Identifier). GCLID to unikalny identyfikator kliknięcia, który pozwala na śledzenie i przypisywanie konwersji do konkretnych kliknięć reklam, umożliwiając marketerom ocenę efektywności ich działań reklamowych. Jak automatycznie pobrać parametr GCLID i przekazać go za pomocą formularza kontaktowego na stronie internetowej? O tym przeczytasz poniżej. Przesyłanie parametru GCLID za pomocą formularza kontaktowego

Od czerwca 2024 roku Google wstrzymuje słowa kluczowe, które mają małą aktywność, co w praktyce oznacza, że w ciągu ostatnich 13 miesięcy nie wygenerowały żadnych wyświetleń. Niestety Google nie wysyła żadnego powiadomienia o akcji tego typu, więc łatwo można to przeoczyć. Jak zatem monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymywane z powodu małej aktywności? Dominik Myślak podzielił się informacją o regule w Google Ads, które pozwala śledzić takie akcje. Szczegóły poniżej. Jak monitorować słowa kluczowe automatycznie wstrzymane z powodu małej aktywności

Jeśli zależy Ci, aby reklamy produktowe pojawiały się tylko na zapytania dotyczące konkretnych marek, możesz to zrobić za pomocą ręcznej kampanii produktowej i skryptu, który będzie wykluczać wszystkie zapytania, które nie zawierają wskazanych nazw i odmian marek. Pozwoli to odsiać wszystkie nietrafione oraz generyczne zapytania i zostawić tylko te, które dotyczą stricte konkretnej marki. Rozwiązanie to jest idealnie w sytuacji, gdy prowadzisz kampanie z podziałem na konkretne marki. Szczegóły poniżej. Kampania produktowa kierowana tylko na frazy brandowe - skrypt

<