Początek nowego roku to idealny moment, aby odświeżyć swoje kampanie Google Ads i dostosować je do aktualnych realiów. Kluczowym krokiem jest aktualizacja lat doświadczenia oraz odniesień do czasu w treściach reklam. Używanie przestarzałych dat w tekstach może sprawiać wrażenie, że firma nie dba o szczegóły, co może negatywnie wpływać na wizerunek i efektywność kampanii. W poniższym wpisie pokażę jak znaleźć i szybko podmienić takie elementy w treściach reklam.
Często w reklamach można spotkać elementy, które odnoszą się do liczby lat doświadczenia czy chociażby obecnego roku. Przykłady znajdziesz poniżej:
• “X lat doświadczenia”
• “X lat w branży”
• “Eksperci z ponad X-letnim stażem”
• “Promocja [rok]”
• ”[Rok] – najlepsza oferta”
• ”[Rok] już za nami, korzystaj teraz!”
• “Nowy rok, nowe możliwości [rok]”
• “Najlepsze wyniki w [rok]”
Jak szybko znaleźć teksty reklam i rozszerzenia, które zawierają takie frazy? Najszybciej jest skorzystać z filtrów w Edytorze Google Ads. Na poziomie konkretnego konta przejdź do pola z filtrami i wybierz ZAWIERA DOWOLNE SPOŚRÓD NASTĘPUJĄCYCH.
Następnie wpisz w osobnych wierszach frazy, które związane są z liczbami lub czasem. Listę znajdziesz poniżej:
lat
lata
letnie
lecie
rok
roku
19
20
doświadcze
2024
2025
miesiąc
miesięcy
Gdy to zrobisz, kliknij ZASTOSUJ.
W sekcji LISTA TYPÓW znajdziesz poszczególne kategorie elementów kampanii Google Ads. Obok nazwy w nawiasie pierwsza liczba będzie przedstawiała liczbę elementów, które spełniają założenia filtra, a wartość po prawej liczbę wszystkich elementów w danej kategorii. W ten sposób możesz szybko zidentyfikować, które kategorie zawierają elementy wymagające poprawy, np. elastyczne reklamy w wyszukiwarce czy linki do podstron. Teraz pozostaje aktualizacja tekstów. Możesz to zrobić ręcznie albo za pomocą funkcji ZAMIEŃ TEKST. Zaznacz wybrane teksty reklam i wybierz wspomnianą funkcję.
Następnie wybierz, gdzie funkcja ma zostać zastosowana (konkretne nagłówki lub teksty reklam), wpisz tekst w polu ZNAJDŹ TEKST oraz nowy tekst w polu ZAMIEŃ NA.
Na końcu kliknij ZASTĄP i gotowe :). Analogicznie możesz postępować w innymi frazami, które trzeba zaktualizować.
Mam nadzieję, że powyższy wpis okazał się pomocny i będzie stanowił przypominajkę w corocznej, czy nawet co miesięcznej aktualizacji tego typu elementów.
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |