Blog

Czego się dziś nauczysz?

Jeszcze do niedawna kopiowanie raportów i eksploracji między różnymi usługami w Google Analytics 4 było niemożliwe. Użytkownicy, którzy chcieli przenieść swoje analizy, musieli ręcznie odtwarzać raporty i konfiguracje, co było czasochłonne i podatne na błędy. Na szczęście Google wprowadził funkcję, która znacznie ułatwia ten proces. Teraz, w zaledwie kilku krokach możesz skopiować raporty oraz eksploracje między usługami GA4, oszczędzając czas i zachowując spójność swoich danych W poniższym artykule pokażę Ci, jak skorzystać z tej nowej opcji, na co zwrócić uwagę podczas kopiowania oraz jak uniknąć najczęstszych błędów. Jak skopiować raporty i eksploracje między usługami w Google Analytics 4

W Universal Analytics ustawianie celu w postaci czasu trwania sesji było szybkie i intuicyjne – kilka kliknięć, wpisanie odpowiednich wartości i gotowe. Wprowadzenie Google Analytics 4 (GA4) zmieniło jednak nie tylko sposób gromadzenia danych, ale również podejście do definiowania celów i konwersji. Dla tych, którzy chcą monitorować dłuższe zaangażowanie użytkowników na stronie, ustawienie czasu trwania sesji jako konwersji w GA4 wymaga trochę więcej pracy i znajomości interfejsu. W tym wpisie krok po kroku pokażę, jak to zrobić i wyjaśnię na co zwrócić uwagę, aby poprawnie skonfigurować takie zdarzenie. Szczegóły poniżej. Czas trwania sesji jako konwersja w Google Analytics 4

W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej informacji na temat aktualizacji systemu operacyjnego iOS do wersji 17. Nowa aktualizacja ma na celu zwiększenie prywatności użytkowników poprzez ograniczenie informacji, które mogą być śledzone i gromadzone przez podmioty zewnętrzne, w szczególności poprzez parametry zapytań w adresach URL. Oznacza to, że niektóre mechanizmy śledzenia przestaną być skuteczne na urządzeniach z systemem iOS 17. Jednym z tych parametrów jest parametr autotagowania GCLID, używany w reklamach Google Ads. Zmiana ta spowoduje, że usunięty parametr nie przekaże informacji o kampanii do Google Analytics 4. Jak się przed tym zabezpieczyć? O tym poniżej. iOS 17 i zabezpieczenie kampanii przed utratą danych w GA4

Google Analytics 4 na dobre zagościł w naszym życiu, czy się nam to podoba czy nie. Jeśli korzystasz z tego narzędzia i prowadzisz kampanie Google Ads, zapewne masz połączone ze sobą oba narzędzia. Jeśli konto Google Ads zostało połączone z poziomu GA4 i na tym proces się zakończył, zapewne nie masz aktywnej opcji importu danych z GA4 do Google Ads. Poniżej pokażę Ci jak zrobić, by niektóre metryki z GA4 były widoczne w raportach Google Ads. Metryki z Google Analytics 4 w raportach Google Ads

 

Każdy właściciel sklepu internetowego chce zwiększać sprzedaż swoich produktów przy jednoczesnej poprawie satysfakcji klientów z zakupów. Nie każdy jednak wie, ile wysiłku trzeba włożyć, aby efekty były zadowalające, a nie jedynie przeciętne. Z pomocą przychodzi szereg narzędzi, które pozwolą skutecznie analizować zachowania użytkowników w sklepie, ich intencje oraz możliwości zrealizowania potencjalnej transakcji. Oto przegląd najciekawszych z nich.

Narzędzia analityczne

 

Zorientowanie na klienta odgrywa coraz ważniejszą rolę w działaniach firmy, dlatego kontroling marketingowy staje się procesem bardzo istotnym i pomocnym w podejmowaniu decyzji biznesowych w przedsiębiorstwie. Jak wykorzystać darmowe narzędzie Google Analytics, aby skutecznie prowadzić kontroling marketingowy? O tym w artykule poniżej.

Marketer+ (kontroling marketingowy)

Artykuł ukazał się w numerze 3 (10) Marketer+

<