Kolejny SEMcamp dobiegł końca. Prelegenci dostarczyli nam ogromną dawkę wiedzy, więc postanowiłem zrobić krótkie podsumowanie :)
Spotkanie rozpoczął Mariusz Gąsiewski tematem dotyczącym powszechności narzędzia Google Analytics i braku jego praktycznego wykorzystania. Mariusz zwrócił uwagę na to, że należy rozpatrywać efektywność ruchu na podstawie segmentów i raportów niestandardowych, a nie na podstawie średnich, które tak naprawdę nic nam nie mówią.
Został poruszony również temat modyfikacji kodu śledzącego na potrzeby analizy realnego współczynnika odrzuceń oraz realnego czasu spędzonego na stronie. Pozwala to na trafną ocenę skuteczności prowadzonych działań reklamowych.
Mariusz zachęcił również do korzystania z raportów efektywności stron w witrynie oraz słów kluczowych, żeby ocenić, które strony i frazy generują najwięcej konwersji.
Druga prelekcja dotyczyła optymalizacji sklepu internetowego pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarce Google. Marcin Duraj poruszył wiele kwestii dotyczących optymalizacji witryn i mimo, że prezentacja trwała długo, czuliśmy lekki niedosyt wiedzy. Jakby nie patrzeć, temat pozycjonowania jest ciągle na czasie, zwłaszcza gdy dość często następują zmiany w algorytmie Google’a. Marcin mówił między innymi o znacznikach title, meta description, paginacji, przyjaznych URL-ach i zasadach ich tworzenia. Poruszone zostały kwestie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego, stosowania nagłówków H1-H6 oraz użyteczności witryn. Konkluzja prelekcji była oczywista – lepiej stawiać na jakość, a nie ilość, bo bardzo trudno jest wyjść z filtra nałożonego przez Google’a.
Trzecia prelekcja dotyczyła zastosowania Google+. Specjaliści zaprezentowali korzyści wynikające ze stosowania Google+ w działaniach reklamowych. +1 wyświetlane pod reklamami zwiększają CTR-y średnio o 5-10%. Ponadto częste postowanie na tablicy G+ powoduje, że mamy duże szanse wyświetlać się w prawym boksie na zapytanie brandowe, tak jak w przypadku Allegro:
Dowiedziałem się również, że do każdego postu mogę utworzyć raport echo, które pokazuje jak wiadomość jest rozpowszechniana dalej po sieci G+ i na których użytkownikach/stronach warto się skupić, jeśli pomagają w promocji naszych treści.
Kolejną prelekcję poprowadził Przemek Modrzewski i dotyczyła ona automatyzacji w Google AdWords. Poruszone zostały kwestie m.in. optymalizatora konwersji, ulepszonego CPC, automatycznego określania stawek, reguł automatycznych oraz optymalizatora w sieci reklamowej (DCO – Display Campaign Optimizer). Każde narzędzie zostało omówione pod kątem skuteczności w danym etapie trwania kampanii (na początku w fazie optymalizacji oraz pod dłuższym czasie, gdy kampania ma już swoją historię i jest dobrze zoptymalizowana).
Piąta prezentacja dotyczyła marketingu interakcyjnego. Jacek Wójcik omówił temat reagowania odbiorców na reklamy w Internecie. Często użytkownicy nie klikają w bannery reklamowe, ale mimo to kreacje te oddziałują na odbiorców, co potwierdzono w badaniach eyetrackingowych. Ciężko jest jednoznacznie zmierzyć efektywność kreacji bannerowych, ale niewątpliwie wpływają one na odbiorców, którzy nawet ich nie klikają.
Ostatnią prelekcję wygłosił ponownie Mariusz Gąsiewski. Tematyka obejmowała niestandardowe wykorzystanie wideo, gdzie kluczem do sukcesu materiału jest połączenie następujących elementów: simple, unexpected, concrete, credible, emotional, story. Wykorzystanie tych elementów zostało przedstawione w konkretnych przykładach, m.in.:
Materiałów filmowych było więcej i będą one dostępne w prezentacjach, które niedługo zostaną zamieszczone na stronie SEMcampu.
Cały SEMcamp oceniam bardzo dobrze. Tematyka była ciekawa i szkoda, że nie było więcej czasu, bo niektóre tematy można było jeszcze bardziej rozwinąć. Mam nadzieję, że w przyszłości niektóre tematy jeszcze powrócą w rozszerzonej wersji :)
2 komentarze
Bipop
22 stycznia 2013 at 00:36
Niestety nie mogłem przyjechać na ten SEMcamp, ale dzięki za fajne podsumowanie!
Bipop
22 stycznia 2013 at 00:36
Niestety nie mogłem przyjechać na ten SEMcamp, ale dzięki za fajne podsumowanie!