Blog

Czego się dziś nauczysz?

W ostatnim czasie pojawia się coraz więcej informacji na temat aktualizacji systemu operacyjnego iOS do wersji 17. Nowa aktualizacja ma na celu zwiększenie prywatności użytkowników poprzez ograniczenie informacji, które mogą być śledzone i gromadzone przez podmioty zewnętrzne, w szczególności poprzez parametry zapytań w adresach URL. Oznacza to, że niektóre mechanizmy śledzenia przestaną być skuteczne na urządzeniach z systemem iOS 17. Jednym z tych parametrów jest parametr autotagowania GCLID, używany w reklamach Google Ads. Zmiana ta spowoduje, że usunięty parametr nie przekaże informacji o kampanii do Google Analytics 4. Jak się przed tym zabezpieczyć? O tym poniżej. iOS 17 i zabezpieczenie kampanii przed utratą danych w GA4

Google Analytics 4 na dobre zagościł w naszym życiu, czy się nam to podoba czy nie. Jeśli korzystasz z tego narzędzia i prowadzisz kampanie Google Ads, zapewne masz połączone ze sobą oba narzędzia. Jeśli konto Google Ads zostało połączone z poziomu GA4 i na tym proces się zakończył, zapewne nie masz aktywnej opcji importu danych z GA4 do Google Ads. Poniżej pokażę Ci jak zrobić, by niektóre metryki z GA4 były widoczne w raportach Google Ads. Metryki z Google Analytics 4 w raportach Google Ads

W dzisiejszym wpisie chciałbym poruszyć temat Google Tag Managera, a konkretnie zagadnienia jakim jest grupa wyzwalaczy. Pokażę Ci, jak w praktyczny sposób możesz wykorzystać grupę wyzwalaczy do efektywniejszego mierzenia tego, czy użytkownik czyta Twoje wpisy na blogu lub wykonuje kilka różnych akcji podczas jednej wizyty w witrynie. Szczegóły poniżej. Grupa wyzwalaczy w Google Tag Managerze - praktyczne wykorzystanie

Jeśli prowadzisz kampanię video w Google Ads, zapewne chcesz wiedzieć, czy dany materiał jest chętnie oglądany oraz które jego elementy wzbudzają największe zainteresowanie. W systemie Google Ads znajdziesz sekcję z analityką materiałów video, która pozwoli znaleźć potrzebne informacje. Jeśli jeszcze o niej nie wiesz, poniżej znajdziesz mini poradnik na ten temat. Analityka materiałów video w Google Ads

W czerwcu 2023 Google rozpocznie wycofywanie części modeli atrybucyjnych, więc już teraz warto zmienić te ustawienia w konwersjach, ponieważ będzie się to wiązać z wahaniem raportowanych konwersji. Jeśli na koncie posiadasz wiele konwersji i nie chcesz tracić czasu na edytowanie każdej z nich, możesz to zrobić masowo za pomocą kilku kliknięć. Szczegóły poniżej :) Atrybucja oparta na danych - jak ją szybko wdrożyć w wielu konwersjach jednocześnie

Jeśli prowadzisz w Google Ads dynamiczną kampanię w wyszukiwarce (Dynamic Search Ads - DSA), zapewne zastanawia się jaki konkretnie nagłówek pojawia się w reklamie tego typu. Jest on tworzony automatycznie i nie mamy bezpośredniego wpływu na jego treść. Niemniej pewne możliwości jego optymalizacji mamy, o czym przeczytasz poniżej. Pokażę Ci również, gdzie sprawdzić konkretną treść takiego nagłówka. Dynamiczne reklamy w wyszukiwarce - jak sprawdzić wyświetlany nagłówek

W ostatnim czasie Google wprowadził ważną zmianę w kampaniach Discovery, która pozwala sprawdzić skuteczność poszczególnych elementów składowych reklamy, zwanych komponentami (zasobami). Dzięki temu można szybko sprawdzić czy dany tekst reklamy lub element graficzny jest często klikany i jak przekłada się to na konwersje. Jak sprawdzić te dane? O tym przeczytasz poniżej. Kampanie Discovery - jak sprawdzić skuteczność zasobów

<