Blog

Czego się dziś nauczysz?

Niedawno Google ogłosił, że inteligentne kampanie produktowe (Smart Shopping) zostaną przekształcone w kampanie Performance Max. Nowa wersja kampanii niestety nie daje dużych możliwości do analizy i zdajemy się w pełni na działanie automatu. W przypadku inteligentnych kampanii produktowych nadal możemy uzyskać trochę danych na temat miejsc wyświetlania reklam. Jak to zrobić? O tym poniżej. Smart Shopping - jak uzyskać więcej danych

Analiza danych w Google Ads może być ciężka, szczególnie gdy mamy wiele wierszy ze słowami kluczowymi, grupami reklam czy innymi elementami. Do tego dochodzą kolumny z liczbą kliknięć, wyświetleń, kosztami, liczbą konwersji, kosztem konwersji, wartością konwersji, utraconym udziałem w wyświetleniach itd. Jeśli dołożymy do tego segmenty danych oraz niestandardowe kolumny, wyjdzie nam potężna tabela. Oczywiście da się to przeanalizować, ale może to zająć trochę czasu, aby znaleźć i zinterpretować odpowiednie dane. W Excelu pomocne jest formatowanie warunkowe, które koloruje komórki według ustawionych reguł. Byłoby to bardzo pomocne w panelu Google Ads. Na szczęście z pomocą przychodzi narzędzie Da Vinci Tools. Sposób na łatwiejszą analizę danych w Google Ads - Da Vinci Tools

<