Jeśli prowadzisz w Google Ads dynamiczną kampanię w wyszukiwarce (Dynamic Search Ads – DSA), zapewne zastanawia się jaki konkretnie nagłówek pojawia się w reklamie tego typu. Jest on tworzony automatycznie i nie mamy bezpośredniego wpływu na jego treść. Niemniej pewne możliwości jego optymalizacji mamy, o czym przeczytasz poniżej. Pokażę Ci również, gdzie sprawdzić konkretną treść takiego nagłówka.
Na początek kilka słów o tym, w jaki sposób tworzony jest nagłówek w reklamie dynamicznej. Google posiada technologię indeksowania stron internetowych, która może użyć treści z witryny reklamodawcy jako nagłówka reklamy dynamicznej. Tekst, który pobierany jest z witryny reklamodawcy może zostać lekko zmieniony, aby nie naruszał zasad Google (np. zmiana wielkości liter lub usunięcie znaków, które nie są obsługiwane). Ponadto Google nie gwarantuje, który konkretnie nagłówek zostanie wyświetlany w danej reklamie.
Co z największym prawdopodobieństwem może wyświetlić się jako nagłówek reklamy dynamicznej w Google Ads? Najczęściej są to tytuły podstron w witrynie lub nagłówki. Google sugeruje również, aby nie ich długość wynosiła maksymalnie 60 lub 90 znaków.
Jak sprawdzić wyświetlany nagłówek
Przejdźmy teraz do najważniejszej kwestii – jak sprawdzić treść wyświetlanego nagłówku w dynamicznej reklamie w wyszukiwarce. Niestety Google trochę ukrył te dane, o czym przekonasz się poniżej i nie każdy wie, że można to sprawdzić. Przejdź do sekcji CELE REKLAM DYNAMICZNYCH, a następnie WYSZUKIWANE HASŁA. Bardzo łatwo pominąć tą zakładkę, bo jesteśmy przyzwyczajeni, że wyszukiwane hasła z kampanii w wyszukiwarce znajdują się w sekcji SŁOWA KLUCZOWE. Jednak w wyszukiwanych hasłach z poziomu celów reklam dynamicznych znajdziemy kolumnę z nagłówkiem reklamy :) Wygląda to następująco:
Jak widzisz obok wyszukiwanego hasła znajduje się pełna nazwa nagłówka, który pojawia się w reklamie. Do raportu możesz dodać także kolumnę z docelowym adresem URL, aby szybko sprawdzić jak wygląda strona docelowa, na którą kierujesz reklamę i gdzie znajduje się treść, którą Google używa w nagłówku.
Dostosowanie nagłówka w reklamie dynamicznej
Niestety w prosty i szybki sposób nie da się tego zrobić, ponieważ kluczowa jest treść strony internetowej. Na podstawie powyższego raportu możesz sprawdzić, które nagłówki wyświetlają się niepoprawnie. Jeśli chcesz to zmienić, trzeba będzie zmienić tytuł lub nagłówek na danej podstronie w witrynie. Czy warto? Jeśli inwestujesz w pozycjonowanie, takie zmiany mogą mieć wpływ na widoczność danej podstrony w wynikach organicznych, więc warto to dokładnie przemyśleć.
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |