Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (15.12.2022 – 28.12.2022).
✔️ Problem z feedami w Google Merchant Center (21.12.2022)
Co się dzieje?
Od 21.12.2022 w Google Merchant Center występuje problem z feedami, ale Google nie podaje jeszcze szczegółów na ten temat.
Jeśli macie ostatnio problem w tej kwestii, to prawdopodobnie jest to problem techniczny po stronie Google.
⇒ Źródło: https://merchants.google.com/status/incidents/hCP1FyspiEa53cThP5UC
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących sprzedaży masek N95 (21.12.2022)
Co się zmienia?
Wraz z rozwojem sytuacji związanej z COVID-19 w reklamach produktowych i bezpłatnych informacjach dopuszczono więcej typów masek. Wcześniej zatwierdzone oferty masek N95 były wystawiane bezpośrednio przez Project N95 w imieniu sprzedawców N95.
Od 21 grudnia 2022 r. zatwierdzeni sprzedawcy mogą wystawiać lub reklamować maski N95 bezpośrednio klientom w reklamach produktowych i bezpłatnych informacjach.
W Stanach Zjednoczonych projekt N95 nadal będzie wymagał zatwierdzenia ofert masek N95 na aukcję. Po zatwierdzeniu ofert masek N95 zatwierdzeni sprzedawcy mogą sami wyświetlać te oferty w Merchant Center.
Co więcej?
Oferty masek sąsiadujących z N95 (KN95, FFP2 i KF94) pozostają nienaruszone. Oferty sąsiednich masek N95 nadal wymagają zatwierdzenia przez LegitScript.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/12995636
✔️ Aktualizacja wymagań związanych z zasadami reklamowymi Google Ads (20.12.2022)
Co się zmienia?
21.02.2023 r. Google zaktualizuje sekcję „Informacje o naszych zasadach” i doda do niej fragment:
„Wymagamy od reklamodawców, aby nie promowali treści ani nie podejmowali działań, które mogłyby narazić na szkodę naszych użytkowników, pracowników lub ekosystem Google Ads. Jeśli zauważymy takie treści lub działania, możemy zastosować odpowiednie środki, w tym ograniczyć lub zablokować wyświetlanie Twoim reklam lub zawiesić Twoje konto.”
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/13041699
✔️ Łatwiejszy podgląd kombinacji komponentów w elastycznych reklamach displayowych (19.12.2022)
Co nowego?
Tworząc elastyczną reklamę displayową można teraz szybko sprawdzić podgląd reklam z konkretnymi komponentami.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Możliwość edycji progu płatności (19.12.2022)
Co nowego?
Na kontach Google Ads w ustawieniach płatności pojawiła się możliwość zmiany progu płatności, aby zmniejszyć częstotliwość obciążeń.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Nowy wygląd Google Merchant Center (15.12.2022)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Merchant Center pojawił się nowy, odświeżony wygląd.
✔️ Kredyty reklamowe z poziomu Google Analytics (15.12.2022)
Co nowego?
Google Analytics zapewnia teraz użytkownikom Google Ads jednorazowy kredyt na reklamę, który pomoże im dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów za pomocą danych Google Analytics.
Nowa rekomendacja pojawi się u góry raportu Podsumowanie reklam lub w sekcji Statystyki i rekomendacje na stronie głównej odpowiednich kont Google Analytics.
⇒ Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/9164320