Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (29.12.2022 – 11.01.2023)

11 stycznia 20232

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (29.12.2022 – 11.01.2023).

Nowości i zmiany w Google Ads (29.12.2022 – 11.01.2023)

✔️ Reklamy usług lokalnych dostępne dla dentystów (09.01.2023)

Co nowego?

W zeszłym tygodniu Google zaktualizował swoje centrum pomocy, dodając nową branżę: Dentyści. Tym samym grupa ta może się reklamować w ramach reklam usług lokalnych.
Opcja dostępna tylko w USA.

Reklamy usług lokalnych dostępne dla dentystów
⇒ Źródło: https://searchengineland.com/google-local-service-ads-are-now-available-for-dentists-391175

✔️ Zmiany w Google Partners Rewards (09.01.2023)

Co się zmienia?

Postęp w realizacji celu „Zdobądź więcej klientów” zmienił się 1 stycznia. Do realizacji celu „Zdobądź więcej klientów” będą zaliczane wyłącznie wydatki od nowych reklamodawców w Google Ads. Oznacza to, że kwalifikujący się reklamodawcy to ci, którzy aktywowali konto Google Ads po raz pierwszy lub wznowili aktywność na koncie po 182 dniach jej braku.

Konta nowych reklamodawców będą skanowane przez maksymalnie 21 dni po pierwszym wydatku, aby Google miał pewność, że spełniają one wymagania. Gdy konta zostaną sprawdzone i zakwalifikowane do udziału, pojawią się one w panelu programu Rewards.

Co więcej?

Gdy reklamodawca zdobędzie więcej punktów za każdy osiągnięty cel, uzyska dostęp do lepszych raportów, dzięki którym dowie się, które nowe konta przyczyniają się do realizacji celu.

Pojawiła się również ramka z analizą porównawczą (screen).

Zmiany w Google Partners Rewards

⇒ Źródło: https://partnersrewards.withgoogle.com

✔️ Zoptymalizowane kierowanie możliwe do wyłączenia po dodaniu metod kierowania reklam (07.01.2023)

Co się zmienia?

Podczas tworzenia kampanii w sieci reklamowej trzeba najpierw dodać konkretne kierowanie, aby pojawiła się możliwość wyłączenia kierowania zoptymalizowanego. Jeśli nie dodamy żadnego kierowania Google automatycznie zostawi włączoną opcję kierowania zoptymalizowanego.

Zoptymalizowane kierowanie możliwe do wyłączenia po dodaniu metod kierowania reklam

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Zmiany w działaniu automatycznie stosowanej rekomendacji „usuń zbędne słowa kluczowe” (05.01.2023)

Co się zmienia?

Od 19 stycznia Google dostosuje działanie automatycznie stosowanej rekomendacji „usuń zbędne słowa kluczowe”.

Reklamodawcy zgodzili się na tę rekomendację, umożliwiając Google usunięcie słów kluczowych o tym samym typie dopasowania, które są wyświetlane dla tych samych zapytań w grupie reklam, w celu zwalczania nadmiarowości.

Nowa zmiana wprowadzana u reklamodawców, którzy ją zastosowali, spowoduje zmianę definicji rekomendacji na typy dopasowania krzyżowego – usunięcie typów dopasowania do wyrażenia/ścisłego na rzecz słowa kluczowego w dopasowaniu przybliżonym w grupie reklam.

Jeśli macie włączoną wspomnianą wyżej autorekomendację, warto się mocno zastanowić, czy jej nie wstrzymać.

Zmiany w działaniu automatycznie stosowanej rekomendacji "usuń zbędne słowa kluczowe"

⇒ Źródło: https://searchengineland.com/reassess-google-ads-recommendations-391025

✔️ Nowy typ reklam w kampaniach inteligentnych (04.01.2023)

Co nowego?

Wraz z wygaśnięciem rozszerzonych reklam tekstowych kampanie inteligentne mogą teraz zawierać również elastyczne reklamy w wyszukiwarce.

Podobnie jak reklamy w wyszukiwarce, inteligentne reklamy w wyszukiwarce mogą zawierać maksymalnie 15 nagłówków i 4 opisy, ale nie możemy jeszcze przypiąć pozycji żadnego z nich.

Google Ads automatycznie testuje różne kombinacje komponentów.

Co więcej?

Można utworzyć maksymalnie 3 reklamy tego typu w jednej kampanii.

Nowy typ reklam w kampaniach inteligentnych

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/himani-gaur-5aa268a4_ppc-paidsearch-ppcadvertising-activity-7016020785223897089-YpOa

✔️ Brak możliwości ustawienia dynamicznych reklam w wyszukiwarce w kreatorze kampanii (30.12.2022)

Co się zmienia?

Google testuje nową wersję kreatora kampanii, w której nie ma możliwości utworzenia dynamicznych reklam w wyszukiwarce. Informacja została potwierdzona przez Google.
Aby utworzyć dynamiczne reklamy w wyszukiwarce DSA, należy utworzyć kampanię bez słów kluczowych, a następnie w ustawieniach kampanii włączyć funkcję reklam DSA i dodać odpowiednią grupę reklam.

Brak możliwości ustawienia dynamicznych reklam w wyszukiwarce w kreatorze kampanii

 

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-dynamic-search-ads-experimental-flow-34637.html

✔️ Historia cen w Google Zakupy (29.12.2022)

Co nowego?

Google testuje wykres historii cen w interfejsie Google Zakupy.

Historia cen w Google Zakupy

⇒ Źródło: https://twitter.com/SaadAlikhan1994/status/1607819734199795713

 

 

2 komentarze

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds