Tips&TricksYouTube AdsKampanie wideo zachęcające do działania – jak wykluczyć partnerów wideo w sieci reklamowej

25 stycznia 20234

Tworząc kampanię wideo zachęcają do działania (Video Action Campaign) musisz wybrać wszystkie możliwe sieci, w których będą wyświetlać się Twoje reklamy wideo. Są to wyniki wyszukiwania YouTube, filmy w YouTube oraz sieć partnerów wideo w sieci reklamowej. Ta ostatnia opcja oznacza, że reklamy wideo w kampanii tego typu będą pojawiać się również na stronach partnerów wideo. Jak ich wykluczyć, aby zawęzić kierowanie? O tym przeczytasz poniżej.

Kampanie wideo zachęcające do działania - jak wykluczyć partnerów wideo w sieci reklamowej

Dlaczego możesz chcieć wykluczyć partnerów wideo w sieci reklamowej? Głównym powodem takiej decyzji może być niska jakość ruchu pozyskiwanego w witryn w sieci reklamowej. Nie brakuje przypadków wyklikiwania reklam, aby wydawcy mogli na tym więcej zarobić. Google w teorii takie kliknięcia odfiltrowuje, ale praktyka pokazuje, że niestety problem nadal występuje.

O ile w zwykłej kampanii wideo w każdej chwili możesz odznaczyć partnerów wideo w sieci reklamowej, o tyle w kampanii zachęcającej do działania (Video Action Campaign) już takiej możliwości nie ma i wygląda to następująco:

Kampanie wideo zachęcające do działania - jak wykluczyć partnerów wideo w sieci reklamowej

Jak zatem wykluczyć partnerów wideo w sieci reklamowej? Przejdź do sekcji TREŚĆ, a następnie WYKLUCZENIA i z górnej rozwijanej listy wybierz WYKLUCZENIA MIEJSC DOCELOWYCH. Następnie kliknij w niebieską ikonkę z ołówkiem.

Kampanie wideo zachęcające do działania - jak wykluczyć partnerów wideo w sieci reklamowej

Przejdziesz do panelu z wykluczaniem miejsc docelowych. Kliknij w zakładkę WPISZ i dodaj googleadsense_without_youtube.com jako miejsce docelowe, po czym kliknij DODAJ 1 MIEJSCE DOCELOWE.

Kampanie wideo zachęcające do działania - jak wykluczyć partnerów wideo w sieci reklamowej

Na końcu pozostaje zapisanie zmian.

Od teraz Twoje reklamy nie będą się pojawiać na stronach w sieci reklamowej, które zawierają materiały wideo, a sama kampania będzie wyświetlać się tylko w aplikacji YouTube oraz na stronie YouTube.com.

 

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

4 komentarze

  • Łukasz Kalbarczyk

    27 stycznia 2023 at 09:06

    Panie, jesteś skarbnicą wiedzy – przynajmniej dla mnie, te wykluczenie to coś czego szukałem. Dziękuję.

    Reply

  • Agnieszka

    14 czerwca 2023 at 11:55

    Chciałam podpytać czy spotkałeś się z sytuacjami, że włączenie sieci partnerów wideo dało pozytywny efekt? Czy warto to testować jeżeli było wyłączone na samym początku? :)

    Reply

    • Marcin Wsół

      15 czerwca 2023 at 09:08

      Póki co nie :) zawsze ruch był marnowany, ale pewnie są branże, w których się to sprawdza. Testować zawsze warto, bo być może będzie to skuteczne w danym przypadku :)

      Reply

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds