Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (12.01.2023 – 25.01.2023).
✔️ Google zachęca reklamodawców do współpracy z agencjami (24.01.2023)
Co się zmienia?
Wraz z masowymi zwolnieniami w Google reklamodawcy są zachęcani do bezpośredniej współpracy z zewnętrznymi sprzedawcami, takimi jak agencje, w celu zmniejszenia kosztów ogólnych związanych z usługami reklamowymi.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-advertisers-agencies-third-party-resellers-34781.html
✔️ Łatwiejsze zarządzanie szczegółami płatności (19.01.2023)
Co się zmienia?
Google zaktualizował sposób działania uprawnień do płatności. Teraz każdy z uprawnieniami administratora lub edycji w niektórych usługach Google, takich jak Google Ads, może wprowadzać zmiany w informacjach o płatnościach takich jak data ważności karty kredytowej lub adres rozliczeniowy.
Jak było wcześniej?
Przed aktualizacją osoby z uprawnieniami administratora lub edycji musiały złożyć osobną prośbę o edycję informacji o płatności.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Google zachęca do utworzenia eksperymentu z dopasowaniem przybliżonym (19.01.2023)
Co nowego?
Po odrzuceniu rekomendacji związanej z dodaniem słów kluczowych w dopasowaniu przybliżonym, Google wyświetla informację zachęcającą do utworzenia eksperymentu, by przetestować działania tego typu dopasowania.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7021875227659788288
✔️ Eksperymenty Performance Max (18.01.2023)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads pojawiała się możliwość ustawienia eksperymentów dla kampanii Performance Max.
Do wyboru są 2 typy eksperymentu:
– wpływ kampanii na wyniki konta
– test kampanii Performance Max w porównaniu do standardowej kampanii produktowej
⇒ Źródło: https://www.facebook.com/groups/1285177435562213/posts/1366857970727492/
✔️ Nowy wygląd reklam hoteli (18.01.2023)
Co nowego?
Na urządzeniach mobilnych pojawiły się reklamy hotelu w nowej formie, która przypomina reklamy produktowe.
⇒ Źródło: Google
✔️ Nowy rozmiar obrazu w elastycznych reklamach displayowych (17.01.2023)
Co nowego?
W elastycznych reklamach displayowych (RDA) pojawił się nowy obsługiwany rozmiar obrazu:
9:16600 × 1067 (rozmiary minimalne: 600 × 1067, maksymalny rozmiar pliku: 5120 KB)
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Szybkie pobieranie komponentów z Dysku Google (17.01.2023)
Co nowego?
Komponenty kampanii można teraz kopiować z Dysku Google bezpośrednio do Google Ads.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Google Merchant Center Next (17.01.2023)
Co nowego?
Google powoli wprowadza nową, uproszczoną wersję Google Merchant Center. Brakuje w niej niektórych funkcjonalności, ale nadal pozostaje możliwość powrotu do wersji klasycznej.
Dokumentację dot. nowej wersji GMC można znaleźć tutaj – https://support.google.com/merchants/topic/12164779
✔️ Shipping improvements – nowa zakładka w Google Merchant Center (12.01.2023)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Merchant Center w sekcji AUTOMATYCZNE POPRAWKI pojawiła się nowa zakładka SHIPPING IMPROVEMENTS.
Jak to działa?
Po włączeniu opcji Google może automatycznie dostosować czas dostawy w oparciu o adres dostawy, czas wysyłki, dni robocze oraz dane o śledzeniu przesyłki.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7019322470675435521