KonwersjeRaportowaniePłatności za konwersje – na co zwrócić uwagę

10 sierpnia 20220

Płatności za konwersje zostały wprowadzone w systemie Google Ads pod koniec 2018 roku, więc nie jest to już nowość. Dlaczego zatem ten model rozliczeń nie jest tak często stosowany? Czy jest on lepszy niż płatności za kliknięcia połączone ze strategią inteligentnego ustalania stawek? I wreszcie, czy warto korzystać z płatności za konwersje oraz co warto wiedzieć zanim z tego skorzystamy. O tym w artykule poniżej.

Płatności za konwersje - na co zwrócić uwagę

Bolączką każdego reklamodawcy jest płacenie za kliknięcia, które nie konwertują. Dlaczego więc nie skorzystać z płatności za konwersje, gdzie płacimy tylko za wcześniej zdefiniowaną akcję, np. wypełnienie formularza. Powodów jest kilka, ale o tym w dalszej części wpisu.

Płatności za konwersje – wymagania

Na początek kilka słów o wymaganiach. Aby skorzystać z tego modelu rozliczeń, należy wygenerować nie mniej niż 100 konwersji w ciągu ostatnich 30 dni. Konwersje z kolei muszą następować w okresie czasu nie dłuższym niż 7 dni od momentu kliknięcia w reklamę. Pamiętajmy również, że płatności za konwersje dostępne są tylko w kampaniach w sieci reklamowej.

Co w sytuacji, gdy spełniasz powyższe wymagania, ale opcja nadal nie jest dostępna? Google zastrzega sobie prawo do wstrzymania tej funkcji na danym koncie z tzw. nieujawnionych powodów. W takiej sytuacji na koncie wyświetli się komunikat „Twoje konto nie kwalifikuje się do płatności za konwersje”.

Płatności za konwersje – jak ustawić

W ustawieniach kampanii, w sekcji OKREŚLANIE STAWEK wybierz automatyczną maksymalizację liczby konwersji, wpisz docelowy CPA oraz ustaw płatność za konwersje. Poniżej znajdziesz grafikę z poprawnymi ustawieniami.

Płatności za konwersje - na co uważać i na co zwrócić uwagę

Zastanów się, ile jesteś w stanie zapłacić za pozyskanie konwersji i na tej podstawie ustaw wartość w polu DOCELOWY CPA. Na tej bazie system będzie naliczać koszty w kampanii.

Płatności za konwersje, a budżet dzienny

Tutaj pojawia się bardzo ważna kwestia, o której należy pamiętać korzystając z tego modelu rozliczeń. Prowadząc kampanie Google Ads, zapewne wiesz, że system może zwiększyć budżet dzienny o 100%. Zdarzają się również sytuację, że budżet dzienny zostanie zwiększony kilkukrotnie, a reklamodawca nie zostaje za tą nadwyżkę obciążony (pisałem o tym tutaj). Istnieje jednak sytuacja, w której system może wydać więcej niż 200% budżetu dziennego i reklamodawca będzie musiał za to zapłacić. Mowa oczywiście o rozliczeniu w postaci płatności za konwersje.

Jak to działa? W przypadku płatności za konwersje wymagany jest bardziej elastyczny budżet, ponieważ liczba konwersji w danym dniu jest bardziej zmienna niż liczba kliknięć. Wyjaśnię to na przykładzie. Załóżmy, że w kampanii w sieci reklamowej mamy ustawiony budżet dzienny na poziomie 100zł oraz docelowy CPA na poziomie 80zł (tyle jesteśmy skłonni płacić za każdą pozyskaną konwersję). W ciągu dnia kampania wygenerowała 4 konwersje, co powoduje naliczenie kosztu w wysokości 320zł (4 x 80zł). Tym samym budżet dzienny zostaje przekroczony ponad 3-krotnie, a reklamodawca będzie musiał za to zapłacić.

Płatności za konwersje - na co uważać i na co zwrócić uwagę - przykład

W skali miesiąca system nie wyda więcej niż 30,4-krotność budżetu dziennego, czyli dokładnie tak jak w standardowych kampaniach. Niemniej warto pamiętać, że w przypadku większych wahań liczby konwersji może się to skończyć tak, że ostatnie dni miesiąca nie będą generować żadnego ruchu z powodu braku budżetu, który był obliczany w skali miesiąca i już się wyczerpał.

Płatności za konwersje – na co uważać

Ostatnią kwestią jaką chciałbym poruszyć są ustawienia konwersji, a dokładnie sekcja LICZBA.

Płatności za konwersje - na co uważać i na co zwrócić uwagę - sekcja liczba

Jeśli zależy Ci na zliczaniu tylko unikalnych konwersji, wybierz opcję JEDNA. Z kolei jeśli chcesz mierzyć wszystkie konwersje dokonane przez tego samego użytkownika, wybierz opcję KAŻDA.

Wyjaśnię to na przykładzie. Na stronie internetowej mamy 3 formularze kontaktowe (każdy pod inny rodzaj usług w ofercie). Mierzymy liczbę przesłanych formularzy jako konwersję w Google Ads. Jeśli użytkownik wyśle do nas 2 formularze podczas jednej wizyty, w Google Ads zobaczymy 1 konwersję (jeśli wybrana jest opcja JEDNA) lub 2 konwersje (jeśli wybrana jest opcja KAŻDA). Jest to bardzo istotne, ponieważ w przypadku modelu płatności za konwersje płacimy za każdą dokonaną konwersję, więc może się zdarzyć tak, że podczas jednej wizyty użytkownika zrealizuje on 3 konwersje i zapłacimy za nią potrójnie. Dlatego w przypadku płatności za konwersje warto wybrać opcję JEDNA, aby płacić tylko za unikalne konwersje.

Podsumowanie

Opcja płatności za konwersje brzmi idealnie, ale w praktyce powoduje, że ruch generowany przez taką kampanię jest znacznie mniejszy niż w przypadku płatności za kliknięcia, więc nie zawsze się opłaca korzystać z tego modelu rozliczeń. Jeśli w Twojej branży proces decyzyjny potencjalnego klienta jest bardziej skomplikowany i wymaga wielokrotnego odwiedzenia witryny, może się okazać, że płatności za kliknięcia w połączeniu ze strategią automatycznego określania stawek okażą się efektywniejsze.

Jak to wygląda u Ciebie? Jeśli testowałeś/aś płatności za konwersje, daj znać w komentarzu, jakie masz przemyślenia na ten temat :)

 

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

 

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds