Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (28.07.2022 – 10.08.2022)

10 sierpnia 20220

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (28.07.2022 – 10.08.2022).

Nowości i zmiany w Google Ads (28.07.2022 – 10.08.2022)

✔️ Automatyczne grupowanie słów kluczowych w planerze słów kluczowych (05.08.2022)

Co nowego?
W planerze słów kluczowych pojawiła się opcja grupowania słów kluczowych. Opcja nie jest jeszcze dostępna na wszystkich kontach Google Ads.
Funkcja dodaje możliwość korzystania z automatycznego systemu uczenia maszynowego, w którym Google sugeruje, które grupy reklam są najlepsze dla słów kluczowych, zamiast robić to ręcznie.

Nadal istnieje możliwość ręcznego dodawania słów kluczowych.

Automatyczne grupowanie słów kluczowych w planerze słów kluczowych

⇒ Źródło: https://searchengineland.com/google-keyword-planner-gets-a-new-feature-386984

✔️ Opóźnienie w raportowaniu danych w Google Ads (05.08.2022)

Co się stało?
W dniach 2022-08-03 23:30 i 2022-08-05 20:27 czasu UTC wystąpiły opóźnienia w raportowaniu danych o udziale w wyświetleniach i statystykach aukcji dla kampanii w sieci wyszukiwania.

Problem został już rozwiązany.

Opóźnienie w raportowaniu danych w Google Ads

⇒ Źródło: https://ads.google.com/status/publisher/incidents/5jM7yvJT1VwGfoAtjmQG

✔️ Nowe funkcje w kampaniach Discovery (04.08.2022)

Co nowego?
W kampaniach Discovery pojawiają się nowe funkcje:

1. Nowy wygląd reklam
Google pracuje nad zwiększeniem możliwości przeglądania reklam na kartach Społeczności i Promocje w Gmailu, dodając bogatsze szczegóły, takie jak zdjęcia produktów i ceny.

Nowe funkcje w kampaniach Discovery
2. Wskazówki dotyczące kreacji i kampanii
Podczas tworzenia reklamy reklamodawca zobaczy teraz bardziej szczegółowe wskazówki dotyczące zasobów, takie jak monity o dodaniu większej liczby grafik w innych wymiarach lub niepowtarzalnych nagłówków. Od teraz można również dodawać zasoby graficzne z nakładkami tekstowymi, które pomogą wyświetlać wyraźniejsze wezwania do działania.

3. Wynik optymalizacji i skuteczność reklamy
Reklamy Discovery oferują teraz więcej statystyk kampanii:
– wynik optymalizacji (optimization score)
– skuteczność reklamy (ad strength)

4. Statystyki odbiorców i narzędzia ułatwiające skalowanie
Od teraz można korzystać ze strony Statystyki, aby sprawdzić, które segmenty odbiorców mają największy wpływ na reklamodawcę.
Można również użyć narzędzia do tworzenia odbiorców, aby utworzyć i ponownie wykorzystać strategię dotyczącą odbiorców w różnych kampaniach.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12414324?dark=0

✔️ Uproszczenie pomiaru za pomocą tagu Google (02.08.2022)

Co nowego?
Google ulepsza obsługę tagowania za pomocą nowego tagu Google – pojedynczego tagu wielokrotnego użytku, który jest oparty na istniejących implementacjach gtag.js.
W przypadku reklamodawców korzystających z Menedżera tagów Google (GTM) nie zaobserwują oni żadnych zmian w obecnej konfiguracji.

Scentralizowane tagowanie całej witryny
Reklamodawcy z wieloma wystąpieniami tagu gtag.js mogą teraz łączyć te tagi i centralnie zarządzać ich ustawieniami w Google Ads i Google Analytics.

Co więcej?
W nadchodzących miesiącach będzie można również użyć istniejącej instalacji tagu Google podczas konfigurowania innego produktu lub konta Google albo tworzenia nowych działań powodujących konwersję, zamiast za każdym razem konfigurować dodatkowy kod.
Google uprościł złożone przepływy pracy, aby zapewnić prostą i szybką konfigurację, która działa w Google Ads i Google Analytics w interfejsach usług.

Uproszczenie pomiaru za pomocą tagu Google

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/simplify-measurement-with-google-tag/

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds