AudytOptymalizacjaRaportowanieNowy zestaw kolumn w raportach – konfiguracja

24 sierpnia 20220

Ostatnio na kontach Google Ads pojawił się nowy zestaw kolumn, które można dodać do raportów. Google oficjalnie o tym nie wspominał, więc zmiana zaszła w prawie niezauważalny sposób. W tym wpisie chciałbym poszerzyć ten temat i pokazać dlaczego nowe kolumny mogą być bardzo pomocne. Szczegóły poniżej.

Nowy zestaw kolumn w raportach - konfiguracja

Aby znaleźć nowy zestaw kolumn, przejdź na poziom kampanii lub grupy reklam, a następnie kliknij ikonkę KOLUMNY, która znajduje się pomiędzy wykresem a tabelą z danymi. Wybierz opcję MODYFIKUJ KOLUMNY, a następnie rozwiń sekcję KONFIGURACJA.

Nowy zestaw kolumn w raportach - konfiguracja

Znajdziesz tutaj 10 nowych metryk, które można dodać w postaci kolumn

– liczba odrzuconych słów kluczowych
– liczba odpowiednich elastycznych reklam w wyszukiwarce
– szczegóły skuteczności elastycznych reklam w wyszukiwarce
– liczba odpowiednich linków do podstron (w starszej wersji)
– liczba odpowiednich linków do podstron (uaktualnionych)
– liczba odpowiednich obrazów
– liczba odpowiednich słów kluczowych
– liczba odrzuconych reklam
– liczba odpowiednich grup reklam (dostępna tylko na poziomie kampanii)
– liczba odpowiednich reklam

Zapisanie nowego zestawu kolumn

W tym miejscu warto dodać kolumny, które nas interesują i zapisać je jako zestaw kolumn, aby następnie móc szybko dodać je do raportu. Aby to zrobić zaznacz wszystkie metryki z sekcji KONFIGURACJA, a następnie kliknij ZAPISZ ZESTAW KOLUMN, wpisz ich nazwę i kliknij ZAPISZ I ZASTOSUJ.

Nowy zestaw kolumn w raportach - konfiguracja - zapisywanie zestawu kolumn

Zapisany zestaw kolumn będzie widoczny po kliknięciu w przycisk KOLUMNY:

Nowy zestaw kolumn w raportach - konfiguracja - zapisany zestaw kolumn

Kolumny w sekcji KONFIGURACJA

Przejdźmy zatem do opisu poszczególnych kolumn, aby lepiej zobrazować, co w nich znajdziemy.

Liczba odrzuconych słów kluczowych i liczba odpowiednich słów kluczowych

Te dwie metryki najlepiej analizować w połączeniu ze sobą. Pierwsza zawiera informację o liczbie słów kluczowych, które nie będą powodować wyświetlania reklam (w teorii). W praktyce kolumna ta informuje o liczbie słów kluczowych, które mają stan NIEODPOWIEDNIA, a do nich wliczają się również frazy ze stanem MAŁA LICZBA WYSZUKIWAŃ, które w rzeczywistości mogą powodować wyświetlanie reklam. Warto mieć to na uwadze.

Druga kolumna informuje nas o liczbie słów kluczowych ze stanem ODPOWIEDNIA.

Liczba odrzuconych słów kluczowych i liczba odpowiednich słów kluczowych

Jak widzisz na obrazku powyżej, wartości liczbowe w kolumnach mają postać hiperłączy. Jeśli w nie klikniesz, przejdziesz do raportu słów kluczowych z automatycznie dodanym filtrem dot. stanu tych słów kluczowych (NIEODPOWIEDNIA i ODPOWIEDNIA).

Liczba odrzuconych reklam i liczba odpowiednich reklam

Analogicznie jak w poprzednim przykładzie znajdziemy tutaj informację o odrzuconych (stan ODRZUCONO) i zaakceptowanych reklamach (stan ODPOWIEDNIA). Dzięki temu w szybki sposób możesz znaleźć kampanie i grupy reklam, które zawierają reklamy wymagające poprawy.

Liczba odrzuconych reklam i liczba odpowiednich reklam

Tutaj również po kliknięciu w wartość liczbową w kolumnie przejdziesz do raportu z automatycznie ustawionym filtrem.

Liczba odpowiednich linków do podstron (w starszej wersji) i liczba odpowiednich linków do podstron (uaktualnionych)

Kolejne dwie metryki, które warto analizować jednocześnie. W ostatnich miesiącach nastąpiła zmiana rozszerzeń reklam i obecnie na koncie funkcjonują dwa pojęcia: linki do podstron w starszej wersji oraz linki do podstron uaktualnione. Dzięki nowym metrykom w szybki sposób sprawdzisz, w której kampanii lub grupie reklam nadal stosujesz stare wersje tych rozszerzeń. To z kolei pozwoli dodać nowe wersje, które można wstrzymywać i aktywować, co nie było możliwe w wersji starej.

Liczba odpowiednich linków do podstron (w starszej wersji) i liczba odpowiednich linków do podstron (uaktualnionych)

Liczba odpowiednich grup reklam 

Ta metryka pokazuje informację o liczbie grup reklam, które mają  stan ODPOWIEDNIA. Kliknięcie w wartość liczbową również przeniesie Cię do konkretnego raportu z włączonym filtrem.

Liczba odpowiednich grup reklam 

 

Liczba odpowiednich obrazów

Metryka informuje o liczbie obrazów, które zostały zatwierdzone jako rozszerzenia graficzne reklam. Tutaj również możesz kliknąć w wartość liczbową, aby przejść do raportu rozszerzeń graficznych.

Liczba odpowiednich obrazów

Liczba odpowiednich elastycznych reklam w wyszukiwarce i szczegóły skuteczności elastycznych reklam w wyszukiwarce

Ostatnie dwie metryki dotyczą elastycznych reklam w wyszukiwarce (RSA), więc również warto je analizować razem. Pierwsza z nich informuje o liczbie reklam RSA (stan ODPOWIEDNIA) w kampanii lub grupie reklam.

Druga metryka jest bardzo użyteczna, ponieważ w szybki sposób pokazuje ocenę skuteczności elementów składowych reklam RSA. Jeśli znajdziesz tam elementy ze statusem OCZEKUJĄCE lub NISKA, to wiesz, że warto przejrzeć zasoby tekstowe i je poprawić (jeśli jest to zasadne).

Liczba odpowiednich elastycznych reklam w wyszukiwarce i szczegóły skuteczności elastycznych reklam w wyszukiwarce

Wszystkie wartości liczbowe są klikalne, więc możesz szybko przejść do wybranego raportu.

Podsumowanie

Dlaczego postanowiłem napisać oddzielny wpis o nowym zestawie kolumn? Według mnie kolumny te są bardzo użyteczne i osobiście liczę, że pojawią się nowe, w tym te dotyczące stanu pozostałych rozszerzeń reklam (np. objaśnień czy informacji w witrynie). Do tego jest to świetny sposób na szybkie znalezienie braków w kampanii. Na pewno skorzystają z tego również osoby, które przeprowadzają audyty kont Google Ads :)

 

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

 

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds