Ostatnio na kontach Google Ads pojawił się nowy zestaw kolumn, które można dodać do raportów. Google oficjalnie o tym nie wspominał, więc zmiana zaszła w prawie niezauważalny sposób. W tym wpisie chciałbym poszerzyć ten temat i pokazać dlaczego nowe kolumny mogą być bardzo pomocne. Szczegóły poniżej.
Aby znaleźć nowy zestaw kolumn, przejdź na poziom kampanii lub grupy reklam, a następnie kliknij ikonkę KOLUMNY, która znajduje się pomiędzy wykresem a tabelą z danymi. Wybierz opcję MODYFIKUJ KOLUMNY, a następnie rozwiń sekcję KONFIGURACJA.
Znajdziesz tutaj 10 nowych metryk, które można dodać w postaci kolumn
– liczba odrzuconych słów kluczowych
– liczba odpowiednich elastycznych reklam w wyszukiwarce
– szczegóły skuteczności elastycznych reklam w wyszukiwarce
– liczba odpowiednich linków do podstron (w starszej wersji)
– liczba odpowiednich linków do podstron (uaktualnionych)
– liczba odpowiednich obrazów
– liczba odpowiednich słów kluczowych
– liczba odrzuconych reklam
– liczba odpowiednich grup reklam (dostępna tylko na poziomie kampanii)
– liczba odpowiednich reklam
Zapisanie nowego zestawu kolumn
W tym miejscu warto dodać kolumny, które nas interesują i zapisać je jako zestaw kolumn, aby następnie móc szybko dodać je do raportu. Aby to zrobić zaznacz wszystkie metryki z sekcji KONFIGURACJA, a następnie kliknij ZAPISZ ZESTAW KOLUMN, wpisz ich nazwę i kliknij ZAPISZ I ZASTOSUJ.
Zapisany zestaw kolumn będzie widoczny po kliknięciu w przycisk KOLUMNY:
Kolumny w sekcji KONFIGURACJA
Przejdźmy zatem do opisu poszczególnych kolumn, aby lepiej zobrazować, co w nich znajdziemy.
Liczba odrzuconych słów kluczowych i liczba odpowiednich słów kluczowych
Te dwie metryki najlepiej analizować w połączeniu ze sobą. Pierwsza zawiera informację o liczbie słów kluczowych, które nie będą powodować wyświetlania reklam (w teorii). W praktyce kolumna ta informuje o liczbie słów kluczowych, które mają stan NIEODPOWIEDNIA, a do nich wliczają się również frazy ze stanem MAŁA LICZBA WYSZUKIWAŃ, które w rzeczywistości mogą powodować wyświetlanie reklam. Warto mieć to na uwadze.
Druga kolumna informuje nas o liczbie słów kluczowych ze stanem ODPOWIEDNIA.
Jak widzisz na obrazku powyżej, wartości liczbowe w kolumnach mają postać hiperłączy. Jeśli w nie klikniesz, przejdziesz do raportu słów kluczowych z automatycznie dodanym filtrem dot. stanu tych słów kluczowych (NIEODPOWIEDNIA i ODPOWIEDNIA).
Liczba odrzuconych reklam i liczba odpowiednich reklam
Analogicznie jak w poprzednim przykładzie znajdziemy tutaj informację o odrzuconych (stan ODRZUCONO) i zaakceptowanych reklamach (stan ODPOWIEDNIA). Dzięki temu w szybki sposób możesz znaleźć kampanie i grupy reklam, które zawierają reklamy wymagające poprawy.
Tutaj również po kliknięciu w wartość liczbową w kolumnie przejdziesz do raportu z automatycznie ustawionym filtrem.
Liczba odpowiednich linków do podstron (w starszej wersji) i liczba odpowiednich linków do podstron (uaktualnionych)
Kolejne dwie metryki, które warto analizować jednocześnie. W ostatnich miesiącach nastąpiła zmiana rozszerzeń reklam i obecnie na koncie funkcjonują dwa pojęcia: linki do podstron w starszej wersji oraz linki do podstron uaktualnione. Dzięki nowym metrykom w szybki sposób sprawdzisz, w której kampanii lub grupie reklam nadal stosujesz stare wersje tych rozszerzeń. To z kolei pozwoli dodać nowe wersje, które można wstrzymywać i aktywować, co nie było możliwe w wersji starej.
Liczba odpowiednich grup reklam
Ta metryka pokazuje informację o liczbie grup reklam, które mają stan ODPOWIEDNIA. Kliknięcie w wartość liczbową również przeniesie Cię do konkretnego raportu z włączonym filtrem.
Liczba odpowiednich obrazów
Metryka informuje o liczbie obrazów, które zostały zatwierdzone jako rozszerzenia graficzne reklam. Tutaj również możesz kliknąć w wartość liczbową, aby przejść do raportu rozszerzeń graficznych.
Liczba odpowiednich elastycznych reklam w wyszukiwarce i szczegóły skuteczności elastycznych reklam w wyszukiwarce
Ostatnie dwie metryki dotyczą elastycznych reklam w wyszukiwarce (RSA), więc również warto je analizować razem. Pierwsza z nich informuje o liczbie reklam RSA (stan ODPOWIEDNIA) w kampanii lub grupie reklam.
Druga metryka jest bardzo użyteczna, ponieważ w szybki sposób pokazuje ocenę skuteczności elementów składowych reklam RSA. Jeśli znajdziesz tam elementy ze statusem OCZEKUJĄCE lub NISKA, to wiesz, że warto przejrzeć zasoby tekstowe i je poprawić (jeśli jest to zasadne).
Wszystkie wartości liczbowe są klikalne, więc możesz szybko przejść do wybranego raportu.
Podsumowanie
Dlaczego postanowiłem napisać oddzielny wpis o nowym zestawie kolumn? Według mnie kolumny te są bardzo użyteczne i osobiście liczę, że pojawią się nowe, w tym te dotyczące stanu pozostałych rozszerzeń reklam (np. objaśnień czy informacji w witrynie). Do tego jest to świetny sposób na szybkie znalezienie braków w kampanii. Na pewno skorzystają z tego również osoby, które przeprowadzają audyty kont Google Ads :)
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |