Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (14.07.2022 – 27.07.2022).
✔️ Aktualizacja zasad: wymagane logowanie i zakup objęty ograniczeniami (27.07.2022)
Co się zmienia?
Wcześniej konta Merchant Center z problemem „Wymagane logowanie” lub „Zakup objęty ograniczeniami” były automatycznie odrzucane.
Obecnie konta, które wyświetlają produkty w bezpłatnych informacjach, których dotyczy powyższy problem będą nadal aktywne, ale produkty te będą mieć ograniczoną widoczność w Google. Ta zmiana zasad dotyczy tylko bezpłatnych ofert.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/12285357
✔️ Migracja do kampanii Performance Max (21.07.2022)
Przypomnienie
Google przypomina o migracji inteligentnych kampanii produktowych do kampanii Performance Max. W kampaniach, które się kwalifikują do takiej migracji pojawi się odpowiedni komunikat (jako alert oraz jako rekomendacja). W tej sytuacji można dokonać automatycznej migracji, w której system utworzy nową kampanię Performance Max, a starą inteligentną kampanię produktową usunie. Ustawienia oraz zasoby kampanii zostaną zachowane.
Na niektórych kontach pojawia się informacja o dacie automatycznej migracji kampanii, więc warto mieć to uwadze.
Planowane całkowite zakończenie migracji planowane jest na początek 2023 roku, przy czym większość kampanii zostanie zmigrowana w ciągu kolejnych 2 miesięcy.
Vehicle Ads w ramach kampanii produktowych nie są obecnie objęte możliwością migracji do Performance Max.
Kampanie lokalne
Możliwość migracji kampanii lokalnych do kampanii typu Performance Max zostanie dodana w najbliższym czasie, jednak Google nie podaje konkretnej daty.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12368488?dark=0
✔️ Funkcja zamiany tekstu na mowę w Google Ads (20.07.2022)
Co nowego?
Google niedawno wprowadził w Google Ads nową funkcję, która umożliwia dodawanie głosu do reklam wideo w YouTube przy użyciu technologii zamiany tekstu na mowę Google.
Gdzie jest dostępna ta funkcja?
Funkcja dostępna jest z poziomu biblioteki zasobów w Google Ads. Wystarczy wpisać swój skrypt, wybrać preferowany głos, a system nałoży ścieżkę lektorską na wybrany film. Do wyboru mamy 13 języków (na chwilę obecną brak języka polskiego) oraz 7 rodzajów głosów.
Przykład
Przykład reklamy z dodaną ścieżką lektorską znajduje się tutaj – https://www.youtube.com/watch?v=48c_tbS3WvY
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12383985?dark=0
✔️ Problemy z raportowaniem w Google Ads (20.07.2022)
Co się stało?
Reklamodawcy, których to dotyczy, mogą uzyskać dostęp do Google Ads, ale mogą nie mieć dostępu do najnowszych danych.
Problem nadal występuje i Google pracuje nad jego rozwiązaniem (stan na godzinę 7:21, 20.07.2022)
⇒ Źródło: https://ads.google.com/status/publisher/incidents/HEnAKxxWrNBbAYUcRa7T
✔️ Problemy w raportowaniu (15.07.2022)
Co się stało?
W dniu 15.07.2022 w Google Ads wystąpiły opóźnienia w raportowaniu. Reklamy nadal się wyświetlały, a dzisiejsze dane o skuteczności są już dostępne.
Reklamodawcy korzystający z inteligentnego określania stawek nie powinni stosować wykluczeń danych.
⇒ Źródło: https://ads.google.com/status/publisher/incidents/9LTrjWeCmG4fqjUrtj3c
✔️ Ads Creative Studio dostępne globalnie (14.07.2022)
Co nowego?
Po udanym okresie beta narzędzie Ads Creative Studio jest teraz dostępna na całym świecie z większą liczbą funkcji, które ułatwiają zespołom współpracę, tworzenie i dostosowywanie reklam displayowych i wideo.
Jak założyć konto?
Konto Ads Creative Studio można założyć tutaj – https://adscreativestudio.google.com/
Jakie platformy?
Narzędzie pozwala na tworzenie materiałów graficznych i video na poniższe platformy (wymagane jest wcześniejsze połączenie ich z Ads Creative Studio):
– Campaign Manager 360
– Display & Video 360
– Google Ads
⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/ads-creative-studio-global-launch/