RaportowanieKampanie Discovery – jak sprawdzić skuteczność komponentów

30 listopada 20222

W ostatnim czasie Google wprowadził ważną zmianę w kampaniach Discovery, która pozwala sprawdzić skuteczność poszczególnych elementów składowych reklamy, zwanych komponentami (zasobami). Dzięki temu można szybko sprawdzić czy dany tekst reklamy lub element graficzny jest często klikany i jak przekłada się to na konwersje. Jak sprawdzić te dane? O tym przeczytasz poniżej.

Kampanie Discovery - jak sprawdzić skuteczność zasobów

Na początek przejdź do wybranej kampanii typu Discovery, a następnie do zakładki REKLAMY I KOMPONENTY -> REKLAMY. Pod reklamą Discovery znajduje się przycisk o nazwie WYŚWIETL SZCZEGÓŁY KOMPONENTU. Pamiętaj, aby wcześniej wybrać interesujący Cię zakres dat, ponieważ w raporcie komponentów nie ma możliwości wyboru dat.

Kampanie Discovery - jak sprawdzić skuteczność zasobów

W raporcie komponentów znajdziesz wszystkie elementy tekstowe i graficzne, który wykorzystywane są w reklamie. Dotychczas Google udostępniał jedynie informację o skuteczności elementu w 3-stopniowej skali – niska, dobra, najwyższa. W praktyce miara ta była bardzo mało użyteczna, ponieważ nie mieliśmy informacji, jaki ruch wygenerował dany element oraz czy udało się zrealizować konwersję. Obecnie Google udostępnił możliwość dodawania nowych kolumn do tego raportu, co zwiększa nasze możliwości analizy.

Kolumny dodasz w tym miejscu:

Kampanie Discovery - jak sprawdzić skuteczność zasobów

Do wyboru mamy wiele metryk, więc wybierz te, które odpowiadają Twoim potrzebom.

Kampanie Discovery - jak sprawdzić skuteczność zasobów

Finalnie raport może wyglądać następująco:

Kampanie Discovery - jak sprawdzić skuteczność zasobów

Raport komponentów dostarcza znacznie więcej informacji na temat skuteczność poszczególnych elementów składowych reklamy Discovery. Liczę, że to pierwszy krok ku temu, by podobna opcja pojawiła się w elastycznych reklamach w wyszukiwarce (RSA), elastycznych reklamach displayowych (RDA) oraz przede wszystkim w reklamach Performance Max.

 

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

 

2 komentarze

  • Violetta Sultan

    14 grudnia 2022 at 12:19

    dziękuję:) sprawdzono i już trwają pracy ku poprawie niektórych komponentów

    Reply

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds