Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (17.11.2022 – 30.11.2022).
✔️ Testy etykiet nagłówków reklam usług lokalnych (29.11.2022)
Co nowego?
Google testuje różne nagłówki reklam usług lokalnych. Dwie z nich mają etykietę “Reklamy”, a jedna “Sponsorowane”.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-local-service-ads-heading-tests-34480.html
✔️ Ocena skuteczności zasobów w kampanii Discovery (28.11.2022)
Co nowego?
W kampaniach Discovery pojawiła się możliwość dodania kolumn o skuteczności i konwersjach, dzięki czemu można ocenić efektywność poszczególnych elementów składowych reklamy Discovery.
✔️ Wykluczenia treści w Performance Max (28.11.2022)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się możliwość wykluczenia miejsc docelowych w kampaniach Performance Max.
Wykluczenia dodawane są na poziomie całego konta, więc warto mieć to na uwadze.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/in/adriaan-dekker-93b048a9/
✔️ Nowy program dla wydawców – Rewarded Ad Gate (22.11.2022)
Co nowego?
Google rozpoczął testowanie nowego programu z nagrodami dla wydawców, aby mogli wyświetlać swoim graczom długie, odtwarzalne reklamy.
Jak to działa?
Program Rewarded Ad Gate w wersji beta daje możliwość zarabiania na najbardziej zaangażowanych użytkownikach. Jeśli użytkownik często odwiedza witrynę, wydawca będzie mieć możliwość zebrania dodatkowych przychodów z reklam.
1. Rewarded Ad Gate będzie wyświetlany odwiedzającym na ich piątej stronie każdego miesiąca.
2. Jeśli odwiedzający zdecyduje się obejrzeć krótką reklamę, reklama wideo lub graficzna będzie odtwarzana przez 30 sekund lub krócej.
3. Po zakończeniu reklamy pojawi się komunikat „Dziękuję”, a odwiedzający uzyska dostęp do witryny wydawcy.
4. Jeśli użytkownik zdecyduje się nie wyświetlać krótkiej reklamy, nie będzie mógł uzyskać dostępu do witryny, dopóki w następnym miesiącu jego odsłony strony nie zostaną zresetowane lub nie zdecyduje się wyświetlić reklamy.