Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (03.10.2022 – 16.11.2022).
✔️ 100$ za włączenie automatycznie stosowanych rekomendacji (14.11.2022)
Co nowego?
Google Ads wysyła e-maile do niektórych reklamodawców z propozycją zapłaty 100$ w postaci dodatkowego budżetu na reklamy Google Ads za zarejestrowanie się w automatycznie stosowanych rekomendacjach.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-ads-paying-advertisers-enroll-auto-applied-34403.html
✔️ Nowa wersja Edytora Google Ads – 2.2.1 (11.11.2022)
Co nowego?
Pojawiła się nowa wersja Edytora Google Ads – 2.2.1. Standardowo przestrzegam przed szybkim aktualizowaniem i pozbywaniem się starej wersji. Nowe maja w zwyczaju zawierać błędy i nie działają poprawnie.
Nowe funkcje
1. Wsparcie dla biblioteki komponentów
Nowe funkcje obejmują dodaną obsługę ulepszonego wykorzystania obrazów w bibliotekach komponentów. Edytor obsługuje również:
– dodawanie, usuwanie i zmiana nazwy obrazów
– przypisywanie obrazów do folderów
– integrację funkcji biblioteki komponentów z selektorem obrazów, na przykład filtrowanie według folderu i wyszukiwanie według nazwy zasobu.
2. Powiadomienia
Od teraz można korzystać z powiadomień, które pomogą uzyskać najważniejsze informacje potrzebne do szybkiego zarządzania kontami w Edytorze.
Dodano alerty informujące o aktywnych powiadomieniach do sprawdzenia.
3. Nowy interfejs do edycji harmonogramów reklam
Edytor udostępnia teraz okno dialogowe do wizualnej edycji harmonogramów reklam dla kampanii i niektórych zasobów reklamowych.
Wcześniej harmonogramy reklam można było zmieniać tylko przez import CSV lub kopiowanie z innej kampanii lub zasobu.
4. Wsparcie dzienników sieciowych
Logi zawierające błędy API i szczegóły operacji, które je wywołały, są teraz dostarczane w łatwym do zrozumienia formacie.
5. Wskaźnik braku synchronizacji
Edytor będzie teraz okresowo sprawdzać, czy od ostatniej synchronizacji dokonano zmian na koncie, i w razie potrzeby powiadomi o konieczności ich zsynchronizowania.
Uwaga: nie wszystkie zmiany mogą zostać wykryte. Google nadal zaleca pobranie najnowszych zmian przed opublikowaniem.
6. Oferty globalne
W ustawieniach zakupów w kampaniach produktowych i kampaniach Performance Max można teraz wybrać:
– ustaw kraj sprzedaży jako opcjonalny
– uwzględnij obsługę opcjonalnej etykiety pliku danych
7. Zalecane budżety dla kampanii Video for Action
Edytor pokaże teraz zalecany budżet na podstawie docelowej stawki CPA w kampaniach wideo zachęcających do działania. Ostrzeże również, jeśli aktualna kwota budżetu jest poniżej tej rekomendacji.
8. Wsparcie kampanii video z docelową częstotliwością
Edytor zawiera teraz pełną obsługę kampanii wideo z docelową częstotliwością.
9. Kampanie wideo z zakupami
Edytor obsługuje teraz wszystkie podtypy kampanii wideo (oprócz Out-Stream i Audio) w ustawieniach zakupów (plik danych o produktach) i grupach produktów.
10. Obsługa większej liczby typów rekomendacji
Edytor zapewnia obsługę dodatkowych typów rekomendacji, w tym możliwość dodawania reklam z formularza kontaktowego, aby pozyskać więcej potencjalnych klientów.
11. Podstawowe wsparcie dla wszystkich typów rekomendacji
W Edytorze jest teraz wyświetlana podstawowa obsługa dodatkowych typów rekomendacji. Typy rekomendacji są wyświetlane w obszarze Rekomendacje > Inne rekomendacje.
12. Zoptymalizowane kierowanie
Suwak ustawienia „Rozszerzenie kierowania” grupy reklam został zastąpiony ustawieniem „Kierowanie zoptymalizowane”, które można teraz włączyć lub wyłączyć za pomocą pola wyboru.
13. Brak obsługi kampanii displayowych w Gmailu
Edytor w wersji 2.2 nie obsługuje już reklam displayowych i kampanii w Gmailu.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/editor/answer/12409872
✔️ Obsługa kampanii wideo zachęcających do działania w Planerze zasięgu (10.11.2022)
Co nowego?
Prognozowanie dla kampanii wideo zachęcających do działania jest teraz dostępne w Planerze zasięgu Google Ads, co ułatwia reklamodawcom planowanie danych opartych na konwersjach, wyświetleniach, zasięgu i wyświetleniach.
Narzędzie zapewnia prognozę skuteczności media planu na podstawie żądanych odbiorców, budżetu i innych ustawień, takich jak lokalizacja geograficzna i formaty reklam. Prognozy opierają się na trendach na rynku reklamowym i historycznej skuteczności podobnych kampanii prowadzonych w przeszłości.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12979720
✔️ Narzędzie do migracji odbiorców z GA3 do GA4 (09.11.2022)
Co nowego?
Pojawiło się narzędzie do migracji odbiorców z GA3 do GA4, dzięki czemu nie trzeba już tego robić ręcznie. Link poniżej.
⇒ Źródło 1: https://support.google.com/analytics/answer/12366001
⇒ Źródło 2: https://workspace.google.com/marketplace/app/ga4_migrator_for_google_analytics/472716783070
✔️ Problem z raportowaniem konwersji (04.11.2022)
Co się stało?
Wystąpił problem polegający na spadku liczby konwersji, szczególnie w przypadku klientów korzystających z modelu atrybucji innego niż ostatnie kliknięcie.
Problem ten pojawił się 3 listopada 2022 r. o 8:45 PDT, a 4 listopada 2022 r. wprowadzono poprawkę o 9:45 PDT i od tego czasu konwersje zaczęły ponownie być raportowane.
Problem został już rozwiązany.
⇒ Źródło: https://ads.google.com/status/publisher/incidents/ZzLSZeMHaynUyqn6GbTz
✔️ Raport KOMBINACJE dotyczący elastycznych reklam w wyszukiwarce (04.11.2022)
Co się zmienia?
W raporcie KOMBINACJE będą wyświetlane TERAZ informacje o komponentach takich jak linki do podstron, objaśnienia i komponenty z obrazem.
Co więcej?
Od 15 stycznia 2023 r. w raporcie będą widoczne tylko kombinacje z bieżącego miesiąca oraz z ostatnich 11 miesięcy (aktualizowane na bieżąco). Wszystkie starsze kombinacje będą usuwane.
Jak zachować stare kombinacje?
Aby zachować kombinacje ze stycznia 2022 r. lub wcześniejsze, Google zaleca pobranie ich z konta Google Ads lub użycie interfejsu API przed 15 stycznia 2023 r.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/11894820