W ostatnich latach Google mocno naciska na weryfikację reklamodawców, aby użytkownicy mogli szybko sprawdzić, jaka firma odpowiada za konkretne reklamy, które są im wyświetlane. Proces weryfikacji reklamodawców nadal jest w toku i zapewne trochę jeszcze potrwa, ale już teraz możemy zobaczyć tego efekty. O ile dla zwykłego odbiorcy oznacza to większą przejrzystość w kwestii podmiotów wyświetlających reklamy, o tyle dla specjalistów Google Ads i agencji oznacza to szybki sposób na analizę innych reklam konkurentów. Jak to sprawdzić? O tym przeczytasz poniżej.
Przy reklamach Google Ads znajdziesz małą trójkątną ikonkę.
Gdy w nią klikniesz przejdziesz do sekcji O TEJ REKLAMIE, gdzie znajdziesz informacje o firmie, która wyświetla reklamy oraz dlaczego akurat ta reklama została Ci wyświetlona.
Dodatkowo znajdziesz tam możliwość zgłoszenia danej reklamy lub zablokowania reklam prowadzących do konkretnej domeny. Niemniej nas interesuje opcja, która znajduje się poniżej, czyli ZOBACZ WIĘCEJ REKLAM TEGO REKLAMODAWCY.
Opcja ta pozwoli sprawdzić inne reklamy danego reklamodawcy. Możliwe jest również zastosowanie filtrów w postaci przedziału czasowego, kraju czy formatów reklamowych (graficzne, tekstowe, video). Jest to źródło wiedzy o tym, co reklamuje dana firma, jakich tekstów i przekazów używają oraz jakie rodzaje reklam wyświetlają. Możesz też sprawdzić czy reklamują się za granicą :) Jeśli prowadzisz kampanie dla firmy z tej samej branży, informacje te będą cennym źródłem inspiracji do własnych działań.
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |