RaportowanieTips&TricksObszary robocze w Google Ads – praktyczne wykorzystanie

22 marca 20232

W ostatnim czasie zmienił się wygląd panelu Google Ads i pojawiła się opcja dodawania obszarów roboczych. Wcześniej opcja ta była dostępna tylko na niektórych kontach. Chciałbym w tym wpisie przedstawić jak może wykorzystać tą funkcję w praktyczny sposób, szczególnie gdy na koncie posiadasz dużą liczbę kampanii Google Ads.

Obszary robocze w Google Ads - praktyczne wykorzystanie

Na początku kilka słów o tym, gdzie znaleźć obszary robocze. Znajdziesz je w menu podstrony (tak, wiem – mało intuicyjne tłumaczenie).

Obszary robocze w Google Ads - praktyczne wykorzystanie

Znajdziesz tu również możliwość zmiany widoku (lewy dolny róg) – wtedy menu podstrony nie będzie po lewej stronie, a jako górna belka, nad raportem.

Obszary robocze w Google Ads - praktyczne wykorzystanie

W każdej chwili możesz wrócić do poprzedniego widoku – wybierz ten, który jest dla Ciebie wygodniejszy :)

Jeśli na koncie masz bardzo dużą liczbę kampanii Google Ads, prowadzisz akcje reklamowe dot. konkretnej tematyki i chcesz, aby po lewej stronie były wyszczególnione tylko konkretne kampanie, jest to możliwe właśnie dzięki obszarom roboczym. Domyślnie możesz wybrać konkretne rodzaje kampanii (np. tylko kampanie w sieci wyszukiwania), aby system pokazał Ci mniej pozycji w menu podstrony, ale dotychczas nie można było ustawić filtru, aby w widoku pokazały się częściowo np. kampanie w sieci wyszukiwania i sieć reklamowej. Obecnie taka możliwość istnieje, a poniżej znajdziesz przykład.

Kliknij w rozwijaną listę o nazwie OBSZAR ROBOCZY w lewym górnym rogu, a następnie w niebieski przycisk + UTWÓRZ OBSZAR ROBOCZY.

Obszary robocze w Google Ads - praktyczne wykorzystanie

Obszary robocze możesz tworzyć w oparciu o następujące elementy:

  • Etykieta
  • Kampania
  • Konta
  • Nazwa kampanii
  • Nazwa konta
  • Nazwa strategii ustalania stawek
  • Typ kampanii
  • Typ strategii ustalania stawek
  • Stan kampanii
  • Stan grupy reklam

W moim przykładzie chciałbym utworzyć obszar roboczy z kampaniami, które mają w nazwie ‘Sarah McHill’, ponieważ prowadzę kampanie w sieci reklamowej oraz kampanie video promujące materiały związane z tą osobą. Są to różne typy kampanii Google Ads, więc domyślne filtrowanie w menu podstrony nie pozwala mi na wyszczególnienie konkretnych kampanii.

Obszary robocze w Google Ads - praktyczne wykorzystanie

Tworzę więc filtr dotyczący nazwy kampanii i system wyświetla mi tylko te kampanie, które spełniają ten warunek. Pozostaje zapisanie zmian. Następnie przejdziesz do ostatniego kroku, czyli wybrania nazwy obszaru roboczego oraz ustawienie go jako domyślnego (opcjonalnie).

Obszary robocze w Google Ads - praktyczne wykorzystanie

Zapisz i zastosuj zmiany. Teraz pod przyciskiem OBSZAR ROBOCZY zobaczysz utworzone grupy kampanii.

Obszary robocze w Google Ads - praktyczne wykorzystanie

W szybki sposób możesz wybrać obszar roboczy i przefiltrować kampanie według wybranych wcześniej kryteriów. To pozwala szybciej poruszać się między kampaniami, bez konieczności ich szukania w gąszczu innych. Jeśli kampanie mają różne nazwy i nie możesz skorzystać z filtra NAZWA KAMPANII, możesz przypisać etykietę do wybranych kampanii i w oparciu o nią utworzyć filtr w ustawieniach obszaru roboczego.

WAŻNE!

Jeśli korzystasz z Mojego Centrum Klienta (MCK), pamiętaj, aby w ustawieniach obszaru roboczego dodać filtr KONTO i wybrać to konto, którego dotyczy obszar roboczy. Inaczej będzie on widoczny na wszystkich innych kontach podpiętych pod MCK.

Zachęcam Cię do przetestowania tej funkcji. Dla mnie jest bardzo użyteczna i rozwiązała problem wielu różnych kampanii na jednym koncie Google Ads :)

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

 

2 komentarze

  • Emilia

    23 marca 2023 at 08:07

    Po dodaniu filtru KONTO i wybrania pojedynczego konta, obszar roboczy jest i tak widoczny na innych kontach podpiętych pod MCK. Tzn. sama jego nazwa bez możliwości wejścia, ale jednak robi się bałagan.

    Reply

    • Marcin Wsół

      23 marca 2023 at 08:35

      u mnie się nie pojawia, przed chwilą sprawdziłem na kilku kontach i wszystko działa idealnie

      Reply

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds