Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (09.03.2023 – 22.03.2023)

22 marca 20230

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (09.03.2023 – 22.03.2023).

Nowości i zmiany w Google Ads (09.03.2023 – 22.03.2023)

✔️ Aktualizacja interfejsu reklam usług lokalnych (21.03.2023)

Co nowego?

Google zaktualizował interfejs reklam usług lokalnych (Local Services Ads). Dodawanie i usuwanie branż bezpośrednio w interfejsie powinno być teraz łatwiejsze.

Aktualizacja interfejsu reklam usług lokalnych

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7043929403994603520

✔️ Zmiany w imporcie konwersji z GA4 do Google Ads (21.03.2023)

Co się zmienia?

Google przechodzi z importu konwersji w modelu atrybucji ostatniego kliknięcia niebezpośredniego na pełny import udziału w konwersji w wielu kanałach.

Zmiany w imporcie konwersji z GA4 do Google Ads

⇒ Źródło: https://www.facebook.com/groups/1285177435562213/posts/1405774200169202

✔️ Biblioteka komponentów – tekst (19.03.2023)

Co nowego?

W bibliotece komponentów pojawiła się nowa grupa zasobów – tekst. Można w niej dodać nagłówki oraz teksty reklam, które da się w szybki sposób wykorzystać w elastycznych reklamach w wyszukiwarce oraz elastycznych reklamach displayowych.

Biblioteka komponentów - tekst

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Zmiana sekcji z wyszukiwanymi hasłami (18.03.2023)

Co się zmienia?

Na części kont Google Ads z sekcji słów kluczowych zniknęła zakładka z wyszukiwanymi hasłami. Nie została ona usunięta, a jedynie przeniesiona. Można ją znaleźć w sekcji STATYSTYKI.

Zmiana sekcji z wyszukiwanymi hasłami

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Nowe oznaczenie zdjęć w 360 stopniach (18.03.2023)

Co nowego?

Google testuje nowe oznaczenie zdjęć 360 stopni w reklamach produktowych.

Nowe oznaczenie zdjęć w 360 stopniach

⇒ Źródło: https://twitter.com/rustybrick/status/1636686566402949121

✔️ Personalizowane wyniki produktowe (18.03.2023)

Co nowego?

Google testuje zapowiadane na konferencji Search On w ubiegłym roku, personalizowane wyniki produktowe.

Personalizowane wyniki produktowe

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7042812600438423552

✔️ Nowa wersja Edytora Google Ads – 2.3.2 (17.03.2023)

Co nowego?

1. Obsługa plików dla zasobów graficznych

Obsługa plików jest teraz dostępna dla zasobów graficznych. Umożliwia wygodniejszy import i eksport zasobów graficznych.

Nowa wersja Edytora Google Ads - 2.3.2

2. Widok karty dla zasobów graficznych

Możliwość wyświetlania zasobów graficznych jako kart (oprócz standardowego widoku tabeli).

Nowa wersja Edytora Google Ads

3. Wsparcie dla komponentów (Biblioteka komponentów)

Nowa wersja Edytora Google Ads

4. Główny wyświetlany stan

Niektóre przyczyny głównego wyświetlanego stanu (Primary Display Status – PDS) są teraz przyciskami, które można kliknąć.
Można na przykład kliknąć powód, dla którego kampania może nie wyświetlać reklam i przejść do strony, na której można rozwiązać problem.

Główny wyświetlany stan

 

5. Więcej opcji w głównym wyświetlanym stanie

Edytor wspiera dwa nowe powody:

– ograniczone przez docelową stawkę

– wkrótce ograniczone przez budżet

6. Automatyzacja zasobów tekstowych Performance Max

Możliwość włączenia lub wyłączenia automatyzacji zasobów tekstowych w kampaniach Performance Max. Można to znaleźć w panelu edycji w sekcji „Zasoby tworzone automatycznie”.

Automatyzacja zasobów tekstowych Performance Max

7. Dodanie rekomendacji partnerów wideo Google

Edytor wyświetla teraz zalecenia dotyczące dodawania partnerów wideo Google. Po włączeniu tej rekomendacji można używać tych samych opcji kierowania w kampaniach wideo partnerów wideo.

8. Eksplorator stawek

Edytor pokazuje teraz kilka zalecanych stawek, które obejmują przewidywane ulepszenia dla każdej opcji. Ta funkcja jest dostępna w przypadku strategii ustalania stawek Docelowy CPA i Docelowy ROAS. Można użyć eksploratora stawek, aby podnieść docelowy CPA lub obniżyć docelowy ROAS.

9. Kierowanie na lokalizację

Edytor ma teraz kierowanie na lokalizację dla „w promieniu wokół grup lokalizacji” i „w promieniu wokół wszystkich lokalizacji w połączonym kanale”.

Nowa wersja Edytora Google Ads

10. Reklamy i kampanie Discovery z obsługą plików produktowych

Edytor obsługuje teraz reklamy i kampanie Discovery z plikami danych o produktach.

11. Właściwa liczba mnoga w komunikatach

Wiadomości są teraz aktualizowane przy użyciu poprawnej formy liczby mnogiej, która obsługuje inne języki. Dostępne są 2 formy liczby mnogiej dla języka angielskiego i do 6 form liczby mnogiej dla innych języków.

12. Powiadomienia

Dostępnych jest więcej typów powiadomień.

Co wycofano?

1. Dostosowanie stawek według najlepszej treści

Ustawienie „dostosowanie stawek według najlepszej treści” nie jest już obsługiwane i zostało usunięte.

2. Utwórz rekomendację dotyczącą dynamicznych reklam w wyszukiwarce

Edytor nie wyświetla już zaleceń dotyczących tworzenia dynamicznych reklam w wyszukiwarce.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/editor/answer/13311056

✔️ Nowości w kampaniach aplikacji (14.03.2023)

Co nowego?

1. Nowe rozwiązania pozwalające lepiej mierzyć i optymalizować kampanie na iOS

Google kontynuuje pogłębianie integracji z SKAdNetwork, aby poprawić jakość modelowanego raportowania na iOS.

2. Ponowne angażowanie użytkowników

Google wprowadza zmiany w kampaniach promujących zaangażowanie w aplikacje (App campaigns for engagement – ACe), aby pomóc w łatwym ponownym zaangażowaniu graczy, którzy stracili zainteresowanie.

Na przykład automatyczna konfiguracja ACe, obecnie w wersji beta, może pomóc w sugerowaniu danych wejściowych kampanii, takich jak odbiorcy, zasoby, zdarzenia związane z licytacją lub precyzyjne linki.

Ponadto reklamodawcy korzystający z pakietu SDK Google Analytics dla Firebase mogą uzyskiwać dostęp do automatycznie sugerowanych odbiorców, takich jak gracze i kupujący, którzy utracili subskrypcję. Nowe sugerowane grupy odbiorców z Google Analytics dla Firebase będą dostępne w wersji beta w ciągu najbliższych kilku miesięcy.

Co więcej?

Inne nowe funkcje zwiększające zaangażowanie i wydajność obejmują:

– automatyczna instalacja w Google Play (możliwość poprawy współczynnika konwersji instalacji w kampaniach promujących aplikacje z wcześniejszą rejestracją, przez włączenie automatycznego pobierania gier w momencie premiery, gdy użytkownik dokonuje wstępnej rejestracji)

– kanały gier – beta (możliwość zwiększenia zaangażowania graczy dzięki formatowi reklamy w kanale graficznym, który wykorzystuje plik danych biznesowych)

– dotarcie do użytkowników, którzy odinstalowali grę (możliwość przywrócenia wartościowych graczy, którzy odinstalowali grę, dzięki rozszerzonemu zasięgowi odbiorców w ACe)

Nowości w kampaniach aplikacji

⇒ Źródło: https://blog.google/products/ads-commerce/chart-new-growth-for-your-games-business

✔️ Wycofanie nakładek reklamowych z filmów na YouTube oraz nowy format reklamy (10.03.2023)

Co się zmienia?

W kwietniu 2023 YouTube przestanie umieszczać nakładki reklamowe w materiałach video, aby poprawić wrażenia użytkowników.

Co nowego?

Ponadto YouTube uruchomi nowy interaktywny format reklam o nazwie „Direct Response”, który umożliwia widzom bezpośrednią interakcję z marką poprzez kliknięcie lub zeskanowanie kodu QR.

Wycofanie nakładek reklamowych z filmów na YouTube oraz nowy format reklamy

⇒ Źródło: https://www.techgoing.com/youtube-to-stop-placing-overlay-ads-in-april-to-improve-user-experience

✔️ Ujednolicone ustawienie okna konwersji dla importowanych konwersji z Google Analytics 4 (10.03.2023)

Co się zmienia?

Google usuwa możliwość niezależnej konfiguracji okien konwersji. Importowane konwersje GA4 w Google Ads będą korzystać wyłącznie z ustawień GA4.

GA4 pozwala wybrać 30, 60 lub 90-dniowe okna konwersji. Google Ads oferował większą elastyczność, umożliwiając wybranie dowolnej długości, od 1 do 90 dni.

Kiedy?

Od 31.03.2023

Czy da się z tego zrezygnować?

Tak, ale trzeba się skontaktować w tej sprawie z supportem.

Ujednolicone ustawienie okna konwersji dla importowanych konwersji z Google Analytics 4 (10.03.2023)

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/posts/charlesfarina_another-change-in-unifying-ga4-and-google-activity-7039692339174412288-NGRs

✔️ Aktualizacja wytycznych dotyczących tworzenia filmów odpowiednich do wyświetlania reklam pod kątem „nieodpowiedniego języka” (09.03.2023)

Co się zmienia?

Od 7 marca Google wprowadza następujące zmiany:

– użycie umiarkowanych wulgaryzmów w dowolnym momencie filmu kwalifikuje się teraz do otrzymania zielonych ikon

– użycie silniejszych wulgaryzmów, takich jak słowo na „k” w pierwszych 7 sekundach lub powtarzające się przez większość filmu, może teraz powodować wyświetlanie reklam w ograniczonym zakresie

– treści wideo zawierające wulgaryzmy, umiarkowane lub mocne, po pierwszych 7 sekundach będą teraz kwalifikować się do otrzymywania zielonych ikon, chyba że będą używane w sposób powtarzalny przez większość filmu

– doprecyzowano również wskazówki dotyczące traktowania wulgaryzmów w muzyce; umiarkowane lub mocne wulgaryzmy używane w podkładach muzycznych, utworach podkładowych, muzyce intro / outro mogą teraz generować pełne przychody z reklam (wcześniej nie generowałyby żadnych przychodów z reklam)

– Użycie jakichkolwiek wulgaryzmów (umiarkowanych lub mocniejszych) w tytułach i miniaturach będzie nadal demonetyzowane i nie będzie mogło wyświetlać reklam, tak jak miało to miejsce przed aktualizacją w listopadzie

Aktualizacja wytycznych dotyczących tworzenia filmów odpowiednich do wyświetlania reklam pod kątem „nieodpowiedniego języka”

⇒ Źródło: https://support.google.com/youtube/thread/64073546?hl=en&msgid=205107458

✔️ Nazwa witryny, favicon i etykieta “Sponsorowane” dostępne na desktopach (09.03.2023)

Co nowego?

Google udostępnił nazwę witryny, favicon i etykietę “Sponsorowane” we wszystkich wyszukiwaniach na komputerach, podobnie jak w przypadku wyszukiwań na urządzeniach mobilnych w październiku ubiegłego roku.

Dotychczas Google testował to rozwiązanie, stopniowo poszerzając zakres testu dla coraz większej liczby odbiorców. Obecnie nowy wygląd dostępny jest globalnie.

Nazwa witryny, favicon i etykieta "Sponsorowane" dostępne na desktopach

⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-sitename-favicon-sponsored-label-desktop-35028.html