Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (23.02.2023 – 08.03.2023).
✔️ Produkty z Profilu Firmy w Zakupach Google (07.03.2023)
Co nowego?
Google testuje wyświetlanie produktów z Profilu Firmy w Google w wynikach wyszukiwania w Zakupach Google.
⇒ Źródło: https://www.seroundtable.com/google-business-profile-products-in-google-shopping-35012.html
✔️ Więcej rodzajów działalności w reklamach usług lokalnych (07.03.2023)
Co nowego?
Reklamy usług lokalnych są teraz dostępne dla ponad 70 rodzajów działalności, w tym z kategorii takich jak edukacja, opieka nad ludźmi, opieka nad zwierzętami, wellness i opieka zdrowotna.
⇒ Źródło: https://blog.google/outreach-initiatives/small-business/local-services-ads-expands
✔️ Nowa kolumna – NOWI KLIENCI (07.03.2023)
Co nowego?
W raportach dostępna jest nowa metryka – NOWI KLIENCI (w sekcji KONWERSJE). Kolumna zawiera liczbę użytkowników, którzy kliknęli reklamę, a potem po raz pierwszy (w ciągu ostatnich 540 dni) kupili coś online w witrynie lub aplikacji.
Nie obejmuje to użytkowników, którzy po raz pierwszy odwiedzili sklep stacjonarny reklamodawcy lub dokonali pierwszego zakupu offline.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Nowe funkcje w Performance Max dotyczące podróżowania (07.03.2023)
Co nowego?
W ciągu najbliższych tygodni Google udostępni Performance Max dla celów podróży dla wszystkich obiektów hotelowych.
Co więcej?
W nadchodzących miesiącach Google wprowadzi również sygnały dotyczące odbiorców, które wykorzystują dane udostępniane przez hotele w swoich profilach firm, aby pomagać w znajdowaniu potencjalnych gości.
Limity
Pojedyncza kampania może obsłużyć do 100 obiektów hotelowych. Mierzy również i udostępnia wyniki kampanii dla każdej lokalizacji w zakładce hotele.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13386811
✔️ Opcja “Pozyskanie klienta” w innych typach kampanii (04.03.2023)
Co się zmienia?
Google zapowiedział, że opcja dotycząca pozyskania klienta, która obecna jest w kampaniach Performance Max oraz w sieci wyszukiwania, pojawi się w przyszłości w dodatkowych typach kampanii.
✔️ Aktualizacja dotycząca nieprzestrzegania zasad sieci reklamowej (03.03.2023)
Aktualizacja
W maju 2023 r. zasady Google Ads dotyczące złośliwego lub niechcianego oprogramowania zostaną podzielone na 3 osobne sekcje:
– złośliwe oprogramowanie
– zaatakowane witryny
– niechciane oprogramowanie
Nowe zasady wchodzą w życie 9 maja 2023 r., ale Google zacznie je w pełni egzekwować po około 4 tygodniach.
Dopóki te zmiany zasad nie wejdą w życie, Google będzie nadal egzekwować swoje obecne zasady dotyczące złośliwego oprogramowania.
Co się zmienia?
1. Złośliwe oprogramowanie
Zakres zasad dotyczących złośliwego oprogramowania został zawężony, aby zakazać celowej dystrybucji złośliwego oprogramowania lub „złośliwego oprogramowania”, które może zaszkodzić lub uzyskać nieautoryzowany dostęp do komputera, urządzenia lub sieci. Zakaz ten dotyczy reklam i wszelkiego oprogramowania, które znajduje się w Twojej witrynie lub aplikacji lub zawiera linki, niezależnie od tego, czy oprogramowanie jest promowane w sieci reklamowej Google. Naruszenie zasad dotyczących złośliwego oprogramowania będzie teraz uznawane za rażące naruszenie.
2. Zaatakowane witryny
Witryna zaatakowana to witryna lub miejsce docelowe, których kod został zmanipulowany lub zhakowany w celu działania przynoszącego korzyść stronie trzeciej bez wiedzy właściciela lub operatora witryny lub miejsca docelowego, a często w sposób szkodliwy dla użytkowników witryny. Reklamy nie mogą używać miejsc docelowych, które zostały przejęte lub zhakowane.
Naruszenie tych zasad nie prowadzi do natychmiastowego zawieszenia konta bez uprzedniego ostrzeżenia. Ostrzeżenie zostanie wysłane co najmniej 7 dni przed jakimkolwiek zawieszeniem konta.
3. Niechciane oprogramowanie
Reklamy i miejsca docelowe, które naruszają zasady Google dotyczące niechcianego oprogramowania, są niedozwolone.
Naruszenie tych zasad nie prowadzi do natychmiastowego zawieszenia konta bez uprzedniego ostrzeżenia. Ostrzeżenie zostanie wysłane co najmniej 7 dni przed jakimkolwiek zawieszeniem konta.
Co ma zrobić reklamodawca?
Reklamodawca powinien zapoznać się z tą aktualizacją zasad, aby ustalić, czy któraś z jego reklam jest objęta zakresem tych zasad, a jeśli tak, powinien usunąć te reklamy przed 9 maja 2023 r.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/13334531
✔️ Aktualizacje zasad dotyczących produktów i usług finansowych – portfele sprzętowe (03.03.2023)
Co się zmienia?
Od 28 kwietnia 2023 r. reklamodawcy oferujący portfele sprzętowe (hardware wallets) kierujący reklamy na Bahrajn, Kanadę, Finlandię, Francję, Niemcy, Hongkong, Indonezję, Izrael, Japonię, Koreę Południową, Tajlandię, Filipiny, Zjednoczone Emiraty Arabskie i Stany Zjednoczone mogą reklamować te produkty i usługi, jeśli spełniają poniższe wymagania i są certyfikowane przez Google.
Portfele sprzętowe są przeznaczone do przechowywania kluczy prywatnych kryptowalut, NFTS lub innych aktywów opartych na kryptografii, ale nie oferują dodatkowych usług, takich jak kupowanie, sprzedawanie, wymiana lub handel aktywami.
Naruszenie tych zasad nie prowadzi do natychmiastowego zawieszenia konta bez uprzedniego ostrzeżenia. Ostrzeżenie zostanie wysłane co najmniej 7 dni przed jakimkolwiek zawieszeniem konta.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/13311696
✔️ Nowy wygląd panelu Google Ads (02.03.2023)
Co nowego?
Google testuje nowy wygląd panelu Google Ads w celu usprawnienia nawigacji i zarządzania kampaniami.
Eksperyment zostanie początkowo wdrożony na niewielkiej liczbie kont.
Największe zmiany
1. Nowe menu nawigacji
W interfejsie Google Ads można zobaczyć jedno- lub dwupoziomowe menu w zależności od liczby zarządzanych kont.
Przeprojektowany wygląd umożliwia dostęp do wszystkich narzędzi i funkcji Google Ads z jednego, lepiej zorganizowanego menu zamiast trzech, do których jest przyzwyczajony reklamodawca.
Elementy menu nie przesuwają się ani nie znikają, gdy reklamodawca klika w interfejsie, co powinno ułatwić znalezienie miejsca, do którego chce się udać, i wiedzieć, gdzie się znajduje w interfejsie.
Dostępny jest również nowy przycisk „Utwórz” – wystarczy kliknąć przycisk „plus”, aby utworzyć kampanie i grupy reklam z jednego miejsca.
2. Przeorganizowany interfejs
Pogrupowano powiązane zadania, aby ułatwić znajdowanie narzędzi i funkcji. Dodano dwie nowe kategorie, aby jasno określić, co ma największe znaczenie dla powodzenia kampanii. Nie ma żadnych zmian w objętych narzędziami i funkcjami i nic nie jest usuwane.
Zestawienie dwóch nowych kategorii nawigacyjnych:
– Cele (Google podnosi cele w nawigacji; nowa kategoria menu łączy cele i pomiary konwersji w jednym miejscu, dzięki czemu łatwiej jest myśleć o nich w bardziej ujednolicony sposób)
– Odbiorcy, słowa kluczowe i treść (nowa kategoria menu łączy narzędzia, które pozwalają określić, do kogo chce dotrzeć reklamodawca, z narzędziami, które pozwalają kontrolować, w jaki sposób chce do nich dotrzeć: słowa kluczowe w sieci wyszukiwania, odbiorcy, lokalizacje i treść)
Reklamodawca zobaczy także zmiany w tym, co jest pogrupowane w tych czterech kategoriach menu:
– Kampanie
– Komponenty
– Narzędzia
– Statystyki i raporty, które są teraz połączone
3. Odświeżony wygląd
Jest więcej białej przestrzeni, więc jest mniej rzeczy, które mogłyby odwrócić uwagę od wykonywanego zadania. Przejście z Roboto na markową czcionkę Google Sans i ustawienie większego rozmiaru zapewnia bardziej przyjazny charakter i lepszą czytelność.
Dodano również nowe ikony do nawigacji wraz z niebieskim podświetleniem, dzięki czemu jest jasne, w jakim miejscu znajduje się użytkownik.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13342657
✔️ Reklamy ofert pracy (02.03.2023)
Co nowego?
Google prowadzi testy nowej wersji reklam, które dedykowane są ofertom pracy.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7036930465915662338
✔️ Tworzenie list odbiorców GA4 z poziomu Google Ads (01.03.2023)
Co nowego?
W ciągu najbliższych kilku miesięcy narzędzie do tworzenia odbiorców Google Analytics 4 zostanie wbudowane w Google Ads, aby uprościć tworzenie odbiorców w Google Analytics 4 i stosować je w kampaniach Google Ads.
Aby włączyć tę funkcję, Google wprowadza nowy model zarządzania dostępem do różnych produktów w Google Ads. Model ten umożliwia administratorowi usługi Google Analytics 4 ustawianie wyraźnych uprawnień dostępnych dla użytkowników na połączonym koncie Google Ads. Administrator Google Analytics może przypisywać role do różnych uprawnień w Google Ads (np. Administrator, Standard, Tylko do odczytu). Przypisane role określą dostęp do funkcji Analytics wbudowanych w Google Ads, takich jak tworzenie list odbiorców Analytics z poziomu Google Ads.
⇒ Źródło: https://support.google.com/analytics/answer/9164320
✔️ Edytowanie elastycznych reklam wideo (28.03.2023)
Co się zmienia?
Gdy reklamodawca wprowadzi zmiany w elastycznej reklamie wideo, jej statystyki zostaną zachowane, a zmieniona reklama zostanie przesłana do sprawdzenia.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Ważne zmiany w opcjach lokalizacji (28.03.2023)
Co się zmienia?
Od marca 2023 roku kierowanie na “Zainteresowanie” i wykluczanie „Obecność lub zainteresowanie” nie będzie już dostępne w Google Ads. Google wprowadza tę zmianę, aby uprościć portfolio kierowania na lokalizację i poprawić skuteczność reklam.
Kampanie korzystające z kierowania na „Zainteresowanie” zostaną przeniesione do kierowania na „Obecność lub zainteresowania”, a kampanie z wykluczeniem „Obecność lub zainteresowanie” zostaną przeniesione do wykluczeń „Obecność”.
Zmiany te będą spójne we wszystkich kampaniach w sieci wyszukiwania, reklamowej, Performance Max i produktowych. Po wejściu w życie tych zmian reklamodawca może zauważyć wzrost zasięgu, dlatego Google zachęca do monitorowania skuteczności.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/1722038
✔️ Nowe narzędzia dotyczące reklam w wyszukiwarce (27.03.2023)
Co nowego?
1. Zasoby tworzone automatycznie
Jeśli reklamodawca włączy to ustawienie na poziomie kampanii, elastyczne reklamy w wyszukiwarce będą wyświetlać najlepsze kombinacje przesłanych przez niego zasobów oraz nowe zasoby generowane na podstawie unikalnego kontekstu reklamy, w tym ze strony docelowej.
Obecnie automatycznie tworzone zasoby są dostępne dla wszystkich reklamodawców w języku angielskim w ramach otwartej wersji beta.
Wskaźnik SKUTECZNOŚĆ REKLAMY (Ad Strength) uwzględni zarówno zasoby utworzone automatycznie, jak i istniejące zasoby.
Zasoby tworzone automatycznie będą wykorzystywać podane przez reklamodawcę dane wejściowe, takie jak słowa kluczowe, do dostosowywania nagłówków i poprawiania ich trafności w odniesieniu do zapytania, gdy przewiduje się, że poprawi to skuteczność.
Reklamodawca będzie także mieć możliwość usunięcia automatycznie utworzonych zasobów, których nie chce umieszczać w swoich reklamach.
Google planuje udostępnić automatycznie tworzone zasoby w dodatkowych językach jeszcze w tym roku.
2. Nowy cel – pozyskiwanie klientów
Opcja dostępna w kampaniach w sieci wyszukiwania na całym świecie. Cel oparty jest na inteligentnym określaniu stawek i własnych danych reklamodawcy. Ułatwia optymalizację kampanii i docieranie do nowych klientów, pomagając maksymalnie wykorzystać okresy szczytu. W połączeniu ze strategiami ustalania stawek, takimi jak Maksymalizacja wartości konwersji z docelowym ROAS, cel pozyskiwania nowych klientów może pomóc w ustaleniu priorytetów i znalezieniu nowych klientów, którzy mogą mieć większą wartość dla firmy.
Cel pozyskania nowego klienta ma dwa tryby:
– Wartość dla nowego klienta: stawka dla nowych klientów jest wyższa niż dla obecnych klientów.
– Tylko nowi klienci: licytuj tylko dla nowych klientów.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13352636
✔️ Nadchodzące wydarzenia związane z Google Ads (27.02.2023)
Wydarzenia
1. SEARCH ADS WEEK Unlock the Power of Search Ads
Niespotykane dotąd treści, zasoby oraz pytania i odpowiedzi z ekspertami produktowymi.
Data – 27.02.2023 – 02.03.2023
Link do rejestracji – https://adsonair.withgoogle.com/events/search-ads-week-2023
2. Uncover
Nowa limitowana seria ma dostarczyć spostrzeżeń i rozwiązań potrzebnych do odblokowania bardziej dochodowego wzrostu dzięki marketingowi efektywnościowemu.
Data – 9.03.2023
Link do rejestracji – https://google-ads.brandlive.com/Uncover/en
✔️ Dostosowanie budżetu w korektach sezonowych (27.02.2023)
Co nowego?
W korektach sezonowych pojawił się nowy typ dostosowania – BUDŻET.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Nowe funkcje w kampaniach Performance Max (23.02.2023)
Co nowego?
1. Wykluczające słowa kluczowe na poziomie konta
Wykluczające słowa kluczowe na poziomie konta mają zastosowanie do wszystkich kampanii, które wyświetlają się w zasobach reklamowych w sieci wyszukiwania i Zakupach, z wyjątkiem kampanii Discovery. Obejmuje to kampanie Performance Max, aby ułatwić dodawanie wykluczających słów kluczowych bez konieczności stosowania ich w poszczególnych kampaniach.
2. Wykluczanie brandowych słów kluczowych na poziomie kampanii
Wykluczenia marek dotyczą ruchu w wyszukiwarce i Zakupach w Performance Max. Reklamodawca będzie mógł zastosować różne wykluczenia dla każdej kampanii Performance Max lub użyć wspólnych list w wielu kampaniach Performance Max. Nazwy marek pojawią się w interfejsie użytkownika i będzie możliwość dodania ich do listy wykluczeń.
PRO TIP – W przypadku braku określonych marek na liście, będzie można przesłać prośbę o dodanie marek do Google Ads.
3. Page Feeds
W nadchodzących miesiącach będzie można przesyłać feed zawierający adresy URL stron, aby zawęzić wyniki podczas korzystania z funkcji rozwinięcia końcowego adresu URL. Gdy rozwinięcie końcowego adresu URL jest WŁĄCZONE, dodatkowy plik danych pomaga informować i kierować sztuczną inteligencją Google, aby zrozumiała, że te adresy URL są ważne (ale nie ogranicza do nich dopasowania).
PRO TIP – Można używać etykiet do grupowania adresów URL według tematu, aby ułatwić ich użycie w określonej kampanii lub grupie zasobów.
4. Eksperymenty
Pozwalają zobaczyć, jak dodanie nowej kampanii Performance Max do obecnego zestawu kampanii zwiększa liczbę konwersji lub ich wartość.
Można także użyć eksperymentów, by porównać standardową kampanię produktową z kampanią Performance Max i zobaczyć, jak wyniki mogą się poprawić i czy reklamodawca powinien zastąpić standardową kampanię produktową.
Jeśli reklamodawca prowadzi inne kampanie o porównywalnej skuteczności poza standardowymi kampaniami produktowymi (np. kampanie w sieci reklamowej, kampanie wideo lub kampanie Discovery), które mają podobne ustawienia i optymalizuje je pod kątem tych samych konwersji, może je również dodać do swojego eksperymentu.
PRO TIP – Eksperyment powinien trwać co najmniej 4-6 tygodni, aby dać mu czas na zebranie wystarczającej ilości danych.
5. Narzędzie do tworzenia wideo
Narzędzie do tworzenia wideo znajdzie się bezpośrednio w sekcji Zasoby, aby łatwo tworzyć wysokiej jakości zasoby wideo (narzędzie to było wcześniej dostępne tylko w bibliotece zasobów). Można wyświetlić podgląd wideo, zanim prześle się je do YouTube i zacznie wykorzystywać w kampanii.
PRO TIP – Zaleca się przesyłanie jak największej liczby odpowiednich zasobów i tworzenie wielu filmów przy użyciu różnorodnego zestawu szablonów (różne formaty – poziome i pionowe).
6. Raporty dotyczące grup zasobów
Wkrótce będzie można wyświetlać konwersje, wartość konwersji, koszt i wiele innych danych na poziomie grupy zasobów.
PRO TIP – Jeśli reklamodawca chce zwiększyć liczbę konwersji w swojej kampanii, może dodać dodatkowe grupy zasobów.
7. Statystyki dotyczące tempa wydawania budżetu
Statystyki dotyczące tempa wydawania budżetu zostaną wprowadzone w ciągu kilku następnych tygodni i pomogą automatycznie odkrywać możliwości optymalizacji budżetu i zwiększania skuteczności kampanii. Reklamodawca zobaczy, ile wydał i planuje wydać w swoich kampaniach, a także aktualną i prognozowaną skuteczność konwersji. Szybko sprawdzi, jakie jest tempo wydatkowania budżetu w kampanii i czy istnieje możliwość zmiany lub ponownego rozdysponowania budżetu w celu zwiększenia liczby konwersji.
⇒ Źródło 1: https://support.google.com/google-ads/answer/13311048
⇒ Źródło 2: https://blog.google/products/ads-commerce/performance-max-new-features
✔️ Wyszukiwarka Partnerów Google (23.02.2023)
Co nowego?
Google uruchomił wyszukiwarkę, w której można znaleźć firmy ze statusem Google Partner oraz Google Partner Premier. Tym samym oficjalnie można sprawdzić, ile mamy w Polsce firm ze statusem podstawowym (474) oraz statusem Premier (55).
Według założeń programu status Premier powinno otrzymać tylko 3% agencji, co niestety nie pokrywa się z powyższymi liczbami. Prawdopodobnie Google wyliczał 3% od wszystkich firm, które przystąpiły do programu Google Partners niezależnie czy otrzymały status podstawowy czy też nie. Wtedy wychodziłoby, że takich firm w Polsce jest ponad 1800, a jedynie 474 otrzymało status podstawowy. Pozostałe nie spełniły minimalnych wymogów (wydatki za ostatnie 90 dni nie mniejsze niż 10 000 USD oraz 50% doradców klienta musi mieć przynajmniej jeden certyfikat).
⇒ Źródło: https://partnersdirectory.withgoogle.com
✔️ Rekomendacje podczas wstrzymywania kampanii (23.02.2023)
Co nowego?
Podczas wstrzymywania kampanii Google Ads, system wyświetla komunikat zachęcający do zastosowania rekomendacji i pozostawienia kampanii aktywnej.
⇒ Źródło: https://www.facebook.com/groups/1699439223431294/user/100000091596863/