Zmiany w tworzeniu list remarketingowych w Google AdWords

Google wprowadza kolejne zmiany. Tym razem w tworzeniu list remarketingowych. Od wczoraj jest to prostsze i nie wymaga tworzenia kilku tagów remarketingowych. Wystarczy tylko jeden, a listy tworzymy w oparciu o słowa zawarte w adresie URL:

Tworzenie list remarketingowych - nowość

Jest to znaczne ułatwienie dla reklamodawców i widać, że Google zmierza w kierunku maksymalnego uproszczenia procesu tworzenia i zarządzania kampaniami AdWords. Jednocześnie zapewnia nowe możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, co zostało wspomniane we wpisie na oficjalnym blogu Google AdWords.

Co więcej, w ciągu kolejnych tygodni będzie stopniowo wprowadzana opcja kierowania reklam do odbiorców, którzy nie odwiedzili jeszcze naszej witryny, ale traktowani podobnie do osób będących na naszej liście remarketingowej. Jak to wyjdzie w praktyce? Osobiście liczę, że nowa opcja przyniesie wiele dobrego, chociaż zważając na to jak Google przypisuje mi kategorie zainteresowań, to mam jednak wątpliwości ;)

Na koniec wspomnę jeszcze o tym, że planowana jest możliwość tworzenia list remarketingowych z poziomu Google Analytics, o czym można przeczytać tutaj. Nowa opcja ma być wprowadzona pod koniec lata.

Chciałbym już to przetestować, ale niestety trzeba będzie trochę poczekać. Opcja ta pozwoli bardzo precyzyjnie tworzyć listy remarketingowe w oparciu o ruch widoczny w Google Analytics. Ogromne możliwości przed nami :)