Google AnalyticsRaportowanieTips&TricksMetryki z Google Analytics 4 w raportach Google Ads

9 sierpnia 20232

Google Analytics 4 na dobre zagościł w naszym życiu, czy się nam to podoba czy nie. Jeśli korzystasz z tego narzędzia i prowadzisz kampanie Google Ads, zapewne masz połączone ze sobą oba narzędzia. Jeśli konto Google Ads zostało połączone z poziomu GA4 i na tym proces się zakończył, zapewne nie masz aktywnej opcji importu danych z GA4 do Google Ads. Poniżej pokażę Ci jak zrobić, by niektóre metryki z GA4 były widoczne w raportach Google Ads.

Metryki z Google Analytics 4 w raportach Google Ads

Jeśli wcześniej korzystałeś/aś z importu metryk z Google Analytics 3, zapewne pamiętasz taki widok podczas wyboru kolumn w raporcie Google Ads.

Metryki z Google Analytics 4 w raportach Google Ads

Aby zobaczyć w tej sekcji dane z Google Analytics 4 musisz wykonać 2 proste czynności. Pierwsza to połączenie konta GA4 z kontem Google Ads. W tym celu zaloguj się do panelu GA4 i w sekcji ADMINISTRACJA (ikonka z kołem zębatym) wybierz GOOGLE ADS w sekcji POŁĄCZONE USŁUGI. Następnie wybierz swoje konto Google Ads (jeśli masz do niego dostęp po tym samym adresem mailowym, co GA4) i połącz z Google Analytics.

Metryki z Google Analytics 4 w raportach Google Ads

Gdy to zrobisz, przejdź do panelu Google Ads. W narzędziach i ustawieniach kliknij zakładkę POŁĄCZONE KONTA.

Metryki z Google Analytics 4 w raportach Google Ads

Znajdziesz tam listę narzędzi połączonych z kontem Google Ads. Na liście znajdź Google Analytics (GA4) & Firebase i kliknij ZARZĄDZAJ I POŁĄCZ.

Metryki z Google Analytics 4 w raportach Google Ads

Wyświetli się lista dostępnych kont Google Analytics 4, a na samej górze widnieć będzie konto GA4, które zostało połączone z Google Ads. Po prawej znajdziesz kolumnę APLIKACJE I DANE INTERNETOWE. Kliknij AKTYWUJ i gotowe :)

Metryki z Google Analytics 4 w raportach Google Ads

Teraz wystarczy przejść do raportu Google Ads i przeładować stronę. Po tej czynności pojawią się dodatkowe metryki w sekcji Google Analytics.

Metryki z Google Analytics 4 w raportach Google Ads

Niestety mimo dodania kolumn do raportu, nie zobaczysz danych przez kolejnych kilka godzin. Po aktywowaniu aplikacji i danych internetowych system potrzebuje czasu, aby wyeksportować do Google Ads wybrane metryki. Pamiętaj, że nowe metryki możesz dodać również na wykresie.

Metryki z Google Analytics 4 w raportach Google Ads

Mam nadzieję, że powyższa porada okaże się dla Ciebie pomocna i pozwoli lepiej przeanalizować ruch pozyskiwany z kampanii Google Ads.

 

WSPÓŁPRACA ZE MNĄ
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :)

2 komentarze

  • Anna

    10 sierpnia 2023 at 09:36

    U mnie jest to nieaktywne, ponieważ “Wyłączono udostępnianie Google Optimize”. Muszę jeszcze przez to przebrnąć…

    Reply

    • Marcin Wsół

      10 sierpnia 2023 at 09:52

      Google Optimize to inne narzędzie. Nie ma wpływu na opcje dot. GA4 :) Na innych koncie mam wyłączone udostępnianie Google Optimize, a mogłem importować metryki z GA4 :) Powinno u Ciebie działać bez problemu.

      Reply

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds