Google Analytics 4 na dobre zagościł w naszym życiu, czy się nam to podoba czy nie. Jeśli korzystasz z tego narzędzia i prowadzisz kampanie Google Ads, zapewne masz połączone ze sobą oba narzędzia. Jeśli konto Google Ads zostało połączone z poziomu GA4 i na tym proces się zakończył, zapewne nie masz aktywnej opcji importu danych z GA4 do Google Ads. Poniżej pokażę Ci jak zrobić, by niektóre metryki z GA4 były widoczne w raportach Google Ads.
Jeśli wcześniej korzystałeś/aś z importu metryk z Google Analytics 3, zapewne pamiętasz taki widok podczas wyboru kolumn w raporcie Google Ads.
Aby zobaczyć w tej sekcji dane z Google Analytics 4 musisz wykonać 2 proste czynności. Pierwsza to połączenie konta GA4 z kontem Google Ads. W tym celu zaloguj się do panelu GA4 i w sekcji ADMINISTRACJA (ikonka z kołem zębatym) wybierz GOOGLE ADS w sekcji POŁĄCZONE USŁUGI. Następnie wybierz swoje konto Google Ads (jeśli masz do niego dostęp po tym samym adresem mailowym, co GA4) i połącz z Google Analytics.
Gdy to zrobisz, przejdź do panelu Google Ads. W narzędziach i ustawieniach kliknij zakładkę POŁĄCZONE KONTA.
Znajdziesz tam listę narzędzi połączonych z kontem Google Ads. Na liście znajdź Google Analytics (GA4) & Firebase i kliknij ZARZĄDZAJ I POŁĄCZ.
Wyświetli się lista dostępnych kont Google Analytics 4, a na samej górze widnieć będzie konto GA4, które zostało połączone z Google Ads. Po prawej znajdziesz kolumnę APLIKACJE I DANE INTERNETOWE. Kliknij AKTYWUJ i gotowe :)
Teraz wystarczy przejść do raportu Google Ads i przeładować stronę. Po tej czynności pojawią się dodatkowe metryki w sekcji Google Analytics.
Niestety mimo dodania kolumn do raportu, nie zobaczysz danych przez kolejnych kilka godzin. Po aktywowaniu aplikacji i danych internetowych system potrzebuje czasu, aby wyeksportować do Google Ads wybrane metryki. Pamiętaj, że nowe metryki możesz dodać również na wykresie.
Mam nadzieję, że powyższa porada okaże się dla Ciebie pomocna i pozwoli lepiej przeanalizować ruch pozyskiwany z kampanii Google Ads.
WSPÓŁPRACA ZE MNĄ |
Od 2011 roku jako specjalista Google Ads zajmuję się prowadzeniem i optymalizacją kampanii w systemie reklamowym Google. Dotychczas przeprowadziłem ponad 2300 kampanii, których budżet przekroczył już 30 mln zł. Jeśli szukasz kogoś komu chcesz zlecić prowadzenie swoich kampanii, napisz do mnie. Pracuję tylko z firmami, które poważnie podchodzą do tematu, dlatego zapoznaj się proszę z moimi zasadami współpracy. Jeśli je akceptujesz, wyślij mi wiadomość :) |
2 komentarze
Anna
10 sierpnia 2023 at 09:36
U mnie jest to nieaktywne, ponieważ “Wyłączono udostępnianie Google Optimize”. Muszę jeszcze przez to przebrnąć…
Marcin Wsół
10 sierpnia 2023 at 09:52
Google Optimize to inne narzędzie. Nie ma wpływu na opcje dot. GA4 :) Na innych koncie mam wyłączone udostępnianie Google Optimize, a mogłem importować metryki z GA4 :) Powinno u Ciebie działać bez problemu.