Nowości i zmianyNowości i zmiany w Google Ads (27.07.2023 – 09.08.2023)

9 sierpnia 20230

Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (27.07.2023 – 09.08.2023).

Nowości i zmiany w Google Ads (27.07.2023 – 09.08.2023)

✔️ Nowe funkcje w Google Ads na nadchodzący sezon świąteczny (09.08.2023)

Co nowego?

1. Optymalizacja pod kątem nowych klientów w kampaniach Performance Max skupiających się na sprzedaży w sklepie.

Aby uzyskać więcej informacji na temat dołączania do tej wersji beta, należy skontaktować się z zespołem ds. konta Google.

2. Adnotacje ‘Odbierz później’ dla wszystkich sprzedawców, którzy nie mają pliku danych o asortymencie lokalnym.

3. Rozszerzony dostęp do formatu reklamy w górnym okienku wyszukiwania dla firm korzystających z Performance Max do celów sklepowych.

Nowe funkcje w Google Ads na nadchodzący sezon świąteczny

Interaktywny format wyświetla informacje biznesowe, takie jak godziny otwarcia, i zachęca klientów, którzy wykazali wyraźne zamiary zakupu w okolicy (np. wyszukiwanie „w pobliżu”), do odpowiednich działań biznesowych, takich jak wskazówki dojazdu lub telefony.

4. Znacząco skrócony średni czas wdrażania reklam lokalnego asortymentu produktów.

 

5. Nowy format reklamy sklepu lokalnego.

Łączy on dostępne dane o asortymencie z plików danych o produktach dostępnych lokalnie ze zdjęciami i informacjami z profilu firmy, aby lepiej zaprezentować sklep potencjalnym klientom.

6. Więcej szczegółowych informacji o problemach z produktami.

Informacje o braku zapasów, wysokich docelowych stawkach (takich jak ROAS) lub brakujących informacjach o pliku danych.

Nowe funkcje w Google Ads na nadchodzący sezon świąteczny

7. Nowa karta Performance Max w Merchant Center.

Ułatwia dostęp do informacji o produktach, cenach i skuteczności konkurencji. Na jednej karcie można zobaczyć swoje najlepiej sprzedające się i popularne produkty w Google, dowiedzieć się, które produkty mają największy potencjał kliknięć, a także ocenić ceny i widoczność swoich produktów w porównaniu z konkurencją.

8. Eksperymenty A/B pod kątem strategii ustalania stawek.
Można określić ilościowo wpływ online-only bidding vs smart bidding dla wizyt i sprzedaży w sklepie. Funkcja ta jest już dostępna w standardowych kampaniach produktowych, a wkrótce w kampaniach w sieci wyszukiwania.

9. Eksperymenty A/B dla kampanii produktowych vs kampanii Performance Max.

10. Lepiej widoczne i spersonalizowane oferty i adnotacje o dostawie w reklamach produktowych i bezpłatnych informacjach.

Można również oczekiwać, że w niektórych ofertach oprócz adnotacji o ofertach pojawią się nowe informacje o dostawie i zwrotach tego samego dnia.

11. Product Studio – nowy pakiet bezpłatnych narzędzi opartych na sztucznej inteligencji.

Będzie dostępny w Merchant Center Next oraz w aplikacji Google i YouTube na Shopify. Pozwoli zwiększyć rozdzielczość obrazu, edytować tła, a nawet generować sceny na podstawie dostarczonych opisów.

12. Performance Max zacznie wykorzystywać obrazy z pliku danych o produktach, aby odblokować dodatkowe zasoby reklamowe i formaty, w tym YouTube Shorts.

Nowe funkcje w Google Ads na nadchodzący sezon świąteczny

13. Możliwość udostępniania obrazów 3D w Merchant Center do wyświetlania w wyszukiwarce za pośrednictwem bezpłatnych informacji.

Jeśli reklamodawca nie ma zasobów 3D, może je utworzyć, korzystając z kilku obrazów 2D, przesyłając je do Manufacturer Center.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13844604

✔️ Nowe powiadomienie w Merchant Center dot. reklam Discovery i reklam generujących popyt (08.08.2023)

Co nowego?

Na kontach Google Merchant Center pojawił się nowy komunikat dot. linku do zdjęcia oraz tytułu, które nie spełniają wymagań dotyczących reklam Discovery lub reklam generujących popyt. Zdjęcie i tytuł można zaktualizować lub poprosić o ponowne sprawdzenie.

Nowe powiadomienie w Merchant Center dot. reklam Discovery i reklam generujących popyt

⇒ Źródło: merchants.google.com

✔️ Nowa forma wyświetlania rozszerzenia połączeń (08.08.2023)

Co nowego?

Zaobserwowano nową formę wyświetlania rozszerzenia połączeń na urządzeniach desktopowych. Po kliknięciu w przycisk użytkownik może skopiować numer lub zeskanować kod QR, by uzyskać połączenie z tym numerem.

Nowa forma wyświetlania rozszerzenia połączeń

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7094600083022712833

✔️ Możliwość dodania video bezpośrednio do biblioteki komponentów (05.08.2023)

Co nowego?

Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się możliwość dodania materiału video bez konieczności zamieszczania go wcześniej na kanale YouTube.

Możliwość dodania video bezpośrednio do biblioteki komponentów

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Nowy format reklamowy w wyszukiwarce (03.08.2023)

Co nowego?

Pojawił się nowy format reklamowy dotyczący wyszukiwania lokalnego.

Nowy format reklamowy w wyszukiwarce

⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7092904502726389760

✔️ 5 jednostek reklamowych (02.08.2023)

Co nowego?

W sieci pojawiły się zrzuty ekranu z wynikami wyszukiwania, które zawierają 5 jednostek reklamowych Google Ads po kolei, czyli o 1 więcej niż do było dotychczas.

5 jednostek reklamowych

⇒ Źródło: https://twitter.com/ShalomGood/status/1686395966679564288

✔️ Nowe funkcje GA4 w celu poprawy skuteczności kampanii promujących aplikacje (02.08.2023)

Co nowego?

Google ogłosił kilka nowości w GA4, które mają za zadanie poprawić skuteczność kampanii promujących aplikacje.

1. Sugerowane listy odbiorców – użytkownicy bez powiadomień
Łatwiejsze angażowanie obecnych użytkowników aplikacji, do których nie docierają powiadomienia push.

Nowe funkcje GA4 w celu poprawy skuteczności kampanii promujących aplikacje

2. Odbiorcy aplikacji i sieci
Jeśli w Google Analytics 4 reklamodawca utworzy grupę odbiorców obejmującą zarówno użytkowników aplikacji, jak i użytkowników sieci, Google automatycznie będzie kierować reklamy tylko do odpowiednich użytkowników aplikacji

3. Dostęp do kreatora odbiorców GA4 w Google Ads
W nadchodzących tygodniach Google udostępni również możliwość tworzenia list odbiorców Google Analytics 4 bezpośrednio w Google Ads. Umożliwi to efektywne budowanie grup odbiorców w Google Ads podczas konfigurowania kampanii i zarządzania nimi.

4. Dodatkowy performance uplift
Reklamodawcy aplikacji mają teraz możliwość korzystania z dodatkowych danych logowania, na które wyrażono zgodę, w celu automatycznego optymalizowania skuteczności kampanii promujących aplikacje.

Reklamodawca może włączyć korzystanie z tych zagregowanych danych w celu zwiększenia wydajności, aktywując Google Signals w połączonej usłudze Google Analytics 4.

5. Kompleksowy pomiar konwersji z sieci do aplikacji – parametr gbraid
Google wprowadza nowy, chroniący prywatność parametr adresu URL, znany jako gbraid, aby umożliwić lepszy pomiar konwersji aplikacji na iOS w kampaniach internetowych, które zawierają precyzyjne linki użytkowników do aplikacji.

Google Analytics 4 pomaga zintegrować się z tym nowym parametrem, aby zapewnić pełne pokrycie konwersji z sieci do aplikacji na iOS oraz zapewnić bardziej wszechstronne pomiary i optymalizację stawek.

6. Integracje ze SKAdNetwork
Google Analytics 4 pomaga zintegrować aplikację ze SKAdNetwork, aby uzyskać lepsze raportowanie i atrybucję instalacji w wielu kanałach, a teraz udostępnia narzędzia do konfigurowania schematu wartości konwersji SKAdNetwork.

Nowe funkcje GA4 w celu poprawy skuteczności kampanii promujących aplikacje

7. Pomiar konwersji na urządzeniu
Google dodał obsługę większej liczby typów logowania użytkowników, którzy wyrazili zgodę, takich jak numery telefonów.

To rozwiązanie działa bez żadnych informacji identyfikujących użytkownika, które kiedykolwiek opuszczają urządzenie użytkownika lub są ujawniane podmiotom zewnętrznym, w tym Google.

8. Pomiar wzrostu konwersji na podstawie danych geograficznych
Reklamodawca ma teraz możliwość przeprowadzania kontrolowanych eksperymentów, aby dokładniej zrozumieć przyczynowe, przyrostowe skutki kampanii promujących aplikacje na iOS.

Nowe funkcje GA4 w celu poprawy skuteczności kampanii promujących aplikacje

Ta funkcja współpracuje ze zdarzeniami Google Analytics 4 w celu raportowania wyników i jest obecnie dostępna w wersji beta.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13780704

✔️ Wymóg korzystania z platform do zarządzania zgodami (CMP) z certyfikatem Google (01.08.2023)

Co się zmienia?

Na początku tego roku Google wprowadził nowe wymagania dotyczące platform zarządzania zgodami (CMP) współpracujących z wydawcami internetowymi i aplikacjami oraz partnerami programistycznymi, którzy wyświetlają reklamy w Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) i Wielkiej Brytanii.

Od 16 stycznia 2024 r. wszyscy partnerzy-wydawcy korzystający z Google AdSense, Ad Manager lub AdMob będą musieli korzystać z CMP z certyfikatem Google, który integruje się z ramami przejrzystości i uzyskiwania zgody IAB Europe podczas wyświetlania reklam użytkownikom w Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Wielkiej Brytanii.

Co to oznacza w praktyce?

W 2024 r. Google Ads nie będzie już licytować zasobów reklamowych spersonalizowanych w internecie i aplikacjach w EOG lub Wielkiej Brytanii, które nie spełniają wymagań IAB dotyczących TCF.

Oznacza to, że chociaż od kupujących reklamy nie są wymagane żadne działania, reklamodawcy i agencje mogą mieć pewność, że ich reklamy będą wyświetlane w witrynach i aplikacjach, które spełniają wymagania dotyczące zgody.

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13821195

✔️ Wycofanie podobnych odbiorców 1 sierpnia 2023 (01.08.2023)

Co się zmienia?

1 sierpnia listy podobnych odbiorców zostaną całkowicie usunięte ze wszystkich grup reklam i kampanii.

Jeśli w kampanii mieliście listy tego typu, warto sprawdzić ustawienia i je odpowiednio dostosować.

Wycofanie podobnych odbiorców 1 sierpnia 2023

⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/12463119

✔️ Współczynnik obejrzeń w podziale na formaty reklam video (01.08.2023)

Co nowego?

W kampaniach video metryka WSPÓŁCZYNNIK OBEJRZEŃ przedstawia teraz dane w rozbiciu na 3 grupy formatów video: In-Stream, In-Feed i Shorts.

Współczynnik obejrzeń w podziale na formaty reklam video

⇒ Źródło: panel Google Ads

✔️ Aktualizacja zasad dotyczących ocen produktów (28.07.2023)

Co się zmienia?

Google doprecyzowuje zasady dotyczące kategorii wymienionych w linku poniżej.

Dodana zostaje ponadto nowa zasada:

Treści automatyczne: Google nie zezwala na recenzje, które są generowane głównie przez zautomatyzowany program lub aplikację wykorzystującą sztuczną inteligencję.

Jeśli taka treść zostanie wykryta, zostanie oznaczona jako spam w feedzie produktowym za pomocą atrybutu .

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/13791493

✔️ Obsługa klienta w Merchant Center Next (28.07.2023)

Co nowego?

Merchant Center Next umożliwia sprzedawcom szybkie udostępnianie informacji o kanałach obsługi klienta w Merchant Center.

Dzięki temu można wyświetlać informacje dotyczące obsługi klienta kupującym, gdy ich szukają.

Obsługa klienta w Merchant Center Next

⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/13662218

✔️ Aktualizacja zasad dotyczących braku aktywności na koncie Google (27.07.2023)

Co się zmienia?

W przypadku wszystkich usług Google zmieniony zostaje okres braku aktywności na kontach Google na 2 lata.

Zmiana ta zacznie obowiązywać dzisiaj na każdym koncie Google, które było nieaktywne, czyli nie logowano się na nim ani nie używano go w ciągu ostatnich 2 lat.

Nieaktywne konto i znajdujące się na nim treści będą mogły zostać usunięte od 1 grudnia 2023.

⇒ Źródło: mailing Google

Zostaw odpowiedź

Twoj adres e-mail nie bedzie opublikowany.

Cześć!

Potrzebujesz pomocy przy kampanii Google Ads?

Napisz do mnie i sprawdź jak mogę Ci pomóc :)

➡️KONTAKT⬅️

This will close in 40 seconds