Jeśli prowadzisz sklep internetowy i korzystasz z reklam produktowym, na pewno spotkała Cię sytuacja, że pojawił się problem z feedem produktowym, który przestał działać, albo zniknęło z niego część produktów, co było wynikiem błędu po stronie sklepu. Każda taka sytuacja powoduje, że kampanie produktowe w Google Ads nie mogą wyświetlać produktów, które dotychczas były w feedzie. Do Google Merchant Center zapewne nie zaglądasz codziennie, więc taka sytuacja może się rzucić w oczy po kilku dniach, kiedy kampanie produktowe zanotują spory spadek ruchu. Jak się przed tym zabezpieczyć? O tym przeczytasz poniżej.
W Google Merchant Center istnieje opcja, która umożliwia wysłanie alertu w postaci maila w sytuacji, gdy określony procent produktów będzie zagrożony usunięciem. Znajdziesz ją w narzędziach na koncie Merchant Center, w zakładce USTAWIENIA KONTA.
Poniżej opcji ze strefą czasową znajdziesz sekcję ZABEZPIECZENIE PRODUKTÓW. Włącz ją i ustaw suwakiem przy jakim procencie produktów, które będą zagrożone usunięciem powinien zostać wysłany alert mailowy.
Zabezpieczenie produktów – jak to działa w praktyce?
Funkcja zabezpieczenia produktów działa w momencie, gdy nastąpi spadek liczby produktów w feedzie produktowym. Aby temu zapobiec, Google nie usunie tych produktów z feedu i wyśle alert mailowy z informacją, że dany procent produktów zagrożony jest usunięciem. W tej sytuacji reklamodawca ma czas, aby poprawić feed i wgrać go na nowo na konto Merchant Center. Jeśli tego nie zrobi i zignoruje alert, po upływie poprzedniej daty ważności produkty, które zostały zagrożone usunięciem, zostaną trwale usunięte, co miałoby miejsce od razu, gdyby funkcja zabezpieczenia produktów nie była w ogóle włączona.
Podsumowanie
Jeśli obawiasz się, że z powodu problemów z feedem może się zdarzyć, że liczba produktów drastycznie spadnie, lepiej włączyć funkcję zabezpieczenia produktów. Pozwoli to zachować większą kontrolę nad działaniem feedu i w efekcie unikniesz sytuacji, w której reklamy produktowe nie będą wyświetlane z powodu braku danych w głównym feedzie.