Poniżej znajdziesz wszystkie nowości i zmiany jakie miały miejsce w systemie Google Ads w ciągu ostatnich 2 tygodni (29.06.2023 – 12.07.2023).
✔️ Więcej wyników w skuteczności produktów w Google Merchant Center (12.07.2023)
Co nowego?
Skuteczność produktów obejmuje teraz więcej wyników. Reklamodawca może zauważyć wzrost liczby kliknięć, wyświetleń oraz współczynnika klikalności (CTR) produktów, ponieważ obejmują one teraz ruch ze zdjęć produktów i linków do witryn prowadzących do strony ze szczegółami produktu.
Dzięki temu reklamodawca uzyska pełniejszy obraz skuteczności swoich produktów w Google.
⇒ Źródło: merchants.google.com
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących obchodzenia zabezpieczeń systemu (10.07.2023)
Co się zmienia?
W lipcu 2023 r. Google zaktualizuje zasady dotyczące obchodzenia zabezpieczeń systemu, aby wyjaśnić, że zabraniają one powtarzających się i jednoczesnych naruszeń zasad na dowolnym koncie, w tym używania dwóch lub więcej kont do publikowania reklam naruszających jakiekolwiek zasady Google Ads.
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/13666794
✔️ Tworzenie sygnałów w Performance Max w oparciu o wyszukiwane motywy (07.07.2023)
Co nowego?
W panelu edycji sygnałów w kampanii Performance Max pojawiła się nowa opcja, która pozwala na dodanie wyszukiwanych motywów (słów kluczowych) związanych z danym produktem lub usługą. Można dodać do 10 motywów tego typu.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:7083064182350180352
✔️ Nowa wersja Edytora Google Ads – 2.4 (07.07.2023)
Co nowego?
Nie mogę jeszcze zaktualizować Edytora u siebie, więc wpis niestety bez screenów. Bazuję na oficjalnym komunikacie z Google. Aktualizacja powinna pojawić się lada dzień.
Nowe funkcje:
1. Biblioteka zasobów wideo
Wszystkie filmy używane na koncie można teraz znaleźć w bibliotece zasobów wideo. Bibliotekę zasobów wideo można znaleźć, wybierając Udostępniane zasoby > Biblioteka zasobów > Filmy. Można także zaimplementować selektor wideo i wyświetlać metadane dla każdego filmu.
2. Przegląd wielu kont
Karta „Przegląd” pokazuje teraz podsumowanie dla wielu kont. Wcześniej mogło wyświetlać tylko jedno konto na raz.
3. Integracja z Dyskiem Google
Edytor obsługuje teraz eksportowanie do Dysku Google lub importowanie z niego. Można też udostępniać pliki na Dysku innym użytkownikom.
4. Zaplanowana publikacja
Można teraz zaplanować swoje publikacje na określony czas.
5. Edytowalne grupy produktów i grupy informacji o produktach
Grupy produktów i grupy informacji o produktach można teraz dodawać i modyfikować w Edytorze, w oknie dialogowym, które ułatwia przeglądanie i zarządzanie ich drzewiastą strukturą w kampaniach korzystających z plików danych o produktach Merchant Center.
Wcześniej jedynym sposobem manipulowania grupami produktów i grupami informacji o produktach był import plików CSV.
6. Jedna sieć YouTube
Wszystkie kampanie wideo są teraz kierowane na sieci wyszukiwania YouTube i sieć reklamową YouTube, więc te opcje zostały usunięte z Edytora. Pozostaje tylko ustawienie partnerów wideo.
7. Rezygnacja z ulepszania wideo
Ustawienie umożliwiające włączanie i wyłączanie ulepszeń wideo w kampaniach wideo.
8. Pobieranie
„Pobierz” (wcześniej znane jako „Pobierz najnowsze zmiany”) umożliwia pobranie wcześniej pobranych kampanii, typów elementów i optymalizację pobranych danych lub połączenie wszystkich 3 możliwości.
Można także zaplanować pobieranie kampanii lub innych typów elementów.
Wycofane funkcje:
1. Zaktualizowano walidacje metod kierowania geograficznego/wykluczeń
Metoda kierowania geograficznego Obszar zainteresowania („Osoby zainteresowane Twoimi lokalizacjami”) jest w większości przestarzała. Jest to dozwolone tylko w kampaniach Discovery. Poza tym metoda wykluczania Nieważne („Osoby zainteresowane lub zainteresowane…”) jest niedozwolona w wyszukiwaniu, sieci reklamowej, Zakupach i Performance Max.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/editor/answer/13676357
✔️ Automatyczna migracja pozostałych inteligentnych kampanii produktowych do kampanii Performance Max (06.07.2023)
Co się zmienia?
Pozostałe inteligentne kampanie produktowe zostaną uaktualnione do kampanii typu Performance Max począwszy od wrześniu 2023 r.
⇒ Źródło: mailing Google
✔️ Automatyczne rabaty (automated discounts) w Google Merchant Center (06.07.2023)
Co nowego?
Google wprowadza nową funkcję beta o nazwie automatyczne rabaty, aby pomóc sprzedawcom detalicznym skutecznie ustalać ceny swoich produktów w celu zwiększenia zysków.
Sprzedawcy detaliczni korzystający z wersji beta tej funkcji pozwalają Google pomagać im w obniżaniu cen produktów na podstawie wielu sygnałów przesyłanych w czasie rzeczywistym. Sprzedawcy następnie stosują tę cenę w swoich witrynach dla ruchu reklam produktowych.
⇒ Źródło 2: https://support.google.com/merchants/answer/10295759
✔️ Google Partners Rewards – najaktywniejsze konta (06.07.2023)
Co nowego?
W panelu Google Partners Rewards pojawiła się nowa sekcja, w której można sprawdzić najaktywniesze konta i ich wkład w realizację celu.
Raport może zawierać maksymalnie 20 kont z największymi wydatkami w okresie wyzwania.
⇒ Źródło: https://partnersrewards.withgoogle.com
✔️ Nowa zakładka w Google Ads – Cross-media report (05.07.2023)
Co nowego?
W sekcji Pomiar skuteczności pojawiła się nowa zakładka – Cross-media report. Pozwala ona na sprawdzenie danych o zasięgu kampanii Digital Video lub Digital Video + Traditional TV.
Funkcja jest obecnie w fazie closed beta.
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7082293433297424384
✔️ Lineup Gen Z Music w Google Ads dostępny globalnie (05.07.2023)
Co nowego?
Google pomaga reklamodawcom dopasować ich markę do muzyki, którą widzowie z pokolenia Z (18-24) znajdują w YouTube dzięki Gen Z Music.
To rozwiązanie reklamowe wykorzystuje często odświeżane dane dotyczące filmów audio, długich form i krótkich filmów YouTube, aby zidentyfikować utwory, które obecnie zyskują popularność wśród widzów i słuchaczy pokolenia Z (18-24).
Stamtąd Google AI umieszcza odpowiednie teledyski w ofercie Gen Z Music. Korzystając z tego rozwiązania, reklamodawcy mogą mieć pewność, że ich marka pojawi się w pobliżu mediów, które wykorzystują muzykę powtarzaną przez tę kohortę.
Lineup Gen Z Music jest teraz dostępny na całym świecie za pośrednictwem Google Ads.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13743412
✔️ Nadchodzące zmiany w sprawdzaniu poprawności słów kluczowych (05.07.2023)
Co się zmienia?
Od 5 lipca 2023 r. Google będzie stopniowo wprowadzać ulepszenia zaplecza dotyczące weryfikacji zasad dotyczących słów kluczowych Google Ads.
Reklamodawcy mogą zaobserwować wzrost liczby niepowodzeń związanych z naruszeniem zasad dotyczących słów kluczowych, gdy wysyłają żądania API Google Ads, które tworzą kryteria słów kluczowych.
⇒ Źródło: https://ads-developers.googleblog.com/2023/07/upcoming-changes-in-keyword-validation.html
✔️ Aktualizacja zasad dotyczących wymagań prawnych (05.07.2023)
Co się zmienia?
Zasady dotyczące wymagań prawnych Google Ads zostaną zaktualizowane 7 sierpnia 2023 r.
Przykłady nie będą już wyświetlane na stronie – https://support.google.com/adspolicy/answer/6023676
⇒ Źródło: https://support.google.com/adspolicy/answer/13684019
✔️ Ograniczenia dotyczące marki (04.07.2023)
Co nowego?
Na niektórych kontach Google Ads pojawiła się już możliwość dodania list marek, które można wykorzystać do ograniczenia wyświetleń kampanii w sieci wyszukiwania oraz Performance Max pod kątem konkretnym brandów.
Opcja dostępna jest tylko w kampaniach, które korzystają ze strategii określania stawek na podstawie liczby lub wartości konwersji.
⇒ Źródło: panel Google Ads
✔️ Nowa funkcja – ulepszenia video (video enhancements) (04.07.2023)
Co nowego?
Google testuje nową funkcję – ulepszenia video (video enhancements). Funkcja jest nadal w fazie Beta.
Dzięki niej reklamodawca może zezwolić Google na zmianę rozmiaru filmu reklamowego, by utworzyć materiał w nowym rozmiarze (np. zamiana filmu poziomego na pionowy).
⇒ Źródło: https://www.linkedin.com/feed/update/urn%3Ali%3Aactivity%3A7081878046005157888
✔️ Google wycofuje opcję 'Kup przez Google’ w Stanach Zjednoczonych (01.07.2023)
Co się zmienia?
Opcja 'Kup przez Google’ w wyszukiwarce i Zakupach zostanie wyłączona w Stanach Zjednoczonych 26 września 2023 r.
Po 26 września 2023 r. kwalifikujący się sprzedawcy mogą nadal korzystać z usługi 'Kup przez Google’ w YouTube.
⇒ Źródło: https://support.google.com/merchants/answer/13644745
✔️ Dwie nowe funkcje w kampaniach Performance Max (29.06.2023)
Co nowego?
1. Brand restrictions
Ograniczenia związane z markami ograniczą ruch w dopasowaniu przybliżonym do wyników wyszukiwania obejmujących wybrane przez reklamodawcę marki (np. Fitbit) lub produkty powiązane z tymi markami (np. Versa 4).
Jeśli w przeszłości reklamodawca stosował dopasowanie ścisłe i dopasowanie do wyrażenia, aby dostosować się do określonych potrzeb marki, może teraz zastosować ograniczenia dotyczące marki z dopasowaniem przybliżonym, aby uzyskać dodatkowy zasięg i skuteczność – jednocześnie spełniając te potrzeby marki.
Dostęp do ograniczeń związanych z marką uzyskamy po włączeniu nowego ustawienia kampanii z dopasowaniem przybliżonym.
2. Wykluczenia fraz brandowych
Wykluczenia te zapewniają dodatkową kontrolę, dzięki czemu kampanie Performance Max nie będą wyświetlać zapytań związanych z marką, których reklamodawca chce uniknąć w zasobach wyszukiwania i Zakupach Google.
Zastosowanie tych wykluczeń pomoże też blokować ruch związany z błędami ortograficznymi i wyszukiwaniami marki w języku obcym. Reklamodawca będzie mógł wybrać z listy marki do wykluczenia, w tym własne hasła związane z marką.
⇒ Źródło: https://support.google.com/google-ads/answer/13729701